Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Binnen wel, buiten niet de bal halen

Moderator: moderatorteam

petra036
nieuw lid

Binnen wel, buiten niet de bal halen

Ongelezen bericht door petra036 »

Lizzie vindt het binnen leuk om met de bal (of een touw) te spelen. Ze legt hem dan bij je voeten, of naast je op de bank neer (tis een slim beest :smile: ).

Maar buiten wil dat dus helemaal niet! Ik snap het niet. :19:
De eerste keer dat je de bal gooit gaat ze er achter aan en brengt hem terug, maar vaak gaat ze de tweede keer er alleen nog maar achteraan en loopt vervolgens door, en daarna kan je hem dus gewoon zelf op gaan halen. (ook op een open veld, waar verder geen echte afleidingen voor haar zijn)

En een stok kan ze wel de hele tijd dragen, en haalt ze ook altijd op. :denken:

Hoe kan ik dit nou met haar oefenen en leren dat ze buiten ook de bal gaat halen?
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Waarschijnlijk zijn er buiten toch andere dingen te doen, die leuker zijn :wink: . Je zou eens kunnen proberen om een nieuw speeltje te kopen en die alleen maar buiten te gebruiken. En dan is ook de kunst om te stoppen met het spelletjes vóór Lizzy de aandacht verliest. Dus de eerste keren maar één keer gooien, bijv. en dan demonstratief het speeltje wegstoppen. Het mooiste is als je hond dan echt 'vraagt om meer' :wink: . Dan wordt het spelletje steeds aantrekkelijker :ok: .
Succes!
Gr. Marijke
Afbeelding
olgaw37
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door olgaw37 »

Als ik het zo lees beslist Lizzie wanneer en met wat er gespeeld wordt. Ze legt de bal bij je voeten en jij gaat m braaf weggooien. Misschien moet je zorgen dat je ook binnen zelf het initiatief gaat nemen. En idd niet wachten tot zij vindt dat ze genoeg gespeeld heeft, maar stoppen zolang ze het nog leuk vindt. Dus zoals Moon zegt na één keer stoppen. En straks ben je weer aan de beurt. En dat uitbouwen. Maar wel altijd op jouw initiatief en jij bepaald met wat en hoe lang er gespeeld wordt.

Suc6!
groetjes van Olga, en een lebbertje van Rivka

Afbeelding
In liefdevolle herinnering.... Bo 5 juli 1998 - 11 december 2005.....Does 14 maart 1997 - 27 januari 2011
mijn pleeghondje Toet 10 mei 1996 - 28 februari 2011...Scarlet 3 juli 2004 - 15 maart 2013.....
PetravdB
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door PetravdB »

hai

Die van mij doet precies hetzelfde, hij rent er als een gek achteraan, en vlak bij de bal ziet hij gewoon iets leukers.
Balletjes vond hij tot nu toe ook niet echt super geweldig speelgoed.

kijken of we dat kunnen oefenen in de tuin deze zomer, misschien wat lekkers eraan smeren?

gr P.
groetjes!

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”