Ik train mijn honden op de bekende manier: met een brokje, met een braaf etc..
Maar ik heb moeite met het aanleren van het apporteren aan Nala, nu zei een trainster tegen mij: je zou het eigenlijk eens met clickeren moeten proberen.
Ik heb me daar al eens in verdiept en het lijkt me dat je met clickeren sneller reageert op het gewenste gedrag dus ik zie dat ook wel zitten. Kan je het clickeren met de 'gewone' trainmethode combineren?
Iemand ervaring mee?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In combinatie met clickermethode?
Moderator: moderatorteam
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
-
Sita
- Zeer actief
Ja hoor dat kan prima.
Ik train met Sita met behulp van de clicker. Terwijl mijn vriend geen clicker gebruikt met zijn cursus.
En als ik mijn clicker vergeten ben, gaat het ook. Ik maak dan wel gebruik van een clickerwoord. Bij de oefeningen die ze goed doet zeg ik dan "good" en daarna meteen een brokje. Komt dus op hetzelfde neer als de click van de clicker. Met de clicker is het wel makkelijker om te timen en deze klinkt altijd hetzelfde. Dat vind ik echt een voordeel van de clicker.
Ik train met Sita met behulp van de clicker. Terwijl mijn vriend geen clicker gebruikt met zijn cursus.
En als ik mijn clicker vergeten ben, gaat het ook. Ik maak dan wel gebruik van een clickerwoord. Bij de oefeningen die ze goed doet zeg ik dan "good" en daarna meteen een brokje. Komt dus op hetzelfde neer als de click van de clicker. Met de clicker is het wel makkelijker om te timen en deze klinkt altijd hetzelfde. Dat vind ik echt een voordeel van de clicker.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Noury
- Actief
- Contacteer:
Ook ik ben van mening dat je dat prima kunt combineren. Heb ik bij mijn duitse herder ook gedaan. Bijna alles had hij op de "oude/reguliere/conservatieve/noemhetzojewilt" manier geleerd maar sommige dingen kwamen gewoon niet goed door. Zo is het blijven altijd een groot probleem voor hem geweest omdat hij heel moeilijk van me af kan werken (hij is té gehecht door omstandigheden). Het blijven en dan vooral uit-zicht was ondoenlijk dus ik dacht "nu is het tijd voor de clicker". Dus clicker geïntroduceerd en binnen no-time kon hij blijven en zelfs uit-zicht. Reden: ik kon op afstand precies timen terwijl als ik iets zei dan zag hij dat direct als een uitnodiging. Nu kon ik langzaam grotere stappen nemen en juist timen.
Mijn jongste telg heb ik helemaal met de clicker geleerd en ik moet wel bekennen...het is een wereld van verschil. Hij leert zo verdomd snel en doet het zo onwijs goed...hij verslaat al die andere mafketels hier als het op trainen aankomt. Hij is ook met meer plezier met het trainen bezig. Wat overigens niet wil zeggen dat ik iedere hond een hond vind om mee te kunnen clickeren. Een angstige onzekere hond zou ik niet met de clicker willen trainen denk ik omdat er juist wordt uitgegaan van het zoeken wat de eigenaar wil.
Mijn jongste telg heb ik helemaal met de clicker geleerd en ik moet wel bekennen...het is een wereld van verschil. Hij leert zo verdomd snel en doet het zo onwijs goed...hij verslaat al die andere mafketels hier als het op trainen aankomt. Hij is ook met meer plezier met het trainen bezig. Wat overigens niet wil zeggen dat ik iedere hond een hond vind om mee te kunnen clickeren. Een angstige onzekere hond zou ik niet met de clicker willen trainen denk ik omdat er juist wordt uitgegaan van het zoeken wat de eigenaar wil.