Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

andere ideeen als hondenschool?

Moderator: moderatorteam

estelle

andere ideeen als hondenschool?

Ongelezen bericht door estelle »

Ik train momenteel met Hera in een GG groep.
Even voor ik de vraag krijg ' huh je zat toch in de africhting' , ja dat zat ik ook. Alleen mevr. is zo hectisch en druk en op examens zo uitgekookt (dan doet ze dingen die ze nooooit doet in trainingen e.d.) dat ik er geen zin meer in had. Het moet wel leuk blijven en aangezien ik geen zin in een harde aanpak heb hield het op. Daarbij vidn ik juist dat karakter van haar zo geweldig, dat uitbundige, dat vrolijke, dat enthousiaste ..... dat wil k er helemaal niet ' uitrammen'.

Dus okay, wij naar de GG. Want het is wel leuk bezig te zijn natuurlijk.
Het gaat daar dus hartstikke goed. Voor ons leg ik de lat wel wat hoger als eigenlijk hoeft in de GG maar ze vinden dat daar toch ook wel mooi.

Alleen ben ik het dus op sommige punten niet met ze eens. Soms kan dat een manier van aanpak zijn maar soms ook een bepaalde oefening waarvan ik totaal het nut niet van inzie.
Nou kan ik natuurlijk naar een andere hondenschool maar die zijn hier zo weinig, zeker waar dan ook nog GG getrained wordt op redelijk niveau.
Meestal zeg ik ' ja en amen' en ga toch mn eigen weg. Heel soms wil ik een discussie aangaan maar ze zijn daar eigenlijk van mening dat al die hondenbazen debiele lui zijn (merendeel is ook wel redelijk da je denkt van tjonge jonge) en dat zij Goden zijn.

Hoe zit dat bij jullie op de hondenschool?
Staan ze daar open voor je eigen ideeen? Of is het vooral hun manier is wet?
Hoe gaan jullie daar dan mee om?
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Re: andere ideeen als hondenschool?

Ongelezen bericht door Gaia »

estelle schreef:Ik train momenteel met Hera in een GG groep.
Even voor ik de vraag krijg ' huh je zat toch in de africhting' , ja dat zat ik ook. Alleen mevr. is zo hectisch en druk en op examens zo uitgekookt (dan doet ze dingen die ze nooooit doet in trainingen e.d.) dat ik er geen zin meer in had. Het moet wel leuk blijven en aangezien ik geen zin in een harde aanpak heb hield het op. Daarbij vidn ik juist dat karakter van haar zo geweldig, dat uitbundige, dat vrolijke, dat enthousiaste ..... dat wil k er helemaal niet ' uitrammen'.

Dus okay, wij naar de GG. Want het is wel leuk bezig te zijn natuurlijk.
Het gaat daar dus hartstikke goed. Voor ons leg ik de lat wel wat hoger als eigenlijk hoeft in de GG maar ze vinden dat daar toch ook wel mooi.

Alleen ben ik het dus op sommige punten niet met ze eens. Soms kan dat een manier van aanpak zijn maar soms ook een bepaalde oefening waarvan ik totaal het nut niet van inzie.
Nou kan ik natuurlijk naar een andere hondenschool maar die zijn hier zo weinig, zeker waar dan ook nog GG getrained wordt op redelijk niveau.
Meestal zeg ik ' ja en amen' en ga toch mn eigen weg. Heel soms wil ik een discussie aangaan maar ze zijn daar eigenlijk van mening dat al die hondenbazen debiele lui zijn (merendeel is ook wel redelijk da je denkt van tjonge jonge) en dat zij Goden zijn.

Hoe zit dat bij jullie op de hondenschool?
Staan ze daar open voor je eigen ideeen? Of is het vooral hun manier is wet?
Hoe gaan jullie daar dan mee om?
Ik heb met Gaia op de puppie cursus gezeten bij mijn ouders in de buurt. Echter was ik het net als jou met bepaalde punten niet eens.

Zoals dat clickeren altijd slechter is dan beloning met je stem.
Je een puppie best wat harder mocht aanpakken.
Dat er in mijn hond Saarloos Wolfshond zat omdat ze nog wel eens hard weg wilde rennen en dan ging uitdagen.

Kwam er eigenlijk op neer, ik wist niets, hij wist alles. Ik heb al die tijd ja en amen gezegd (behalve het pup harder aanpakken gedeelte) tot ze mijn pup van net 4,5 maand een slipketting om wilde doen. Alleen omdat ze niet zo goed volgde op het moment. Toen ben ik weggegaan.

Mijn visie, er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Ik ben midden in het park 2x per week met haar gaan trainen tijdens het honden uitlaat spits uur. Had hetzelfde effect :wink: Ze kent nu netjes zit, af, blijf, staan, kom hier, kom voor, voet, volgen etc.

Als ze straks bij mij zit ga ik waarschijnlijk alle g&g cursussen doen bij de hondenschool hier in de buurt en dan door met behendigheid.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Soms ben ik het niet eens met iets. Dat is altijd bespreekbaar.
Soms ga ik ook mijn eigen gang omdat ik een oefening bijvoorbeeld al op een andere manier heb aangeleerd. Dat wil ik dan niet meer veranderen.
Dat wordt geaccepteerd.
Als je zelf met argumenten kunt komen heb je doorgaans bij de hondenscholen weinig problemen, is mijn ervaring. :ok:

Maar ik kijk wel goed hoe de trainer het anderen adviseert.
Het zou best kunnen zijn dat ik daar mijn voordeel weer mee kan doen.
En als een trainer mij een goed argument geeft om een verandering aan te brengen dan ben ik heel braaf :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
estelle

Oh zeker hoor, ik luister altijd wel en soms zit er weleens iets bij waar ik wat aan heb.
Maar ik merk gewoon bij deze hondenschool dat ze weinig openstaan voor baasjes die zelf ook behoorlijk wat weten en veel ervaring hebben.
Dan houden ze dus enorm vast aan hun manier en als ik dan toch ' eigenwijs' ben ' moet je dat zelf maar weten'. :wink:

Het lijkt overigens alsof ik er niet met plezier train, niks is minder waar.
Ik vind het altijd wel geinig op zon' hondenschool. Beetje baasjes kijken, beetje hondjes kijken. Je rot lachen om sommige combinaties etc etc.

Plus dat ik nu in een hele leuke groep zit. Merendeel van de honden in onze groep kan slecht af en blijven liggen als de baas wegloopt. Dus elke les rennen die honden wel door elkaar heen, gaan er spelend vandoor e.d. :smile:
Hera vind dat soms wel moeilijk om dan als 1 van de weinige te blijven liggen. Maar ze doet het wel. :ok:
Mabeline
Actief

Ongelezen bericht door Mabeline »

Bij mijn hondenschool staan ze zeker open voor andere dingen.

Wanneer ik zelfs les geef en mensen willen het op een andere manier doen, helemaal prima, mits het effect van de oefening hetzelfde blijft

Mijn eigen trainer staat er ook open voor als ik of een ander met suggesties kom.

Ik loop op drie scholen op dit moment en als ik dan op een andere school of les wat oppik waar ik wat aanheb, kan ik dat in de groep gooien, soms wordt er wat meegedaan, soms krijg ik te horen waarom het beter niet zo gedaan kan worden
Waar een wil is, is een weg, ook al is hij soms moeilijk
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hera vind dat soms wel moeilijk om dan als 1 van de weinige te blijven liggen. Maar ze doet het wel. :ok:
Dat is knap van haar :ok:
Rana was in het begin van de jachttraining ook de enige die bleef liggen.
Ze keek meestal wat verbaasd naar de wegrennende honden :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
estelle

ranetje schreef:
Dat is knap van haar :ok:
Rana was in het begin van de jachttraining ook de enige die bleef liggen.
Ze keek meestal wat verbaasd naar de wegrennende honden :mrgreen:
Hera ook. Ze snapt er volgens mij dan niks van. Je ziet haar dan ook twijfelen (want er is ook een oefening waarbij ze af moeten en je ze dan allemaal tegelijk voor moet roepen) of ze niet ook moet komen.

Ik blijf het prachtig vinden, van die honden die hem smeren. Die vrolijkheid bij zo'n hond op dat moment. :mrgreen:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik ga maandag naar puppie cursus :mrgreen: , het is een klein clubje waar ik ook met mijn andere honden heb getraind, en alles is bespreekbaar gelukkig.
Wel een beetje jammer dat niet alles bespreekbaar is, maar als je met plezier traint is toch het belangrijkste.

Groetjes Els
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Op de cursus van Barf waren er ook een aantal dingen waar ik het niet mee eens was, werd prima geaccepteerd. Ze keken heel goed naar het karakter van Barf.
Overigens hoeft niemand me iets met mijn honden te laten doen waar ik niet achtersta
estelle

billy schreef:Ik ga maandag naar puppie cursus :mrgreen: , het is een klein clubje waar ik ook met mijn andere honden heb getraind, en alles is bespreekbaar gelukkig.
Wel een beetje jammer dat niet alles bespreekbaar is, maar als je met plezier traint is toch het belangrijkste.

Groetjes Els
Hey je hebt je puppy al!!
Wat leuk, wat een lekker bolletje!!
Veel plezier op de puppycursus.
estelle

Addy schreef:Overigens hoeft niemand me iets met mijn honden te laten doen waar ik niet achtersta
Zolang mijn hond er geen schade van ondervindt wil ik best een oefeningetje doen hoor waar ik het nut niet zo van in zie.
Als ze zouden zeggen 'geef je hond nu maar een schop omdat...' doe ik dat natuurlijk ook allemaal niet.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

estelle schreef:
billy schreef:Ik ga maandag naar puppie cursus :mrgreen: , het is een klein clubje waar ik ook met mijn andere honden heb getraind, en alles is bespreekbaar gelukkig.

Groetjes Els
Hey je hebt je puppy al!!
Wat leuk, wat een lekker bolletje!!
Veel plezier op de puppycursus.
Ja dank je, we gaan ons best doen he :mrgreen:
Ergens in de fotohoek staat een filmpje van hem

Groetjes Els
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

De KC waar ik G&G train geef ik zelf ook les, en ik sta helemaal achter de positieve manier hoe dat gebeurd. Zelf clicker ik met mijn honden als ik les krijg, en ondervind geen problemen maar we zijn als team op elkaar afgestemd :-)

De club waar ik IPO train staan ze gelukkig ook open voor mij en mijn manier van trainen en zullen ze me niet dwingen tot dingen waarvan ze weten dat ik er niet achter sta. Het is dus niet zo dat hun wil wet is, en mijn trainer geeft les op de manier waar ik het prima in kan vinden.

Nu is het ook wel zo dat ik de 'club' wel heb uitgezocht op hun manier van trainen en omgang met mensen. Ik zou niet zomaar overal 'passen'.
Afbeelding
Noury
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noury »

Ik trainde ooit op een club waar de ene instructeur wél open stond en de andere niet en dat resulteerde uiteindelijk een keer in een fikse ruzie met de desbetreffende trainer. Hij meende het beter te weten maar had totaal geen inzicht in de leerprincipes van honden. Mijn herder is nl. super afhankelijk van mij en ik was dat toen ook nog van hem. Hij kon daardoor de af-blijf-uitzicht niet (en ik toen ook nog niet) en ging er steeds vandoor. Toen ik dat wilde oefenen mét de andere honden erbij (omdat ik hem inmiddels al zover had dat hij het zonder de andere honden wel kon) ging hij er toch weer vandoor omdat ik zelf niet lekker in mijn vel zat daar achter dat scherm. Hij kwam dus naar me toe (gaat er nooit een feestje van bouwen maar komt echt controleren of alles nog goed gaat) waarop ik hem dus terug breng naar zijn plaats. Vervolgens liet de instructeur iedereen terug gaan naar zijn/haar hond en kon ik het dus niet meer oefenen. Gezien hun een andere oefening gingen doen besloot ik dus dat Noury de oefening goed moest afronden desnoods zonder die andere honden omdat het succes op succes alleen maar zorgde voor vererging van het probleem. De instructeur was zichtbaar geïrriteerd maar dat interesseerde me op dat moment dus echt niet. Ik laat die kerel niet mijn training verpesten. Daarnaast betaalde ik evengoed mijn lesgeld en heb dus recht op kwaliteit. Enfin, gezien de anderen dus een andere oefening deden bleef ik keurig langs de kant staan wachten op een moment dat ik in kon stappen zonder de groep te verstoren. Werd die vent me daar toch razend! Ze moesten los volgen en dus koppelde ik Noury los. Maar doordat die vent me wilde "beleren" zag Noury de kans om te gaan spelen en hij vervolgens afvloog op de groenendaeler van mijn moeder die in dezelfde les liep. Die kerel nog kwaaier en riep "hij sloopt die hond!! roep hem terug". Nou Noury sloopt die andere hond helemaal niet want Noury kent die hond al vanaf pup en ze speelden heel vaak samen. Dus dat zeg ik hem nog. Vervolgens blijft die kerel uit zijn vel springen omdat ik Noury niet terug riep waarop ik zei: "blijf dan niet met me discussieren dan krijg ik tenminste de káns om hem terug te roepen". Het was mijn laatste seizoen daar. Velen daar denken dat ze alle wijsheid hebben maar hebben totaal geen kaas gegeten van hoe een hond leert etc. Jammer maar helaas.

Als ik straks mijn eigen hondenschool begin en ook nu al in de privelessen die ik geef, hoop ik juist op feedback. Ook al heb ik de opleiding en de kennis en ervaring, het wil niet zeggen dat ik uitgeleerd ben. Dat ben je nl. nooit. Er komen altijd weer nieuwe methoden, nieuwe inzichten etc. Je zou toch gek zijn als je die zomaar naast je neer dondert! Maar daar zal dan ook wel het verschil zitten: de ene geeft les uit een soort misplaatst machtsgevoel en de ander gewoon omdat ze het mooi vinden om met baas en hond te werken en die samen laten werken. Ik behoor tot de laatste maar dat zal niemand verbazen denk ik.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”