Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kan je je hond leren ophouden met blaffen
Moderator: moderatorteam
-
Uppie
- Vaste gebruiker
Kan je je hond leren ophouden met blaffen
Als er bezoek komt met kindjes en nu zeker met dit mooie weer willen ze buiten spelen. Dan doe ik altijd mijn hond in haar ren zodat de kindjes veilig kunnen spelen. Maar dan moet ik haar onophoudelijk geblaf aanhoren, is er een manier om haar dit af te leren? Met een grote kluif heb ik al geprobeerd maar ze heeft er geen intresse in. Ze wil gewoon mee doen met de kinderen ze is dit gewoon want ze speelt vaak met men zoontje (onder toezicht natuurlijk).
Nu hebben sommigen in mijn omgeving me aangeraad om een anti-blaf band te kopen maar ik ben daar niet voor.
Nu hebben sommigen in mijn omgeving me aangeraad om een anti-blaf band te kopen maar ik ben daar niet voor.
- crazyjanita
- Actief
-
boxersien
Als ze niet bij de kinderen van het bezoek mee kan doen gewoon zo "wegzetten" dat ze hun ook niet hoort of ziet (eventueel achter een doek/gordijn??) en ook gewoon leren dat blaffen niet mag. Een anti blafband zou ik niet doen. Hier zou ik (komt hier niet voor, en zowiezo sluit ik boris niet op voor bezoek, dan maar geen bezoek) een duidelijke NEE zeggen of lawaai maken ( sleutelbos op de grond gooien in de buurt)zodat ze stil is. Deze stilte belonen met wat lekkers en gewoon ook wat heel lekkers (kong??) geven als ze in de ren zit. Ze moet het lekkers niet kunnen weerstaan. Zodra het bezoek weg is eerst even een rondje lopen zodat je het combineert. Eerst rust en bezoek weg, dan wat leuks
. I
In het begin dus wel even streng zijn om een keer het blaffen te doorbreken en tegelijk en daarna een periode van heel veel belonen!!!
In het begin dus wel even streng zijn om een keer het blaffen te doorbreken en tegelijk en daarna een periode van heel veel belonen!!!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Als je het zo doet, dan liever een blikje met steentjes, dan een bos sleutels.
Het is bedoeld als correctie.
En als jij de deur open doet met een sleutelbos, zou de hond daarvoor ook gecorrigeerd worden (rammelen van de sleutels). Dat is niet de bedoeling
Ik zou mijn hond liever gewoon bij me houden, dan haar in de bench zetten als er kinderen komen.
Maar ik kan jouw situatie thuis niet beoordelen.
Het is bedoeld als correctie.
En als jij de deur open doet met een sleutelbos, zou de hond daarvoor ook gecorrigeerd worden (rammelen van de sleutels). Dat is niet de bedoeling
Ik zou mijn hond liever gewoon bij me houden, dan haar in de bench zetten als er kinderen komen.
Maar ik kan jouw situatie thuis niet beoordelen.
-
Uppie
- Vaste gebruiker
Er zijn kinderen bij die enorm bang zijn van honden dus ze samen laten spelen is geen optie. Ik weet wel dat ze in het begin de kindjes alleen maar eens wil besnuffelen en ze daarna intresse verliest maar als de kindjes bang zijn kan je niets forceren.
Ze komt ook met haar hoofd op dezelfde hoogte als de kindjes en dat vinden ze enger dan zo een kleine hond.
Zal de volgende keer proberen met een blik met steentjes bij geblaf , hopelijk lukt het.
Het zal veel tijd en geduld vragen, maar dat is het waard.
Ze komt ook met haar hoofd op dezelfde hoogte als de kindjes en dat vinden ze enger dan zo een kleine hond.
Zal de volgende keer proberen met een blik met steentjes bij geblaf , hopelijk lukt het.
- ranetje
- Zeer actief
Zodra ze stopt met blaffen wel goed belonenUppie schreef:Er zijn kinderen bij die enorm bang zijn van honden dus ze samen laten spelen is geen optie. Ik weet wel dat ze in het begin de kindjes alleen maar eens wil besnuffelen en ze daarna intresse verliest maar als de kindjes bang zijn kan je niets forceren.
Succes.
-
Neeltje
En misschien kun je ook heel voorzichtig de bange kindjes leren dat ze niet bang hoeven te zijn voor je hond. Met goede begeleiding en als je hond rustig is, zou dat best eens kunnen lukken.
OH, ik gebruikte altijd zo'n ijzeren vlamverdeler om Tirsa te laten stoppen met blaffen en het was zo gestopt.
OH, ik gebruikte altijd zo'n ijzeren vlamverdeler om Tirsa te laten stoppen met blaffen en het was zo gestopt.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Pepie
- Zeer actief
Wat moet ik mij daar bij voorstellen?Een ijzeren vlamverdeler,zie opeens een leeuw door zo hoepel springen........Neeltje schreef:En misschien kun je ook heel voorzichtig de bange kindjes leren dat ze niet bang hoeven te zijn voor je hond. Met goede begeleiding en als je hond rustig is, zou dat best eens kunnen lukken.

-
Uppie
- Vaste gebruiker
We hebben geprobeerd toen Ezra rustig was ze aan de leiband bij de kindjes te laten en goed uit te leggen dat ze niets doet gewoon maar eventjes snuffelen , maar dat liep rap mis. Er was 1 kindje in bijzonder die enorm begon te huilen en heb Ezra dan maar weer in haar ren gestopt. Die nacht heeft dat kindje elk kwartier wakker geweest. Kreeg dus een leuke e-mail van de mama! Misschien als ze wat ouder zijn . Het zijn nou eenmaal de buurmeisjes dus die zullen in de toekomst nog veel komen spelen.
-
Uppie
- Vaste gebruiker
- Pepie
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
-
Neeltje
zoiets:Pepie schreef:Wat moet ik mij daar bij voorstellen?Een ijzeren vlamverdeler,zie opeens een leeuw door zo hoepel springen........Neeltje schreef:En misschien kun je ook heel voorzichtig de bange kindjes leren dat ze niet bang hoeven te zijn voor je hond. Met goede begeleiding en als je hond rustig is, zou dat best eens kunnen lukken.

alleen is de mijne ietsje anders en niet van aluminium maar echt van ijzer want er komen geen deuken in als je hem op de stoep laat vallen. Die zijn voor op het gasfornuis als het pitje te hard brand en je bij voorbeeld soep wil laten sudderen, zet je eerst deze op de brander en dan de pan erboven op. Volgens mij kun je ze zo bij de Blokker kopen.
- Pepie
- Zeer actief
-
Neeltje
Tja dat kan ook, maar dat is inderdaad wat ik bedoel. Maakt lekker veel herrie als je het laat vallen.ranetje schreef:Dat is denk ik zo'n dubbelwandig ijzeren rindje dat je onder een pan kan leggen op het gas.Uppie schreef:Ook nog nooit van gehoord , een ijzeren vlamverdeler
Mijn moeder noemde dat een "sudderplaatje"
- Pepie
- Zeer actief
Ken je dat niet gewoon zeggenNeeltje schreef:Tja dat kan ook, maar dat is inderdaad wat ik bedoel. Maakt lekker veel herrie als je het laat vallen.ranetje schreef:Dat is denk ik zo'n dubbelwandig ijzeren rindje dat je onder een pan kan leggen op het gas.Uppie schreef:Ook nog nooit van gehoord , een ijzeren vlamverdeler
Mijn moeder noemde dat een "sudderplaatje"

-
franciska
- geregistreerd lid
een antiblafband zal ik niet aanschaffen. dat is echt zonder voor je geld vind ik. mijn hondje mandy blaft ook heel erg. dus ik dacht ik koop een antiblafband met spray met schokjes hou ik niet zo van. en het spray word gewoon langs haar koppie gespoten. de eerst week ging hartstikke goed. maar toen ze door had dat de antiblafband ook op kon. ja ja blafte ze hem gewoon leeg en kon ze lekker verder met blaffen. kun je zien hoe clever honden kunnen zijn.
-
Uppie
- Vaste gebruiker
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
-
Uppie
- Vaste gebruiker
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
- gizmo
- Zeer actief
-
Wytske
- Actief
Het is heel natuurlijk gedrag van je hond. Een hond leeft normaal gesproken in een roedel (wat ze hebben ingeruild voor het gezin). Wij hebben honden gefokt op specifieke eigenschappen en volgens mij zit er iets van en drijvershond in jouw hond aan de foto te zien. Dus zodra de kinderen (onderdeel van een roedel) met elkaar aan het spelen zijn in het gezicht en gehoorveld van je hond wil je hond natuurlijk meedoen (hij is ook onderdeel van de roedel, maar dan opgesloten). Dit meespelen kan niet, omdat er kinderen bang zijn, maar je hond raakt gefrusteerd omdat hij niet mee mag spelen in de roedel (of het bij elkaar drijven van de kinderen). Zoals boven aangegeven zou ik je hond ergens rustig een plaatsje geven waar hij niet getriggerd kan worden door de spelende kinderen. Zo zal hij geen neiging hebben met de roedel mee te willen doen of de kinderen bij elkaar willen drijven. Om nou met van alles te gooien om hem af te leiden lijkt me geen super plan, want de kennel moet wel een veilige en rustige plaats voor je hond zijn en geen strafplek. Veel succes!
-
Uppie
- Vaste gebruiker
Je ziet dat ze gewoon bij de groep wil zijn, maar ik vind dit zo gevaarlijk.
Het kan rap mislopen, zelfs mijn man zegt dat hij haar vertrouwd met ons zoontje maar ik niet. Natuurlijk heeft ze mijn vertrouwen tot op een punt maar een kind kan per ongeluk iets doen dat de hond niet leuk vind en als ze mijn zoontje dan afstraft zoals ze doen in een roedel dan vrees ik voor het ergste.
Toen ik nog kind was hadden we een Langharige Tekkel en die beschermde me zo dat zij kindjes aanvalde die in m'n buurt kwamen.
Het kan rap mislopen, zelfs mijn man zegt dat hij haar vertrouwd met ons zoontje maar ik niet. Natuurlijk heeft ze mijn vertrouwen tot op een punt maar een kind kan per ongeluk iets doen dat de hond niet leuk vind en als ze mijn zoontje dan afstraft zoals ze doen in een roedel dan vrees ik voor het ergste.
Toen ik nog kind was hadden we een Langharige Tekkel en die beschermde me zo dat zij kindjes aanvalde die in m'n buurt kwamen.