Ik ontmoette je 4 jaar geleden langs het kanaal in Amersfoort. Je was een leuke pittige york en vooral jij in combinatie met je baasje waren een opvallende verschijning. Dagelijks kwamen Joep en ik je tegen en jullie konden het heel erg goed vinden. Samen meenden jullie het gelegenheids roedeltje daar wel te kunnen runnen en af en toe moesten Joep en jij even uitmaken wie het sterkste was op dat moment. Uren heb je met Joep gespeeld en als je niet met Joep of de andere hondjes uit het gelegenheids roedeltje wilde spelen dan was je altijd in de weer met een balletje. Rennen rennen rennen, dat was je grootste passie!
Twee jaar geleden, vlak voordat Joep en ik verhuisden kreeg je wat last van je hartje. Je baasjes waren erg geschrokken maar jij gaf er niet zo om. Rustig aan doen vond je onzin. Je bleef lekker uit het leven halen wat er uit te halen viel. Zo klein als je was van formaat zo groot was je van karakter!
Vandaag ontving ik een verschrikkelijk mailtje van je baasjes. Afgelopen nacht jij werd je heel erg ziek. Je kon bijna geen adem meer krijgen. Je hebt 2 uur lang alles bij elkaar geschreeuwd en ondertussen hapte je van de benauwdheid naar adem. Je baasjes zijn met je 's nachts naar de dierenkliniek geweest en daar werd aan een darmontsteking gedacht. Thuis gekomen ben je na een half uur ademnood gestikt........
Lieve Mikey. Het is stil zonder jou. Het is leeg bij je baasjes in huis. Het is zo stil zonder jou dagelijks aan het kanaal! Nooit meer zal je vanuit de verte aan komen rennen als ik weer eens langs kom bij het kanaal. Nooit meer met jou ballen. Nooit meer met je kroelen op schoot.... Nooit meer Mikey. Nooit meer. In september kom ik weer op bezoek in Amersfoort en zal ik een bezoekje brengen aan je grafje.
Dag lieve Miky, rust zacht. Rust in alle liefde die je al die jaren van je baasjes hebt gehad. Joep en ik zullen je nooit meer vergeten.....
Mikey overleed afgelopen nacht. De nacht van zijn 7e verjaardag....