Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Interne training
Moderator: moderatorteam
-
myrhte
Interne training
Ik heb twee hondjes, en deze gaan volgende maand voor drie weken intern bij een trainingsschool van martin gaus, wie van jullie heeft hier ervaring mee?
-
Mara Roulette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
Hey myrthe,
Mag ik vragen waarom je hondjes daarheen gaan?
Er is in ieder geval al een keer eerder en topic hierover geweest. Misschien kun je daar wat informatie vinden. En evt de gebruiker een persoonlijk berichtje sturen als je meer wil weten.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=
Mag ik vragen waarom je hondjes daarheen gaan?
Er is in ieder geval al een keer eerder en topic hierover geweest. Misschien kun je daar wat informatie vinden. En evt de gebruiker een persoonlijk berichtje sturen als je meer wil weten.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
-
myrhte
Ik heb het verhaal gelezen enne eerlijk gezegd durf ik bijna deze topic al niet meer in
Ik zal het uitleggen:
Ik heb een longziekte waardoor ik het afgelopen jaar heb moeten revalideren 16 weken onverwachts
Ik heb altijd herplaatsertjes gehad en dit is mij ook altijd met veel liefde en geduld gelukt.
Mijn gezondheid is het afgelopen jaar zo gekelderd dat ik het helaas niet red om mijn twee hondjes intensief te trainen.
De na cursus wat ik krijg ga ik volgen en ook alle adviezen neem ik op me.
De ene is 8 maanden en de andere is net een jaar.
Door de onverwachte opname en gezondheid schort het nogal aan een opvoeding (schaam me diep).
De york die ik heb heb ik verwaarloost opgehaald bij een fokker (ondervoed en mishandeld) ik heb hier in het begin voordat ik ziek was veel energie in gestoken wat resultaat opleverde.
Vervolgens heb ik een mixje opgehaald deze komt uit griekenland
Hij was een pup en heeft gelukkig niet al te veel mee gekregen.
Door mijn onverwachte opname zijn de twee hondjes overgenomen die 16 weken door vrienden en familie.
Helaas hebben deze een verkeerde opvoeding toegepast, waardoor de yorkshire terrier nu iedere keer de mixje aanvalt, en heel fanatiek blaft naar alles wat los en vast zit (zelf een bij moet het ontgelden)
(als jullie op dit moment advies hebben graag)
De mix zit nu in een hoekje en durft niet echt actie te ondernemen.
Deze aanval gebeurd ook alleen door de york als er een volwassen persoon bij is.
In de bench slapen ze samen goed, en ze spelen ook samen buiten als ik binnen zit.
Ik heb al een aantal gesprekken gehad met deskundige.
Mij werd het volgende advies gegegeven en dit heb ik ook al toegepast
1) De york als eerste aanhalen\eten geven
2) Negatief gedrag negeren en desnoods kabaal maken zonder dat hij het weet dat jij het doet.
3) De honden het uit laten vechten
Ik heb de eerste twee toegepast (helaas weining resultaat)
De laatste kan ik niet opbrengen omdat de mix zich op de grond gooit (op zijn rug) alles bij elkaar piept en de york door blijft gaan.
Wel als ik ze uit elkaar heb gehaald met water negeer ik beide.
De familie en vrienden hebben tijdens het oppassen altijd voor het mixje opgenomen en hem betutteld en de york achter gesteld.
Helaas is dit het resultaat.
Daarom heb ik besloten intern te gaan bij MG
Ik zal het uitleggen:
Ik heb een longziekte waardoor ik het afgelopen jaar heb moeten revalideren 16 weken onverwachts
Ik heb altijd herplaatsertjes gehad en dit is mij ook altijd met veel liefde en geduld gelukt.
Mijn gezondheid is het afgelopen jaar zo gekelderd dat ik het helaas niet red om mijn twee hondjes intensief te trainen.
De na cursus wat ik krijg ga ik volgen en ook alle adviezen neem ik op me.
De ene is 8 maanden en de andere is net een jaar.
Door de onverwachte opname en gezondheid schort het nogal aan een opvoeding (schaam me diep).
De york die ik heb heb ik verwaarloost opgehaald bij een fokker (ondervoed en mishandeld) ik heb hier in het begin voordat ik ziek was veel energie in gestoken wat resultaat opleverde.
Vervolgens heb ik een mixje opgehaald deze komt uit griekenland
Hij was een pup en heeft gelukkig niet al te veel mee gekregen.
Door mijn onverwachte opname zijn de twee hondjes overgenomen die 16 weken door vrienden en familie.
Helaas hebben deze een verkeerde opvoeding toegepast, waardoor de yorkshire terrier nu iedere keer de mixje aanvalt, en heel fanatiek blaft naar alles wat los en vast zit (zelf een bij moet het ontgelden)
(als jullie op dit moment advies hebben graag)
De mix zit nu in een hoekje en durft niet echt actie te ondernemen.
Deze aanval gebeurd ook alleen door de york als er een volwassen persoon bij is.
In de bench slapen ze samen goed, en ze spelen ook samen buiten als ik binnen zit.
Ik heb al een aantal gesprekken gehad met deskundige.
Mij werd het volgende advies gegegeven en dit heb ik ook al toegepast
1) De york als eerste aanhalen\eten geven
2) Negatief gedrag negeren en desnoods kabaal maken zonder dat hij het weet dat jij het doet.
3) De honden het uit laten vechten
Ik heb de eerste twee toegepast (helaas weining resultaat)
De laatste kan ik niet opbrengen omdat de mix zich op de grond gooit (op zijn rug) alles bij elkaar piept en de york door blijft gaan.
Wel als ik ze uit elkaar heb gehaald met water negeer ik beide.
De familie en vrienden hebben tijdens het oppassen altijd voor het mixje opgenomen en hem betutteld en de york achter gesteld.
Helaas is dit het resultaat.
Daarom heb ik besloten intern te gaan bij MG
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
Mara Roulette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Het lijkt mij een goede zet. Je kiest er immers ook niet zelf voor om 16 weken in het ziekenhuis te liggen lijkt mij. En uit zo'n situatie kan idd ongewenst gedrag ontstaan. Jij hebt op dat moment de verzorgers natuurlijk ook niet in de hand.
Ik vind het ook knap dat je toe kunt geven dat dit verkeerd is gegaan en dat er toch 'even aan gesleuteld' moet worden om alles weer lekker te laten verlopen bij jou thuis.
Veel succes! Wanneer gaan je hondjes daarheen?
Ik vind het ook knap dat je toe kunt geven dat dit verkeerd is gegaan en dat er toch 'even aan gesleuteld' moet worden om alles weer lekker te laten verlopen bij jou thuis.
Veel succes! Wanneer gaan je hondjes daarheen?
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
-
Babsiej
- Actief
- Aantal honden: 2
Hoi!
Ik heb mijn hond dus ook bij Martin Gaus gebracht, ik mag haar vrijdag ophalen dus ik ben heel erg benieuwd. Zij is er 5 weken geweest. Omdat zij erg angstig was moest ze al een week echt wennen en pas na 1,5 week kon er echt getraind gaan worden.
Ze viel uit naar andere honden aan de riem, ze ging achter hardlopers en fietsers aan. Dit is er nu uit, zeggen zij, zij kan op 1 meter afstand een hond passeren zonder uit te vallen. Zij werken daar met de clickermethode.
Ik ben dus erg benieuwd, vrijdag kan ik je in ieder geval iets laten weten.
Wel krijg je zelf ook cursus daar, een halve dag bij het ophalen, theorie en praktijk, je krijgt lees materiaal mee, en je hebt nog 5 weken dat je terug moet komen, dus dat is op zich wel goed, ook krijg je film materiaal mee met hoe ver je hond is en Hoe zij trainen.
Groetjes Barbara
Ik heb mijn hond dus ook bij Martin Gaus gebracht, ik mag haar vrijdag ophalen dus ik ben heel erg benieuwd. Zij is er 5 weken geweest. Omdat zij erg angstig was moest ze al een week echt wennen en pas na 1,5 week kon er echt getraind gaan worden.
Ze viel uit naar andere honden aan de riem, ze ging achter hardlopers en fietsers aan. Dit is er nu uit, zeggen zij, zij kan op 1 meter afstand een hond passeren zonder uit te vallen. Zij werken daar met de clickermethode.
Ik ben dus erg benieuwd, vrijdag kan ik je in ieder geval iets laten weten.
Wel krijg je zelf ook cursus daar, een halve dag bij het ophalen, theorie en praktijk, je krijgt lees materiaal mee, en je hebt nog 5 weken dat je terug moet komen, dus dat is op zich wel goed, ook krijg je film materiaal mee met hoe ver je hond is en Hoe zij trainen.
Groetjes Barbara
-
myrhte
Hoi allen,
Bedankt voor jullie reacties, ik realiseer mezelf ook heel goed dat het deels overmacht is geweest, maar ook een deel dat we er zelf geen raad meer mee weten.
Ik heb nu de indruk door te weinig kennis dat we het alleen maar kunnen verergen, en dat het noodzakelijk is om het met een deskundige te oplossen.
@Martijn ik realiseer me dat die mogelijkheid erin zit en dat het misschien al te laat is, al wordt ik echt misselijk bij die gedachte, en wil ik er 200 procent uithalen (al kost het veel) om er zeker van te zijn dat het niet anders kan.
Ook zal ik na het afronden van die training hard aan de slag gaan met mezelf (immers het ligt nooit aan de hond maar aan de opvoeding) helaas ben ik dus nu niet bij machte om de training en de basis zelf aan te gaan.
@Babsiej Ik ben heel benieuwd
Bedankt voor jullie reacties, ik realiseer mezelf ook heel goed dat het deels overmacht is geweest, maar ook een deel dat we er zelf geen raad meer mee weten.
Ik heb nu de indruk door te weinig kennis dat we het alleen maar kunnen verergen, en dat het noodzakelijk is om het met een deskundige te oplossen.
@Martijn ik realiseer me dat die mogelijkheid erin zit en dat het misschien al te laat is, al wordt ik echt misselijk bij die gedachte, en wil ik er 200 procent uithalen (al kost het veel) om er zeker van te zijn dat het niet anders kan.
Ook zal ik na het afronden van die training hard aan de slag gaan met mezelf (immers het ligt nooit aan de hond maar aan de opvoeding) helaas ben ik dus nu niet bij machte om de training en de basis zelf aan te gaan.
@Babsiej Ik ben heel benieuwd