Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op straat eten

Moderator: moderatorteam

Ivy
geregistreerd lid
Contacteer:

Op straat eten

Ongelezen bericht door Ivy »

Tessa is altijd al een hondje met een eigen willetje geweest. Het heeft lang geduurd voordat ze luisterde, maar nu ze wat ouder is vind ik dat het heel goed gaat.
Behalve wanneer er iets te eten buiten ligt. Zij ruikt het natuurlijk veel eerder dan ik het zie, en dan ben ik haar kwijt.
Ze luistert niet meer, zorgt ervoor dat ze buiten mij bereik blijft, en ik kan haar pas pakken wanneer ze alles op heeft of er zelf genoeg van heeft.. Het was zelfs een keertje zo erg dat ze met het laatste stuk brood in haar bek naar huis liep, en pas bij de voordeur kreeg ik haar te pakken.

Ik weet niet wat ik moet doen, het is nu gelukkig al weer een tijdje niet voorgekomen maar ik weet natuurlijk nooit wanneer iemand het weer verzint om eten op straat te gooien. Ik probeer haar vaak te lokken met eigen snoepjes, maar die zijn dan niet lekker genoeg. Boos doen werkt al helemaal niet..

wie heeft tips om zo'n situatie met een eigenwijze Tibetaan aan te pakken?
Benjaminkoning162

hallo ik ben hondentrainer

Ongelezen bericht door Benjaminkoning162 »

Hallo ik ben honden trainer misschien kan ik helpen mijn email adress is Benjaminkoning162@msn.com
Dinah
Zeer actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dinah »

Hoi Benjamin,

Je spreekt jezelf tegen in je bericht, je bent hondentrainer maar in je onderschrift zeg je dat je het wilt worden. Leg eens uit?

Ik zou zelf iets gaan eten uit je handen en een lekker geluid erbij maken zodat je misschien de afleiding kunt geven aan haar en haar dan ook wat geven voordat je haar aanlijnt.

Veel succes en de groetjes van Esther
Benjaminkoning162

op straat eten

Ongelezen bericht door Benjaminkoning162 »

Ik zal het proberen uit te leggen, Ik zie mij zelf als hondentrainer omdat ik bezig ben met jachthonden maar eigenlijk leer ik nog steeds bij ben 21 ben net met jachthonden begonnen maar eigenlijk ben ik ook nog steeds aan het leren ik leer veel uit boeken daardoor heb ik veel theoretische kennis maar dat is misschien niet goed genoeg dus moet ik ook praktijk ervaring op doen misschien was het wel te vroeg om te zeggen dat ik honden trainer ben maar ik weet wel iedergeval veel van honden ik mag dan wel in een rolstoel zitten maar toch wil ik nog honden trainer worden.

Maar even antwoord op jou vraag geven, Ik denk dat je eerst een clicker moet hebben en dat je dan de hond moet leren dat een click een beloning is en dat je dan moet proberen om een stukje voer neer te leggen op straat. Dan ga jij met je hond langs het stukje voer lopen, dat doe je door een stukje voer voor zijn neus te houden en als hij dan langs loop zonder het te pakken dan geef je hem een click en die beloning die hij voor z'n neus heeft. Dat doe je gewoon steeds het zelfde ik denk dat hij dan leerd dat hij niet aan het stukje voer mag komen.

Een andere manier is dat je hem nee leert dat doe je door een stuk voer inm je vlakke hand te houden en dan laat je hem een paar keer een stukje voer eten, vervolgens laat je hem snuffelen en als hij het wil pakken zeg je nee en doe je je hand dicht dat moet je dan wel een paar keer oefenen.

Wat het ook kan zijn is dat jou houding tegen over de hond niet goed is, misschien moet je meer laten merken dat je dominant bent, door bijvoorbeeld eerst te eten en speelgoed op te ruimen als je klaar bent en jij krijgt altijd de hoogste en beste slaapplaatsen en probeer hem ook een keer weg te sturen van de plek waar hij zat.

Wat ook wel wil helpen is dat je als hij iets probeerd van straat te eten een sleutelbos naar hem toegooit dat hij er van schrikt maar hij mag dan niet weten dat jij dat hebt gegooit En als hij er een paar keer van geschrokken is dan hoef je alleen maar met die sleutels geluid te maken dan weet ie al gelijk dat hij niet van straat mag eten
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Je hebt leuke ideeën uit de boeken gehaald Benjamin :wink:
Alleen die sleutelbos zou ik achterwege laten.
Die heb je n.l. ook nodig als je de deur van je huis opendoet.
Op dat moment zou je de hond dan ook "straffen" terwijl hij misschien niets fouts aan het doen is.
De fisherdiscs of een klein blikje met een handvol kiezelsteentjes kan je dan beter gebruiken.
Dat dat blikje een correctie betekent, kan je in huis al oefenen. Door iets eetbaars op de grond te laten vallen en, als de hond daar naar toe gaat, snel het blikje er naast te laten vallen en het lekkers op te rapen.

Je blijft trouwens altijd het risico houden dat de hond achter je rug om toch iets pakt. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ivy
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ivy »

tja het is toch een sneaky hondje, absoluut niet dom. Dat is leuk maar soms ook vervelend.. :mrgreen:
Thuis reageert ze er wel op als ik nee zeg als ze iets wil eten, maar ja als ze buiten van de lijn is weet ze dat ze alle vrijheid heeft.. en dat is het probleem. want over mijn houding tegenover haar zit ik niet in. Ze weet dat ik de baas ben, maar ja als ze iets sneaky toch kan doen dan doet ze het, net een kind....
Gelukkig is het nu al weer even niet voorgekomen.
Ik werk niet met een clicker.. zou niet weten hoe eigenlijk.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ivy schreef:tja het is toch een sneaky hondje, absoluut niet dom. Dat is leuk maar soms ook vervelend.. :mrgreen:
Thuis reageert ze er wel op als ik nee zeg als ze iets wil eten, maar ja als ze buiten van de lijn is weet ze dat ze alle vrijheid heeft.. en dat is het probleem. want over mijn houding tegenover haar zit ik niet in. Ze weet dat ik de baas ben, maar ja als ze iets sneaky toch kan doen dan doet ze het, net een kind....
Gelukkig is het nu al weer even niet voorgekomen.
Ik werk niet met een clicker.. zou niet weten hoe eigenlijk.
Lees het boekje "Een hond en een Dolfijn" eens van Karen Pryor :wink:

Ook de fisherdiscs of als vervanging het blikje met steentjes zou kunnen helpen. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Blik met steentjes werkt erg goed. Het is alleen wel belangrijk dat je je hond leert conditioneren op iets wat jij daarna graag wilt zien van hem.
Dat is in mijn geval netjes voor laten komen om zijn beloning te ontvangen. En als we doorlopen het niet laten terugschieten voorkomen door hem heel even aan te lijnen en na zo'n 20 mtr. weer los te laten. Met je voertjes in de aanslag, moet dat niet terug schieten gaan lukken.
Heb je een eigenwijs monster (zoals die van mij), dan begint het hele ritueel van blikje nagooien opnieuw. En behoorlijk stemverhef (ik grom meestal) maakt indruk. Heeft hij eenmaal door dat je het niet tolereert, dan zal hij het gaan ontwijken en eieren voor zijn geld kiezen en uit zichzelf voorkomen. Het bekrachtigen op de correctie zelf zal hem uiteindelijk meer opleveren dan het vreten van de grond.........is de bedoeling en werkt in veel gevallen goed.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”