Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Over de zomer doortrainen...

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Over de zomer doortrainen...

Ongelezen bericht door Jacksel »

Vanuit de hondenschool is er nu gedurende de zomervakantie even geen training, maar ik heb gemerkt dat het voor Jamey beter is als ik wel gewoon doortrain... Om het toch een beetje vakantie te maken, train ik nu heel spelenderwijs met haar, stukje volgen en dat belonen door een takje weg te gooien. Volgen soms ook met haar aandacht dus op het takje gericht, maar ook voor komen, terug plaats, enz, allemaal met spel als beloning en eigenlijk het trainen zelf ook heel speels aanpakken.

Gevolg hiervan is alleen wel dat de oefeningen wat slordiger gaan dan op het trainingsveld (tijdens volgens opspringen naar het takje, of wijd of voor gaan, bij het voorkomen eerst richting tak springen voordat ze netjes gaat zitten, dat soort acties... Ik ben aan het twijfelen of ik dat goed kan keuren omdat er verschil zit tussen normaal trainen en deze oefeningetjes doen (normaal serieus trainen gaat met clicker, dit dus met speeltjes en ook tussen het spelen door af en toe een oefening, in plaats van oefeningen en af en toe tussendoor als ontlading spelen)...

Is het verkeerd om er zo relaxed mee om te gaan (dus of helemaal correcte uitvoering (voor zover zij het beheerst) eisen, of niet trainen), of kan het geen kwaad om er eens wat relaxter en speelser mee om te gaan en een spelletje maken van de oefeningen?
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Aangezien ze nogal een dondersteen is, zou ik bij de commando's die je normaal op training gebruikt ook de eisen stellen waar ze aan kan voldoen :wink:
Maar je kunt ook speels met haar trainen zonder het commando te geven.
Dan wordt het meer "trainen" op aandacht voor jou.
En daar heb je straks weer veel profijt van :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Met Bowie "train"ik ook door...de oefeningen die we op de cursus geleerd hebben blijf ik doornemen en probeer deze teverbeteren.... Bowie doet namelijk alles wat er gevraagd wordt maar net even wat anders .... ik vind het leuk om met haar bezig teblijven en zij vind het helemaal geweldig :ok:

Jacqueline
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Hier is het ook vakantie tij
Ik train op wandeling gewoon door
Vooral de aandachtsoefeningen en zit en af tussen door
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”