Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tranen

Een plek om je overleden hond te herdenken.

Moderator: moderatorteam

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

tranen

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik lees dit stuk bij iemand op zijn hyves en ik zit om mijn werk maar ik kan wel janken :jank:

gaat om het voorkomen van broodfok en dus is dit verhaaltje opgesteld.

(Dit verhaal begint ongeveer 8 weken voor jij die dierenwinkel binnenstapte.)

Het is hier vochtig, kou en vooral donker, zo donker... . Mijn naam is "teef uit het 3de hok van links". Zo noemen ze me toch altijd als ze het over me hebben. Ik ben 3 jaar. Ik ben bijna 60 dagen zwanger en ik heb zo'n honger. Hopelijk krijgt ik straks nog iets te eten. Op veel hoop ik al lang niet meer maar gewoon een snede brood, daar zou ik al blij mee zijn.

We zijn hier met ongeveer 25 teven. Allemaal op de een of andere manier familie van elkaar, mijn mams zit 2 hokken verder. We zien elkaar echter nooit. We mogen enkel uit ons hok om gedekt te worden en dan nog vaak brengen ze de reu gewoon naar hier. Hij zit immers maar 6 hokken verder. Ik vraag me vaak af hoe het hierbuiten uitziet. Zou het overal zo donker zijn?

Ik heb zo'n honger....en ik voel dat mijn buik stilaan onrustig wordt, volgens mij gaan mijn pups stilaan komen. Tja na 5 nesten op een goeie 2 jaar tijd weet je wel hoe het gaat hoor. Ik voel me zo alleen...was er maar iemand die me effen gezelschap kwam houden, niet lang, heel even zou al fijn zijn....

(enkele dagen later)
Wel mijn pups zijn geboren, ik weet niet goed wanneer, dag of nacht, het is hier altijd donker, je verliest zo snel de tel. Er zijn 3 reutjes en 5 teefjes geboren. 1 teefje heeft de eerste 24 uur niet gehaald. Ze zag er zo ziek uit. Ik heb gebruld, gegild, maar niemand kwam me helpen, een beetje later was ze dood. Een paar uur later kwam 'die man" binnen, hij mopperde wat over dode pups en hij nam haar mee. Ik vraag me af waar ze nu is. Ik heb nog altijd zo'n honger. Mijn pups ook! Het is zo zwaar zo zwaar, maar toch ben ik weer een beetje vrolijk, eindelijk weer wat leven rondom mij. Hoewel ze wel heel stil zijn hoor. Hopelijk zijn ze niet allemaal ziek! Zou ik wat fout doen? Mijn buik doet zo pijn.

(5.5 weken later)
Ik ben weer helemaal alleen. Gisteren is "die man" mijn pups komen halen. Ik had me zo voorgenomen deze keer blijven ze bij mij. Hij neemt ze me niet meer af. Maar het enige dat mijn protest heeft opgeleverd was een klop op mijn kop en een stampt tegen mijn buik. Mijn puppies wilde helemaal nog niet weg van me. Ze zijn nog zo klein oh zo klein. Ik ben zo bang, waar zouden ze naartoe gaan? Ze kennen niks van de wereld enkel dit hok. Ik wou dat ik ze meer had kunnen leren maar ook ik ken enkel dit hok. Ik ben hier geboren en hier nooit weggeweest.

Mijn buik doet zo verschrikkelijk pijn. De eenzaamheid is ondraaglijk. Nooit iemand om mee te spelen of om lekker tegenaan te kruipen. En toch probeer ik vriendelijk te zijn tegen "die man" in de hoop dat ik is een aai of een lief woord krijg, maar ik doe telkens wat fout. Mijn buik doet zo pijn. Ik hoop dat mijn pups wel weten hoe ze het goed moeten doen, ik heb ze zo weinig kunnen leren, ik hoop dat ze zich redden. 3 van de 7 pups waren zo ziek. Hopelijk knappen ze snel weer op.

De pijn in mijn buik wordt erger en erger. Zou er iets mis zijn? Ik gil van de pijn maar niemand komt. Ik ben zo verschrikkelijk eenzaam. Wat doe ik toch fout?

Met ieder uur de voorbijgaat wordt de pijn erger en ik heb het zo warm, zo vreselijk warm. Ik heb het opgegeven om te gillen, er komt toch niemand. Zoals altijd sta ik er alleen voor. Ik heb het zo koud, zo warm, zo koud. Ik ril er van....en dan die pijn , ik weet niet hoe lang ik dit nog volhoudt....had ik maar mee gekund met mijn pups. Gewoon 1 keer de buitenwereld zien. Zou het daar ook zo donker zijn?

De pijn is niet meer te verdragen. Ik denk dat ik maar stilaan ga slapen, waarschijnlijk wordt ik nooit meer wakker, maar weet je. Mijn mams heeft me ooit een verhaal verteld van een wereld waar bomen zijn en gras en licht en andere honden om mee te spelen, wie weet ga ik daar nu wel naartoe
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Kon hem al, maar hij blijft zielig en krijg er nog steeds tranen van in me ogen!!
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

:jank: :jank: :jank: :jank:
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

:jank: Triest hoor. Maar ik denk dat de werkelijkheid zo wel heel dicht bijkomt. Hopelijk zet het de mensen aan het denken.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Wat een vreslijk verhaal :jank: :jank: :jank: :jank:
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
bikkel
Actief

Ongelezen bericht door bikkel »

ken het verhaal al erg triest je moet je eens in beelden zeg bah ellende :jank:
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

:jank: :jank: :jank:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik heb hier meer moeite mee dan met die konijnenkop :jank:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Naad schreef:Kon hem al, maar hij blijft zielig en krijg er nog steeds tranen van in me ogen!!
Ik ook, heel erg en zielig! :jank: :jank:
Waneer ik het lees kan ik wel janken, helaas willen mensen niet altijd de "hoofdprijs"betalen voor een (ras) pup.
Daarmee houd men dit soort praktijken in stand. :jank:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
mon doesie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoezen
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door mon doesie »

:jank: :jank: :jank: :jank: :jank: :jank: :jank: :jank: :jank:
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com

uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
samson10
Actief

Ongelezen bericht door samson10 »

wendy71 schreef:
Naad schreef:Kon hem al, maar hij blijft zielig en krijg er nog steeds tranen van in me ogen!!
Waneer ik het lees kan ik wel janken, helaas willen mensen niet altijd de "hoofdprijs"betalen voor een (ras) pup.

Ik wil ook geen honderden euro's uitgeven voor een(ras) pup,maar dan kan je nog wel opletten waar zo'n pup vandaan komt.
Gr Hester
SAMSON 05-01-1997--12-09-2007

Your dog loves you.When nobody else does.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat een triest verhaal, maar deze verhalen komen wel voor door de broodfokkers.....( en kopers..) :jank: :jank: :jank:
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ik vind het concept achter het verhaal vreselijk :jank:
Het verhaal zelf kan me niet zo raken, juist omdat het zo ontzettend ver van de belevingswereld van een hond afstaat.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Eefje83
Zeer actief

Maxiem schreef:Ik vind het concept achter het verhaal vreselijk :jank:
Het verhaal zelf kan me niet zo raken, juist omdat het zo ontzettend ver van de belevingswereld van een hond afstaat.
hoe weet je dat?
wie kan mij bewijzen dat een hond zo niet denkt?
dat weet toch niemand,een hond kan toch pijn voelen en weet meestal ook wel dat ie dood gaat,dus hoe weet jij dat een hond geen gevoelens heeft?

groetjes eefje

ps ik zeg niet dat ze wel gevoelens hebben hoor,ik weet het niet vandaar dat ik het jou vraag :wink:
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

dit verhaal ken ik nog niet wel andersoortgelijke verhalen(veel op Marktplaats te lezen) daar wordt je echt verdrietig van als je deze verhalen lees.
Er zitten best wel betrouwbare advertenties bij op Marktplaats.Ik vind persoonlijk dat je beter via betrouwbare fokkers een hond kan aanschaffen,het is wel effe een uitgave maar wel vertrouwd.Rashonden die aangeboden worden op Marktplaats worden weggedaan voor een habbekrats.Dan maar even doorsparen.
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

eefje+huig schreef:
hoe weet je dat?
dat weet toch niemand,een hond kan toch pijn voelen en weet meestal ook wel dat ie dood gaat,dus hoe weet jij dat een hond geen gevoelens heeft?

groetjes eefje

ps ik zeg niet dat ze wel gevoelens hebben hoor,ik weet het niet vandaar dat ik het jou vraag :wink:
Ik bedacht dat al nadat ik het gepost had. Maar goed, het was laat.
Even nuanceren dan: Ik denk niet dat een hond denkt: och mijn arme kinderen... ze zijn nog zo klein. Ik zie mijn moeder nooit enz.
Als ze wel zo dachten zou praktisch elke hond een flink trauma hebben denk ik.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

markdh schreef:dit verhaal ken ik nog niet wel andersoortgelijke verhalen(veel op Marktplaats te lezen) daar wordt je echt verdrietig van als je deze verhalen lees.
Er zitten best wel betrouwbare advertenties bij op Marktplaats.Ik vind persoonlijk dat je beter via betrouwbare fokkers een hond kan aanschaffen,het is wel effe een uitgave maar wel vertrouwd.Rashonden die aangeboden worden op Marktplaats worden weggedaan voor een habbekrats.Dan maar even doorsparen.
:ok:
Niets aan toe te voegen, niet voor een dubbeltje op de 1 ste rang willen zitten.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

samson10 schreef:
wendy71 schreef:

Ik wil ook geen honderden euro's uitgeven voor een(ras) pup,maar dan kan je nog wel opletten waar zo'n pup vandaan komt.
Je moet zelf opletten waar je pup vandaan komt.
Wanner je voor een bep. ras gaat en daar hangt een bijbehorend prijskaartje aan dan kan je of besluiten een pup bij een erkende fokker te kopen of een veel goedkoper "exemplaar" te nemen, waarvan ik me dan afvraag of alles "wel in orde is".
Deze honden worden in mijn ogen veelal via site's als M.P. enzo aangeboden.
En dan bedoel ik vooral de benodigde gezongdheidsonderzoeken en match van karakters tussen desbetreffende reu en teef.

Ik vind dat wel erg belangrijk.
Afbeelding
ayla

Ongelezen bericht door ayla »

Dit is zo pijnlijk :jank: :jank: :jank:
te erg voor woorden

yvonne
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Ik vindt het wel altijd heel knap dat een mens weet wat een hond denkt :denken:
Verder zal ik mij er maar niet over uitlaten.
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
Eefje83
Zeer actief

tijger2 schreef:Ik vindt het wel altijd heel knap dat een mens weet wat een hond denkt :denken:
ja maar hoe weet je of een hond denkt of niet?

ze handelen altijd naar instinct?dat geloof ik ook niet .
groetjes eefje
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

tijger2 schreef:Ik vindt het wel altijd heel knap dat een mens weet wat een hond denkt :denken:
Doet dat feit iets af aan de triestigheid en het erbarmelijke leven dat sommige honden hebben?
Het maakt toch niet uit hoe iemand het verwoord en of iemand een verhaaltje tikt waarin het lijkt of een hond denkt?
En verder laat je je er maar niet over uit? Waar laat je je niet over uit?
Broodfokkers? Voor een habbekrats pups van marktplaats plukken? Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten?

Oh ja...ik snap al waarom je je daar niet over uit laat :roll:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Maxiem schreef:
eefje+huig schreef:
hoe weet je dat?

groetjes eefje

Ik bedacht dat al nadat ik het gepost had. Maar goed, het was laat.
Even nuanceren dan: Ik denk niet dat een hond denkt: och mijn arme kinderen... ze zijn nog zo klein. Ik zie mijn moeder nooit enz.
Als ze wel zo dachten zou praktisch elke hond een flink trauma hebben denk ik.
Ik ben het met je eens Joske. Ik vind de werkelijkheid waarop het verhaal gebaseerd is ook afschuwelijk. Echter, het vermenselijken van de hond in het verhaal irriteert mij en hierdoor raakt het verhaal mij niet.

Ik ben overigens niet tegen dit soort verhaaltjes omdat het andere mensen misschien wel raakt en aan het denken zet. :wink:
Eefje83
Zeer actief

leg nou eens uit.
kan een hond volgens jullie dan niet denken dat ze buikpijn heeft,kan een hond instinctief niet denken dat de puppy's nog niet weg moeten(moedertjes blijven toch wel eens zoeken naar de pups?)

ik denk niet dat het zo heel erg vermenselijkt is,dit alles maken die beesten gewoon mee,en ik denk dat als een hond zo'n leven heeft dat ie ook echt daadwerkelijk ongelukkig daarvan kan zijn.
daar komt mijns inziens helemaal geen vermenselijking bij kijken.....oke dit is door een mens geschreven,maar ja honden kunnen nou eenmaal niet lezen en schrijven.....

of vermenselijk ik de hond nu heel erg?
want ik vind van mezelf juist dat ik mijn hond wel als hond behandel. :roll:

groetjes eefje
Debz
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): mix rottweiler - mechelaar en een samojeed
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debz »

:jank: :jank:

wat een vreselijk verhaal maar goed voor de realiteit onder ogen te zien!
Plaats reactie

Terug naar “In memoriam”