Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Veel geluk Abando

Een plek om je overleden hond te herdenken.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Veel geluk Abando

Ongelezen bericht door chrico »

Afbeelding

Lieve ouwe man,
Ruim 3 maanden was je bij ons, ruim 3 maanden waarin jij als brokkenpiloot heel wat engeltjes boven je koppie heb gehad.
Vanaf dat ik jou op de foto zag kon ik niet anders dan jou uit het asiel halen.
Onze kennismaking verliep goed, jij en Kito draaide als mannen om elkaar heen en jij liet zien dat je het jonkie wel kon mannen en met Milk was het meteen dikke mik.
Daarom besloten wij de gok te gaan maken en op de terugweg naar huis, jouw huis, heb je de hele weg zitten loeien, onderweg stoppen om even de poten te strekken en de auto te soppen want je liep zowat leeg. Thuis wachte je braaf tot er een kleedje op de bank gelegd werd waar je op kon gaan liggen (was trouwens snel afgeleerd) De daaropvolgende week heb je veel last van je darmen gehad en kwam er aardig sopwerk aan te pas want de afwasmachine was jouw favoriete plasstek. Onze eerste "wandeling" met een vriendin hebben we blauw gelegen want eerst gebruikte je mij als plaspaal om daarna je darmen te legen naast de hand van mijn vriendin.
De eerste aanvaring met Kito was omdat je zijn eten wilde pikken en ondanks dat ik er tussen stond om jullie uit elkaar te halen dook jij met je oude krakkemikkerige lijf op hem om hem weg te jagen. Milk heb je ook een keer geprobeerd weg te jagen maar helaas voor jou was zij de baas en kon je het schudden. Vanaf dat moment bleef je braaf kijken tot zij bij haar bak weg was.
Eten was jouw lust en leven en niets was veilig voor je, zelfs aan mijn handen werd regelmatig geproefd maar bij au liet je meteen weer los. Alles moest die kwekkel in en we moesten opletten dat we jou niet de kans gaven om het eten van ons bord te stelen, de vuilniszakken moesten het steeds ontzien net als de kattenbak. Ik kon je af en toe wel achter het behang plakken met je bende maken, dan zat je te kijken hoe ik aan het opruimen was en ik had af en toe het idee dat je me nog net niet uitlachte. Zelfs van mijn haar dacht je af en toe dat het eetbaar was en nam je er een hap in wat een hoop geschreeuw van mij en gelach opleverde van de rest.
De eerste keer op het strand hebben wij enorm gelachen want ik had het idee dat je nog nooit de zee had gezien. je kop helemaal schuin, oren rechtop en maar staren waar dat geluid vandaan kwam.
We moesten voor jou 20 paar ogen hebben want jij was zo onhandig, liep overal tegenaan, viel over grassprietjes, liep in 7 sloten tegenlijk, dat gaf ons het idee dat jij in je jonge jaren zo ontzettend zeker was geweest van jezelf dat je dacht dat de wereld aan je voeten lag.
Toen jij de eerste keer ging spelen zat ik met tranen in mijn ogen naar je te kijken, Milk die reageerde op je uitdaging maar toch zo voorzichtig deed zodat je haar af en toe kon pakken en dat koppie van je als je haar had deed je hart smelten.
Regels daar hield je je niet aan, grote bananen in je oren als het erop aan kwam en ik moest opletten dat ik jou niet teveel vrijheid gaf want ook dan kon je koppen trekken dat je eigenlijk alleen maar kon lachen. Maar dat was ook het gevaar bij jou, jij was in je koppie een jonge hond in het lijf van een oude man. Het kanaal heb je van dichtbij mogen bekijken en ohhhhh wat waren wij geschrokken en blij dat we je nog konden redden en hebben de hele nacht naast je gezeten om je warm te houden en te masseren.
Aandacht wilde je en als je dat niet kreeg dan vroeg je er wel om. Je vertelde een hoop verhalen en gaf duidelijk aan wat je wilde. Had jij om 6 uur geen eten gehad dan blafte je net zo lang tot wij het je toch maar vast gaven, om 10 uur niet naar buiten voor je laatste wandeling dan blafte je net zo lang tot we de deur wel uitgingen en zo ging het met alles. Was je beledigd dan plaste je tegen de koelkast, ging ernaast staan en blafte net zo lang van zie je nou, dat komt ervan en ging dan weer op je plek liggen. Eigenlijk was je gewoon een draak van een hond en waren wij jouw personeel. Voor mijn gevoel ben je hier veel langer geweest en niet alleen die paar maandjes.

Nu waren de engeltjes op en kunnen wij terug gaan kijken naar een tijd waarin jij heb laten zien dat je een oude makker nog een hele fijne tijd kan geven.
Manneke, ik heb nog nooit zo vaak een dierenarts gezien in zo een korte tijd dat jij bij ons was, maar geld weegt niet op tegen het plezier dat jij ons gegeven heb tot het laatste moment, jij was het waard tot de laatste cent. Vandaag was de laatste dag dat je op de bank lag en nog even bij ons was.
Het gaat je goed ventje en ik hoop dat wij elkaar nog eens zullen weerzien
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Prachtig Whera, heel mooi geschreven. Nogmaals heel veel sterkte, en een dikke knuf voor Hananne!
gerda__b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres of te wel de prutschuivers...:)
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door gerda__b »

Heel veel sterkte....

SUPER om te lezen wat voor leventje hij heeft gehad in de maanden die hij bij jullie mocht door brengen.... :ok:

Gerda
Afbeelding

Those who know don't speak....and those who speak don't know ;)

06-06-2003 - 29-04-2015 Branca.
06-01-2007 - 24-02-2016 Cayuse.
09-08-2005 - 01-03-2016 Brandy.
05-07-2005 - 04-07-2017 Sita.
26-03-2008 - 06-08-2018 Centho.
26-03-2008 - 13-06-2025 Dyani
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Nogmaals sterkte Whera, ook voor de kids en Bob.
Wat een prachtige foto van hem, om hem voor altijd op je netvlies te kunnen houden zoals hij was.
Het was een hele speciale hond, die het ondanks al zijn aparte dingen zeer zeker heeft verdiend die 3 maanden bij jullie te mogen beleven.
Ik vind het echt bewonderenswaardig dat jullie hem ondanks zijn leeftijd en zeer onzekere toekomst de kans hebben gegeven om in jullie huis te mogen zijn, omringd door liefde. Je stuk over hem vind ik echt heel intens geschreven.

Rust zacht mooie oude Abando.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Prachtig Whera,de liefde spreekt uit ieder woord.

Dag ouwe reus het ga je goed daar over die brug
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik denk dat we allemaal een beetje met hem hebben meegeleefd zijn laatste maanden bij jullie.

Het gaat je goed oude man, op deze laatste reis
Connie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras

Ongelezen bericht door Connie »

het ventje heeft toch maar genoten bij jullie

heel veel sterkte

groetjes connie
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
chrico
Zeer actief

Hij was ook een geweldige hond. Een hond die je eigenlijk meteen raakt. Hij had hier binnen de kennissenkring de bijnaam tony montana :mrgreen: en paste ook gewoon hier tussen de clowns. Hij duwde je van de bank af, ging recht voor je zitten en begon net zo lang te klieren en te blaffen tot je hem erdoor liet. Ik ben nog nooit zovaak onderuit gegaan als bij hem. Hij pikte mijn deken en ik kreeg hem gewoon niet terug, allemaal dat soort dingen.
Mijn vriendin kwam vanmiddag afscheid nemen en die zei al, dit beessie heeft vanaf dag 1 je hart gestolen en zo kort als hij er was, jullie waren zo close dat het veel langer leek.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Jullie hebben het zó goed gedaan Whera....
Dankzij jullie waren het een paar prachtige en liefdevolle laatste maanden voor deze prachtige vent. Dankzij jullie een dood in liefdevolle armen en niet in een asiel.

Ik hoop dat jullie er vrede mee kunnen hebben.

Veel sterkte voor jullie allemaal :knuffel1:

Rust zacht Abando, dikke kus...
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
bea leyba
Zeer actief

Ongelezen bericht door bea leyba »

Heel veel sterkte Whera, en bedankt dat we door de verhalen van jou mee mochten genieten van hem.

Rust zacht Abando
Afbeelding
kelly 1981
Zeer actief

Ongelezen bericht door kelly 1981 »

Veel sterkte voor jullie allemaal

Rust zacht Abando
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

slaap lekker ouwe rotzak.... :ok:
Afbeelding
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Goede reis Abando, rust zacht mooie vent.....
Je hebt een korte, maar een fantastische tijd gehad..
Nogmaals heel veel sterkte voor jullie, Whera!
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

:knuffel1:
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Prachtige verhalen over de laatste periode van zijn leven, Whera...
Jullie hebben hem zoveel gegeven en zoveel teruggekregen. Ik kan me voorstellen dat jullie wezenloos verzot op hem waren; kijk die onvergetelijke kop nou toch. Ik wens jullie nogmaals heel veel sterkte...
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Heel veel sterkte allemaal. :knuffel1:
Een geweldig verhaal heb je geschreven, ik zie het zo voor me.
Fantastisch dat je een oude man nog zulke prachtige maanden hebt kunnen geven!
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Prachtig geschreven Whera.
Hij heeft in de korte tijd dat hij bij jullie was nog een heerlijke tijd gehad en nog fijn kunnen genieten van het oud zijn.

Nogmaals heel veel sterkte!

Dag Lieve Abando
Rust Zacht...
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
heavenlysaints
Zeer actief
Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door heavenlysaints »

Het ga je goed lieve schat !
We got rid of the kids, the dogs were allergic.
Afbeelding
http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

veel sterkte met dit verlies
je hebt zijn levens verhaal prachtig om schreven
de liefde voor abando voel je gewoon in je woorden
rust zacht abando
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Hij heeft het goed gehad in de herfst van z'n leven, sterkte...
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
chrico
Zeer actief

massam schreef:slaap lekker ouwe rotzak.... :ok:
Dat waren mijn afscheidwoorden ook zo een beetje :wink: Hij had zo een pijn tijdens het onderzoek en op een geven moment kwam mijn hand te dicht bij zijn bek omdat hij tegenstribbelde en ik bang was dat hij van de tafel af zou vallen en hap hap en tjakka. iedereen schrok zich te pletter en Bob zei later ook, mafkees, als je ziet wat hij met kluiven deed mag je blij zijn dat je hand er nog aan zit. Hij liet pas los toen ik echt een gil gaf. In zijn laatste 5 minuten nog even flink voor paniek zorgen die draak.
Ik aaide hem over zijn bol en zei ouwe rotzak, nog even je sporen nalaten he, zo ben je wel :wink:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
pippa

Ongelezen bericht door pippa »

heel veel sterkte met het verlies van je mooie kanjer..

rust zacht abando..en speel maar met mijn dinky daar op de regenboogbrug :jank:
danielle-russel-king
Zeer actief

Ongelezen bericht door danielle-russel-king »

heel veel sterkte
lieve abando rust zacht
Afbeelding
Laatst gewijzigd door danielle-russel-king op 18 apr 2007 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Jeetje Whera.............
Heb dit toch niet met droge ogen kunnen lezen (hoewel ik voorbereid was!) Maar vooral van ontroering, jullie liefde voor dit prachtige wezen!

Sommige honden laten hun sporen na voor altijd , al zijn ze maar kort in ons leven............! Ik ben nog steeds ontzettend blij dat deze heerlijke hond bij jullie terecht kwam.
Wat heb ik steeds weer genoten van de foto topics met zijn capriolen en zijn gekke bekken! En wat had ik gehoopt hem eens tegen het ouwe lijf te lopen in omgeving strandmeertje..............

Lieve ouwe lobbes, rust zacht :I:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Wat een pracht van een verhaal,heb het met aandacht gelezen en lees eruit dat de tijd dat jullie hem mochten hebben een fantastische tijd heeft gehad.Wens jullie veel sterkte
Afbeelding
Remco
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco »

Ik dacht er laatst nog aan. Goh, die is er ook nog steeds en die heeft toch een mooi huisje nu.

Hij heeft vast net zo genoten van die 3 maanden als jullie. Top wat jullie voor hem hebben gedaan. Ik begrijp het ook meteen, want volgens mij was het een wereldhond.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

heel veel sterkte :jank: die ouwe doerak heeft het super goed gehad die 3 maanden :ok:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Mooi geschreven: een jonge hond in een oud lijf. Geweldig dat jullie hem nog een (helaas korte) fijne oude dag hebben gegeven.
Sterkte en ouwe rakker rust zacht.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Mooi geschreven Whera.. hij pakte je idd heel snel in dat deed hij bij mij ook toen ik hem zag wat een wereld vent vond ik het.. hij heeft het goed gehad bij jullie, Sterkte en Dag gave oude man :jank:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mooi Whera, ik heb veel respect voor jou en je gezin.. deze ouwe reus had het nog mooi even getroffen :wink:

de koek is op.. dag grote, eigenwijze, oude man, laat ze een poepie ruiken daar :ok:
Plaats reactie

Terug naar “In memoriam”