Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
prijzen hondencursus
Moderator: moderatorteam
-
bri
- Zeer actief
prijzen hondencursus
mijn schoonouders krijgen over een aantal weken een puppy. voor hun is het wel een tijdje geleden dat ze een hond hadden (alleen als kind zijnde)
nu ben ik eens aan het kijken naar verschillende hondenscholen bij hun in de buurt (ze wonen in westervoort, vlakbij arnhem)
de prijzen die ik daar zien verschillen nogal in vergelijking met mijn eigen hondenschool!!
ik zie prijzen van 80 euro voor 8 lessen, terwijl ik zelf maar 30 euro voor 13 lessen puppycursus betaal.
(dan komt de contributie van 15 euro per jaar er nog wel bij, maar dat is toch overal zo?)
ik vind dit nogal een verschil in prijs!is dit wel normaal?en wat maakt die duurdere clubs zo veel beter dan die van mij?ik ben heel tevreden over de gang van zaken op mijn eigen club
nu ben ik eens aan het kijken naar verschillende hondenscholen bij hun in de buurt (ze wonen in westervoort, vlakbij arnhem)
de prijzen die ik daar zien verschillen nogal in vergelijking met mijn eigen hondenschool!!
ik zie prijzen van 80 euro voor 8 lessen, terwijl ik zelf maar 30 euro voor 13 lessen puppycursus betaal.
(dan komt de contributie van 15 euro per jaar er nog wel bij, maar dat is toch overal zo?)
ik vind dit nogal een verschil in prijs!is dit wel normaal?en wat maakt die duurdere clubs zo veel beter dan die van mij?ik ben heel tevreden over de gang van zaken op mijn eigen club
De weg is lang als je blijft struikelen
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ik ken die clubs niet dus ik weet niet of die beter zijn.
wel weet ik dat ik eerst 50 euro per 13 lessen betaalde (200 dus per jaar voor 1 les per week) en dat vond ik geen geweldige club.
nu betaal ik 110 euro per jaar voor 2 uur trainen per week (de helft van het geld voor 2x zoveel trainen) en nu zit ik goed.
wel weet ik dat ik eerst 50 euro per 13 lessen betaalde (200 dus per jaar voor 1 les per week) en dat vond ik geen geweldige club.
nu betaal ik 110 euro per jaar voor 2 uur trainen per week (de helft van het geld voor 2x zoveel trainen) en nu zit ik goed.

-
bri
- Zeer actief
110 euro voor 2 uur in de week en dat een heel jaar lang is niet veel, ik geloof dat het bij de club waar ik naar toe ga ook iets van 115 euro per jaar kost voor behendigheidstraining. de rest betaal je per cursus waarvan de duurste 40 euro is (gevorderden c, of G&G)
dat vind ik eigenlijk ook normaal, maar als je over de 100 euro moet betalen voor een puppy cursusje, dat vind ik niet normaal, wat wordt er dan in hemelsnaam voor bijzonders gedaan?
dat vind ik eigenlijk ook normaal, maar als je over de 100 euro moet betalen voor een puppy cursusje, dat vind ik niet normaal, wat wordt er dan in hemelsnaam voor bijzonders gedaan?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Het hangt er een beetje van af wat er bij de cusus in zit.
Als er ook boeken e.d. bij horen zal de prijs anders zijn dan zonder.
Ik vind de verschillen per hondenschool ook erg groot.
Ook de verschillen per KC kunnen behoorlijk zijn.
In het westen betaalde ik 65 euro per 10 tot 12 lessen. Hier in de buurt (oosten) vragen de meeste KC's 35 euro.
Als er ook boeken e.d. bij horen zal de prijs anders zijn dan zonder.
Ik vind de verschillen per hondenschool ook erg groot.
Ook de verschillen per KC kunnen behoorlijk zijn.
In het westen betaalde ik 65 euro per 10 tot 12 lessen. Hier in de buurt (oosten) vragen de meeste KC's 35 euro.
-
Leane
- mik
- Vaste gebruiker
Ik zit in Belgie op de honden cursus (zelf woon ik in nederland vlak bij de grens) Dit is een hondenvereniging/hondenschool. Ik betaal voor 2 uur les in de week (zondag en woensdag) 35 euro per jaar!!!(lidmaatschapgeld) Voor de lessen betaal ik verder niets bij, alleen als je met tweeen de hond wil trainen dan betaald de tweede persoon 25 euro (ook lidmaatschap) Dit is natuurlijk wel heel goedkoop vind ik. De lessen zijn vind ik erg goed en heel duidelijk!
De hondenscholen bij mij in de buurt (NED) die vragen zo'n 50 euro per 10 lessen. Ook deze scholen zijn volgens mij gewoon goed hoor! Deze trainen alleen op zaterdag en dan kan ik vaak niet ivm met mijn werk, vandaar dat ik ook voor de club heb gekozen waar ik nu bij zit, zondagochtend en woensdagavond komen mij gewoon beter uit!
Groetjes Kim
De hondenscholen bij mij in de buurt (NED) die vragen zo'n 50 euro per 10 lessen. Ook deze scholen zijn volgens mij gewoon goed hoor! Deze trainen alleen op zaterdag en dan kan ik vaak niet ivm met mijn werk, vandaar dat ik ook voor de club heb gekozen waar ik nu bij zit, zondagochtend en woensdagavond komen mij gewoon beter uit!
Groetjes Kim
Laatst gewijzigd door mik op 24 apr 2007 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wytske
- Actief
Bij ons betaal je 40 euro per cursus (zowel gehoorzaamheid als behendigheid) + 15 euro lidmaatschap (1x per jaar). De cursus bestaat uit 12 lessen + test of examen. De pups en Jonge honden (tenzij puppycursus gevolgd) hebben de 1e les een introductie avond. Les 12 bestaat uit een proeftest of proefexamen. De behendigheid wordt bij ons afgesloten met een onderlinge wedstrijd. Hier in de buurt betaal je zo rond de 50 euro voor een cursus.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb met Jip een cursus gedaan van 40 euro voor 3 maanden ofzo maar dat vond ik ook echt helemaal niks. Grote groepen, verschillende keren dat twee groepen bij elkaar werden gegooid en bij sommige uitspraken van de instructeur stond ik een beetje van
Je leerde daar in een jaar (dus iets van 3 cursussen) minder dan op de hondenschool waar ik daarvoor trainde in 10 lessen. De cursus daar kostte wel 120 euro maar je kreeg ook wel veel meer voor dat geld.
Nu betaal ik 85 euro voor 10 lessen, wel duur maar tenminste ook geen grote groepen en iemand die weet waar ie het over heeft. Dat betaal ik liever dan dat ik 40 euro min of meer weggooi....
Nu betaal ik 85 euro voor 10 lessen, wel duur maar tenminste ook geen grote groepen en iemand die weet waar ie het over heeft. Dat betaal ik liever dan dat ik 40 euro min of meer weggooi....
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
-
Mabeline
- Actief
-
Sita
- Zeer actief
-
Josee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
Tja, ik train ook in de omgeving in arnhem, bij verschillende hondenscholen,de prijzen lopen idd ontzettend uiteen, maar de kwaliteit van de lessen en omgng met baas/hond combi's en natuurlijk de groepsgroottes lopen ook ontzettend uiteen.
Mijn ervaring in de omgeving arnhem is dat goedkopere lessen staan voor : kwalitatief slechter, garant voor meer ergernissen (mede door het lang wachten , wat ikzelf oplos maar de meeste mensen niet),minder trainingsplezier en weinig individuele aandacht.
Maar dat zijn mijn ervaringen.
Mocht je intersse hebben waar ik les + prijzen, wil ik je wel een pb sturen als je dat wilt....
Mijn ervaring in de omgeving arnhem is dat goedkopere lessen staan voor : kwalitatief slechter, garant voor meer ergernissen (mede door het lang wachten , wat ikzelf oplos maar de meeste mensen niet),minder trainingsplezier en weinig individuele aandacht.
Maar dat zijn mijn ervaringen.
Mocht je intersse hebben waar ik les + prijzen, wil ik je wel een pb sturen als je dat wilt....
-
Neeltje
Ik denk dat het prijsverschil voornamelijk in de grootte van de groep zit. Ben je met veel honden in 1 groep, kan de prijs lager, levert dan toch genoeg op, echter des te meer honden, des te weiniger aandacht per hond. Minder honden in 'n groep is duurder, maar dan is de instructeur wel in staat om alle honden in de gaten te houden en aandacht te geven.
-
estelle
-
bri
- Zeer actief
josee schreef:
helemaal goed, alle info is welkom, ben hier alleen nog niet zo heel erg lang op het forum en heb nog nooit een pb-tje gehad..
haha
dus weet niet zo goed hoe dat dan precies in zn werk gaat
helemaal goed, alle info is welkom, ben hier alleen nog niet zo heel erg lang op het forum en heb nog nooit een pb-tje gehad..
dus weet niet zo goed hoe dat dan precies in zn werk gaat
- whizzdogs
- geregistreerd lid
- Contacteer:
prijzen kunnen inderdaad ver uiteenlopen. Ik denk dat je dan ook beter een onderscheid kunt maken tussen commerciele hondenscholen en verenigingen (KC's e.d.). Commerciele hondenscholen zitten namelijk vast aan BTW afdracht en zullen om te moeten overleven hun prijzen in een hogere marge moeten zetten, verenigingen kunnen over het algemeen lager gaan zitten met de prijs omdat er (weinig) winstoogmerk is.
groetjes Cat
groetjes Cat
-
Wytske
- Actief
Ik zie veel reacties van "hoe goedkoper, hoe kwalitatief minder de lessen zijn en de groepen des te groter". Omdat wij werken met alleen vrijwilligers en dus niemand betaald wordt, kunnen wij de lessen goedkoper aanbieden dan sommige andere hondenscholen/clubs zoals Martin Gaus (bij ons in de buurt wordt je bij Martin Gaus betaald als instructeur en moet je meebetalen aan de organisatie achter Martin Gaus). Ook hoeven wij niet zoveel huur te betalen aan onze gemeente voor de locatie waar wij gehuisvest zijn (binnenaccomodaties zijn aanzienlijk duurder). Onze groepen zijn niet groter dan max. 8 honden/personen en dan staat er vaak nog een reserve instructeur om evt. bij te springen. Tot nu toe hebben wij geen klachten gehad van cursisten dat de lessen onder doen voor andere hondenclubs bij ons in de buurt. Dus met de stelling boven ben ik het niet eens. Ik zou gewoon her en der wat hondenscholen langs gaan en dan heb je gauw genoeg in de gaten hoe er getraint wordt en of je de prijs/kwaliteit verhouding goed vindt.
- ranetje
- Zeer actief
Dat is heel bijzonderflatcoat schreef:Hier 150 euro voor de puppycursus; 2 uur theorieles, 18 praktijklessen.
Bij het afronden van de cursus kun je 20 euro retour krijgen van de gemeente.Persoonlijke aandacht & begeleiding, 8 hondjes per les met 2 instructeurs.
Niet echt goedkoop, maar wel in de buurt en het wordt leuk gedaan.
Wel een goed initiatief eigenlijk
- Noury
- Actief
- Contacteer:
Ik ben het met Wytske eens. De professionele hondenscholen liggen hoger in prijs om een aantal redenen:
1. groepen zijn niet groter dan 8 honden en dan staan er idd vaak 2 instructeurs
2. instructeurs zijn geschoold (wat ik een groot gemis vind bij anderen die ik hier in de omgeving zie)
3. de BTW
4. men moet er toch redelijk mee rond kunnen komen en men wordt niet gesubsidieerd
5. de kwaliteit die je krijgt bij goed geschoolde instucteurs is vaak hoger dan die van hobbymatige instructeurs zonder enige vorm van opleiding. Men leert het op kc's, zondagsclubjes etc. vaak van elkaar en worden er geen cursussen etc gevolgd. Ik heb dat ook zelf meegemaakt. Als ik toen wist, wat ik nu weet, was ik daar waarschijnlijk nooit gaan trainen al was het er wel heel gezellig. Maar echt diepgaande kennis die ontbrak daar bij het merendeel van de trainers.
1. groepen zijn niet groter dan 8 honden en dan staan er idd vaak 2 instructeurs
2. instructeurs zijn geschoold (wat ik een groot gemis vind bij anderen die ik hier in de omgeving zie)
3. de BTW
4. men moet er toch redelijk mee rond kunnen komen en men wordt niet gesubsidieerd
5. de kwaliteit die je krijgt bij goed geschoolde instucteurs is vaak hoger dan die van hobbymatige instructeurs zonder enige vorm van opleiding. Men leert het op kc's, zondagsclubjes etc. vaak van elkaar en worden er geen cursussen etc gevolgd. Ik heb dat ook zelf meegemaakt. Als ik toen wist, wat ik nu weet, was ik daar waarschijnlijk nooit gaan trainen al was het er wel heel gezellig. Maar echt diepgaande kennis die ontbrak daar bij het merendeel van de trainers.
-
Wytske
- Actief
Volgens mij zijn wij het niet eens, of ik moet je verkeerd begrijpen. Ik train dus op een hondenclub die goedkoper is doordat wij met vrijwilligers werken. Onze instructeurs (incl. ikzelf) zijn niet geschoold, maar wel volgen wij voorlichtingsdagen en seminars over opvoeding van de hond. We trainen in groepen van max. 8 honden en doordat wij een super coördinator instructeurs hebben is zij elke avond aanwezig om evt. bij te springen waar nodig. Wij worden niet gesubsidieerd, maar kunnen goed rond komen van de 40 euro lesgeld per 13 lessen. Wij maken dan ook geen enkele winst en kunnen 2x per jaar een leuke clubdag organiseren. Ook al zijn wij niet professioneel en zijn de kosten voor een cursus gering, vind ik dat wij een goede kwaliteit cursus kunnen geven. Wel stopt onze kennis en begeleiding wanneer er (en dat gebeurd sporadisch) een combinatie is waar wij niet verder mee kunnen en waarvoor een geschoold hondengedragstherapeut aan te pas moet komen. Wij zullen de combinatie wel blijven volgen en vaak m.b.v. een gedragstherapeut kan de baas/hond combinatie bij ons blijven trainen. Ik ben er stellig van overtuigd dat een duurdere cursus niet persé beter is. Ook bij verenigingen die goedkopere cursussen aanbieden kun je kwalitatief goede cursussen volgen.Noury schreef:Ik ben het met Wytske eens. De professionele hondenscholen liggen hoger in prijs om een aantal redenen:
3. de BTW
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Ontstaan nadat er een werkgroep Hondenbeleid is ingesteld waarbij "gewone" burgers met of zonder hond zouden kunnen meebeslissen over het hondenbeleid (op papier dan, heranetje schreef:Dat is heel bijzonderflatcoat schreef:Hier 150 euro voor de puppycursus; 2 uur theorieles, 18 praktijklessen.
Bij het afronden van de cursus kun je 20 euro retour krijgen van de gemeente.Persoonlijke aandacht & begeleiding, 8 hondjes per les met 2 instructeurs.
Niet echt goedkoop, maar wel in de buurt en het wordt leuk gedaan.![]()
Wel een goed initiatief eigenlijk
In elk geval is er wel uitgekomen dat mensen die met hun hond de cursus helemaal afronden deze "korting" krijgen van de gemeente; er werd nl. toegejuicht dat de gemiddelde hondenbezitter zich bewust werd van hun verantwoordelijkheden, zoals je hond onder appel hebben, je aan de gemeentelijke regels houden e.d.
- ranetje
- Zeer actief
Niet om het een of anderNoury schreef:Ik ben het met Wytske eens. De professionele hondenscholen liggen hoger in prijs om een aantal redenen:
3. de BTW
Onder de professionele hondenscholen horen volgens mij ook de KynologenClubs.
De trainerseisen voor die Clubs worden behoorlijk aangescherpt door de RvB. Maar die trainers werken doorgaans als vrijwilliger.
En hoewel dat niet opgaat voor het hele land, zie ik hier in het Oosten dat de KC's veruit de goedkoopsten zijn met hun cursussen.
Niet iedere KC zit al helemaal op niveau, dat zal vast zo zijn, maar er wordt aan gewerkt
De particuliere hondenscholen zijn meestal duurder. Maar ook daar zijn uitstekende trainers te vinden.
Ik vind dat je zelf rond moet kijken om te zien bij welke school je jezelf het beste voelt als cursist.
De keuze wordt soms beperkt door wat je kunt betalen. Dat wil echt niet zeggen dat je daardoor alleen maar slecht les kunt krijgen.
-
bri
- Zeer actief
ik ben het er ook mee eens dat een dure hondenschool niet per se de beste is.. het is natuurlijk hartstikke goed dat er veel aandacht aan de opvoeding van honden wordt geschonken (ivm met de media en het, naar mijn idee, toenemende verkeerde beeld van honden door niet-liefhebbers) maar waarom zou er een club waar vrijwilligers met evenveel liefde actief zijn minder goed zijn als een "dure" club met goed geschoolde trainers..
natuurlijk is de individuele aandacht fijn en in sommige gevallen ook beter, helemaal als je een hond hebt getroffen die gewoon wat minder makkelijk in omgang is, maar gaat het er in eerste instantie niet om dat er zoveel mogelijk hondeneigenaren de kans moeten krijgen om lekker met hun hond aan de slag te gaan?
ik woon dus ook in het oosten van het land en ik ga ook naar een wat goedkopere club (het is hier in de omgeving trouwens allemaal rond dezelfde prijs) eigenlijk ben ik heel erg positief over de gang van zaken in mijn groepje, we hebben 9 honden in de cursus, we hebben ook met zn allen in de puppygroep gezeten, we hebben wederom dezelfde instructrice en dat bevalt hartstikke goed.
het meest positieve aan het hele verhaal vind ik dat ik merk dat mijn hond goed gesocialiseerd raakt. femke krijgt de kans om in de pauzes lekker te spelen, de oefeningen die ik leer worden niet volgens de nieuwste methodes aangeleerd, we hebben geen clicker of fluitje o.i.d. maar eigenlijk heb ik daar ook geen belang bij omdat dit gewoon werkt
het enige nadeel is misschien dat er bij deze vereniging op een gegeven moment geen cursus te volgen is. na G&G2 houdt het op, verder is er nog behendigheid en flyball. voor de jachthonden is er bv geen jachttraining, en voor mijn hond vind ik het wel jammer dat er niet iets is waar ik haar oerinstincten mee kan trainen, nl schapenhoeden..
maar ach, zover is het nog lang niet, laten we eerst maar eens de jonge hondencursus afmaken
natuurlijk is de individuele aandacht fijn en in sommige gevallen ook beter, helemaal als je een hond hebt getroffen die gewoon wat minder makkelijk in omgang is, maar gaat het er in eerste instantie niet om dat er zoveel mogelijk hondeneigenaren de kans moeten krijgen om lekker met hun hond aan de slag te gaan?
ik woon dus ook in het oosten van het land en ik ga ook naar een wat goedkopere club (het is hier in de omgeving trouwens allemaal rond dezelfde prijs) eigenlijk ben ik heel erg positief over de gang van zaken in mijn groepje, we hebben 9 honden in de cursus, we hebben ook met zn allen in de puppygroep gezeten, we hebben wederom dezelfde instructrice en dat bevalt hartstikke goed.
het meest positieve aan het hele verhaal vind ik dat ik merk dat mijn hond goed gesocialiseerd raakt. femke krijgt de kans om in de pauzes lekker te spelen, de oefeningen die ik leer worden niet volgens de nieuwste methodes aangeleerd, we hebben geen clicker of fluitje o.i.d. maar eigenlijk heb ik daar ook geen belang bij omdat dit gewoon werkt
het enige nadeel is misschien dat er bij deze vereniging op een gegeven moment geen cursus te volgen is. na G&G2 houdt het op, verder is er nog behendigheid en flyball. voor de jachthonden is er bv geen jachttraining, en voor mijn hond vind ik het wel jammer dat er niet iets is waar ik haar oerinstincten mee kan trainen, nl schapenhoeden..
maar ach, zover is het nog lang niet, laten we eerst maar eens de jonge hondencursus afmaken
- meta.meulenbelt
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Professioneel = beroepsmatig. KC's zijn niet beroepsmatig bezig met cursussen geven. Als je beroepsmatig (je moet ervan leven) les wilt geven heb je veel hogere kosten dan als je dat in verenigingsverband doet. Dat is 1 van de redenen waarom professionele hondenscholen vaak duurder zijn dan verenigingen/clubs.ranetje schreef:Niet om het een of anderNoury schreef:Ik ben het met Wytske eens. De professionele hondenscholen liggen hoger in prijs om een aantal redenen:
3. de BTW
5. de kwaliteit die je krijgt bij goed geschoolde instucteurs is vaak hoger dan die van hobbymatige instructeurs zonder enige vorm van opleiding. Men leert het op kc's, zondagsclubjes etc. vaak van elkaar en worden er geen cursussen etc gevolgd. Ik heb dat ook zelf meegemaakt. Als ik toen wist, wat ik nu weet, was ik daar waarschijnlijk nooit gaan trainen al was het er wel heel gezellig. Maar echt diepgaande kennis die ontbrak daar bij het merendeel van de trainers.![]()
Onder de professionele hondenscholen horen volgens mij ook de KynologenClubs.
De trainerseisen voor die Clubs worden behoorlijk aangescherpt door de RvB. Maar die trainers werken doorgaans als vrijwilliger.
En hoewel dat niet opgaat voor het hele land, zie ik hier in het Oosten dat de KC's veruit de goedkoopsten zijn met hun cursussen.
Niet iedere KC zit al helemaal op niveau, dat zal vast zo zijn, maar er wordt aan gewerkt![]()
De particuliere hondenscholen zijn meestal duurder. Maar ook daar zijn uitstekende trainers te vinden.
Ik vind dat je zelf rond moet kijken om te zien bij welke school je jezelf het beste voelt als cursist.
De keuze wordt soms beperkt door wat je kunt betalen. Dat wil echt niet zeggen dat je daardoor alleen maar slecht les kunt krijgen.
Groetjes,
Meta
Meta Meulenbelt
AHOV-Hondenschool
http://www.ahov.nl
http://felyce.blogspot.com
http://www.ahov.nl/cairns
AHOV-Hondenschool
http://www.ahov.nl
http://felyce.blogspot.com
http://www.ahov.nl/cairns
- ranetje
- Zeer actief
Dan heb ik je verkeerd begrepen Metameta.meulenbelt schreef:
Professioneel = beroepsmatig. KC's zijn niet beroepsmatig bezig met cursussen geven. Als je beroepsmatig (je moet ervan leven) les wilt geven heb je veel hogere kosten dan als je dat in verenigingsverband doet. Dat is 1 van de redenen waarom professionele hondenscholen vaak duurder zijn dan verenigingen/clubs.
Groetjes,
Meta
De hondenscholen die "beroepsmatig" zoals jij dat omschrijft werken. Hebben vast meer kosten als ze er van moeten leven.
Als op die scholen ook nog door goed geschoolde instructeurs wordt lesgegeven in kleine groepen krijg je vast en zeker "waar"voor je geld.
Er zijn echter ook scholen waar "beroepsmatig" door hobbyisten wordt les gegeven. Mensen die wel lesgeven, maar zonder voldoende opleiding. Dat is het onderscheid dat ik heb willen maken.
Op de KC's wordt onbetaald les gegeven, maar i.v.m. de eisen van de RvB moeten de trainers wèl goed geschoold worden.
Het "beroepsmatige" zat voor mij dus in de kwaliteit en het opleidingsniveau van de trainers
-
bri
- Zeer actief
maar hoe moet ik dat verschil in opleidingsniveau zien dan? mensen die ipv een cursus een opleiding tot gedragstherapeut hebben gevolgd ofzo?
- Noury
- Actief
- Contacteer:
Sorry voor de verwarring veroorzaakt heb met het woord "professioneel". Hiermee bedoelde ik inderdaad het beroepsmatig voeren van een hondenschool mét opleidingspapieren.
Overigens - om nog een misverstand op te helderen - bedoel ik niet dat alle beroepsmatig gevoerde scholen per definitie beter zijn alleen a.d.h.v. mijn persoonlijke ervaringen in het midden van het land zie ik bij de K.C. ongeschoolde trainers waarbij ik mijn vraagtekens zet omtrent hun inzichten in leerprocessen en de methodes hoe ze werken (niet alle trainers uiteraard maar een groot aantal die ik zo eens heb staan te bekijken), vervolgens de rasvereniging waar ze destijds ook ongeschoolde trainers les lieten geven en dan een zondagsclub van trainers die voorheen trainer waren bij die rasvereniging die ook geen van allen een opleiding hadden op de gedragstherapeut na. Het was er gezellig, dat wel, maar kennis of inzicht? Dat ontbrak bij velen. Ik sprak dus slechts uit persoonlijke ervaring met kc's en verenigingen.
Gelukkig hoor ik hier dat het dus klaarblijkelijk ook anders kan en dat er ook verenigingen zijn die wél het nut zien in opgeleide instructeurs en er dus niet veel voor hoeven te vragen en het daar mee redden. Ik juich dat eerlijk gezegd alleen maar toe.
Daarnaast vind ik het zeer goed wat iemand hier opmerkte: ook mensen met een minder gevulde portemonaie moeten in staat zijn een cursus te volgen.
Ik hoop dat ik duidelijker ben nu want ik bedoelde het niet negatief naar de kc's en verenigingen etc. maar wilde eigenlijk slechts uitleggen waarom dus een beroepsmatige geschoolde instructeur meer vraagt dan een vrijwilliger.
Overigens - om nog een misverstand op te helderen - bedoel ik niet dat alle beroepsmatig gevoerde scholen per definitie beter zijn alleen a.d.h.v. mijn persoonlijke ervaringen in het midden van het land zie ik bij de K.C. ongeschoolde trainers waarbij ik mijn vraagtekens zet omtrent hun inzichten in leerprocessen en de methodes hoe ze werken (niet alle trainers uiteraard maar een groot aantal die ik zo eens heb staan te bekijken), vervolgens de rasvereniging waar ze destijds ook ongeschoolde trainers les lieten geven en dan een zondagsclub van trainers die voorheen trainer waren bij die rasvereniging die ook geen van allen een opleiding hadden op de gedragstherapeut na. Het was er gezellig, dat wel, maar kennis of inzicht? Dat ontbrak bij velen. Ik sprak dus slechts uit persoonlijke ervaring met kc's en verenigingen.
Gelukkig hoor ik hier dat het dus klaarblijkelijk ook anders kan en dat er ook verenigingen zijn die wél het nut zien in opgeleide instructeurs en er dus niet veel voor hoeven te vragen en het daar mee redden. Ik juich dat eerlijk gezegd alleen maar toe.
Daarnaast vind ik het zeer goed wat iemand hier opmerkte: ook mensen met een minder gevulde portemonaie moeten in staat zijn een cursus te volgen.
Ik hoop dat ik duidelijker ben nu want ik bedoelde het niet negatief naar de kc's en verenigingen etc. maar wilde eigenlijk slechts uitleggen waarom dus een beroepsmatige geschoolde instructeur meer vraagt dan een vrijwilliger.
- ranetje
- Zeer actief
Gedragstherapeut hoeft niet. Moet je trouwens al een trainersopleiding hebben gevolgd om een GT te kunnen volgen?bri schreef:maar hoe moet ik dat verschil in opleidingsniveau zien dan? mensen die ipv een cursus een opleiding tot gedragstherapeut hebben gevolgd ofzo?
Maar het is wel handig als de school een GT "in voorraad" heeft
Er zijn diverse opleidingen tot trainer.
O & O , Martin Gaus, bijvoorbeeld (er zijn er veel meer hoor).
Of een opleiding die is geënt op de O & O maar door de school zelf wordt gegeven.
Het is vind ik nog altijd het beste om op een paar scholen te gaan kijken een paar keer.
Dan krijg je een beetje idee