Groetjes Els
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe verder trainen met James?
Moderator: moderatorteam
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
sja, dit had ik ook met Jamey (die kende van jouw rijtje alleen de volg nog niet) en ik ben met haar toen een poosje gewoon even gestopt met trainen...
Je kan wel bijvoorbeeld gaan apporteren, terug plaats, dat soort trucjes? Speuren kan je rustig aan oppakken en trucjes aanleren, waarbij je wel weer moet kijken naar de belasting...
Je kan wel bijvoorbeeld gaan apporteren, terug plaats, dat soort trucjes? Speuren kan je rustig aan oppakken en trucjes aanleren, waarbij je wel weer moet kijken naar de belasting...

You'll be in my heart... Always...
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Haha en Jamey wordt vaak James genoemdBoutje schreef:Nu weet ik het, 't is de naam!
Ik noem James ook vaak Jamey![]()
Wanneer heb je de "echte" training met Jamey dan terug opgepakt? En hoe ging dat?
ik ben weer begonnen toen ze een jaar was... En toen was ze nog steeds wel redelijk braaf, maar er zat duidelijk een kop op... Achteraf gezien had ik beter op een rustig tempo door kunnen trainen, voor mezelf of onder begeleiding... En dan gewoon de leuke trucjes, af en toe wat nieuws, verassingen in blijven bouwen, enz...
Ik denk dat je op zich met een half jaar of 3/4 jaar de training op kan pakken, dan kan je met 1 jaar aan de behendigheid beginnen...

You'll be in my heart... Always...
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Leuke kunstjes leren?
Scencie kan ookal zitten, liggen en volgen, daarom zijn we nu bezig met pootjes geven/high five/high ten en aan de voet komen. Met volgen heeft ze alleen wel het probleem dat ze óf haar nek verrekt of te ver voor/achter me loopt, maar dat komt wel goed als ze ouder is.
Blijven krijg ik haar alleen nog niet aangeleerd, ze wil niets liever dan bij je in de buurt zijn dus ach.
Ik heb net met Xena het blijven weer opgepakt, haar max is 1 minuut uit zicht, daarna gaat ze zitten. We hebben al bijna een jaar niet meer getraind op blijven dus ik vind dat ze het wel goed doet, we gaan dit nu dus verbeteren en hopelijk zit er voor haar ook nog een keer G&GB in.
Scencie kan ookal zitten, liggen en volgen, daarom zijn we nu bezig met pootjes geven/high five/high ten en aan de voet komen. Met volgen heeft ze alleen wel het probleem dat ze óf haar nek verrekt of te ver voor/achter me loopt, maar dat komt wel goed als ze ouder is.
Blijven krijg ik haar alleen nog niet aangeleerd, ze wil niets liever dan bij je in de buurt zijn dus ach.
Ik heb net met Xena het blijven weer opgepakt, haar max is 1 minuut uit zicht, daarna gaat ze zitten. We hebben al bijna een jaar niet meer getraind op blijven dus ik vind dat ze het wel goed doet, we gaan dit nu dus verbeteren en hopelijk zit er voor haar ook nog een keer G&GB in.

-
Dobervrouw
Pfoe, moeilijk.
Ik ben zelf pas commando's begonnen aan te leren, toen Nando een maand of 5 was, want ik wilde hem eerst gewoon een vrije pup laten zijn.
Daar bedoel ik niet mee dat ik kritiek lever op jouw manier hoor, maar ik snap wel dat je het moeilijk vind om hem niet te snel teveel te leren qua commando's.
Ik zou in ieder geval niet alle commando's eindeloos blijven herhalen..
Ik ben zelf pas commando's begonnen aan te leren, toen Nando een maand of 5 was, want ik wilde hem eerst gewoon een vrije pup laten zijn.
Daar bedoel ik niet mee dat ik kritiek lever op jouw manier hoor, maar ik snap wel dat je het moeilijk vind om hem niet te snel teveel te leren qua commando's.
Ik zou in ieder geval niet alle commando's eindeloos blijven herhalen..
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Je zou de dingen die je al getraind heb wel verder uit kunnen bouwen dus interval belonen van de oefeningen... straks komt je hodn in de puberteit en dan is vaak alles wta je geleerd heb even vergeten en des tebeter de basis erin zit des te sneller pakt je hond het weer op.
Ik wilde dat Bowie zo lekker snel was...die kan het ook wel maar de rest van de wereld is veel leuker dan wat ik wil en doe haha.
Jacqueline
Ik wilde dat Bowie zo lekker snel was...die kan het ook wel maar de rest van de wereld is veel leuker dan wat ik wil en doe haha.
Jacqueline
-
SnowWhite
- Actief
Yuka was ook zo snel en toch zijn we gewoon verder gegaan met de trainingen.
Ook om gewoon lekker bezig te zijn met de hond en voor de gezelligheid en je komt altijd wel een of meerdere commando's tegen die je hem niet kan aanleren
En voor sommige takken van de hondensport of cursusen moet je een deelname certificaat laten zien van een vervolg 1 of 2 cursus.
Overgins was ik blij dat ik door ben gegaan want Yuka zit nu in de pubertijd en lijkt het allemaal even "vergeten" te zijn
Ook om gewoon lekker bezig te zijn met de hond en voor de gezelligheid en je komt altijd wel een of meerdere commando's tegen die je hem niet kan aanleren
En voor sommige takken van de hondensport of cursusen moet je een deelname certificaat laten zien van een vervolg 1 of 2 cursus.
Overgins was ik blij dat ik door ben gegaan want Yuka zit nu in de pubertijd en lijkt het allemaal even "vergeten" te zijn