Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoelang max. in de auto zitten??

Moderator: moderatorteam

droebel
Vaste gebruiker

Hoelang max. in de auto zitten??

Ongelezen bericht door droebel »

Is het erg als een hond een aantal uren in de auto moet zitten?? zeg 3-4 uur??

Het zit zo, mijn herder kan bij ons niet loslopen. hij is op dit moment erg aan het puberen en heeft overal schijt aan. hij gaat er dus vandoor en komt echt niet meer terug. hiervoor krijgen we nu les.

nu is er in de buurt van mijn werk een losloopgebied wat omheind is. daar kan ik hem dus onbezorgt los laten lopen maar dan moet hij wel mee als ik naar m'n werk ga en dan 3-4 uurtjes in de auto zitten.
is dit erg??
onderschrift verwijderd vanwege deze regel:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18814

Hoe beter ik de mens leer kennen, hoe meer ik m'n hond waardeer.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Als je hond van te voren goed uitgelaten is, zich niet onprettig in de auto voelt, kan beschikken over een lekker plekje en water, de temperatuur buiten niet boven de 19 graden is kan het gemakkelijk en raampje open laten voor verse lucht :wink:
Ciske

Ongelezen bericht door Ciske »

Addy schreef:Als je hond van te voren goed uitgelaten is, zich niet onprettig in de auto voelt, kan beschikken over een lekker plekje en water, de temperatuur buiten niet boven de 19 graden is kan het gemakkelijk en raampje open laten voor verse lucht :wink:
Hier ben ik het mee eens. Vergeet het raampje niet. Het lijkt nu wat kouder te zijn, maar de temperatuur in de auto loopt nog steeds op, als het zonnetje ook maar een beetje schijnt.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Kan je je auto op een rustig plekje zetten? Dan zou het wel kunnen. Als de auto op een parkeerterrein moet staan, zou ik het persoonlijk niet doen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
audier
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door audier »

Ik zou dit niet zo gauw doen....ze zitten bij mij ook wel eens in de auto als ik even een boodschap moet doen maar 3-4 uur vindt ik wel erg lang in zo'n kleine ruimte.....tenminste....of je moet een busje hebben ofzo waar ie normaal in kan staan en bewegen....en is dat dan 1 keer per week of werk je 5 dagen in de week?
droebel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door droebel »

Het gaat nu even om 2x per week. het is ook niet zo dat hij 4 uur echt helemaal alleen zit. ik werk in de thuiszorg en heb dan zo'n 13 adressen waar ik langs moet. dus de ene keer zit hij 10 min. alleen en de volgende x 30 min. als ik tussenruimte hebt dan kan ik ook nog even een rondje met hem wandelen.
hij staat niet op een grote parkeerplaats maar echt bij de mensen voor het huis. op een parkeerplaats zou ik ook niet zo maar doen. heb er nu wel zicht op.

ik wil op deze plaats ook op hondentraining dus het is de bedoeling dat hij dan op zondag mee gaat naar m'n werk om daarna te gaan trainen.
onderschrift verwijderd vanwege deze regel:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18814

Hoe beter ik de mens leer kennen, hoe meer ik m'n hond waardeer.
audier
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door audier »

Ooooooh dat vind ik heel wat anders...dan kom jij iedere keer naar je auto, rijd weer een stukje en dan moet ie weer even wachten totdat je weer klaar bent....dat zou ik ook wel doen. Zo hebben ook best veel chauffeurs een hond bij zich.....die zit dan ook wel in die (vracht)auto maar is inderdaad niet de hele dag alleen....en dan voor 2 keer in de week....zou ik rustig doen. Tenzij het bloedheet is in de zomer...
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik zou er geen enkel probleem in zien als je de aandachtspunten van Addy in gedachten houdt. :19:
Succes met trainen trouwens :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Ik denk dat het per hond verschillend is.
Mijn hond zou ik er absoluut geen plezier mee doen maar misschien moet je het eens proberen?
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Als je hond er geen problemen mee heeft en je let goed op de temperatuur en ventilatie moet je het gewoon doen.
Wel inderdaad zorgen dat je auto op een rustige plek staat.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zou het gewoon proberen als ik jouw was.... je merkt snel genoeg of het kan ja of nee.

Hier in de buurt is ook een mevrouw die haar hond meeneemt naar de clienten en die hond is af en toe de hele dag mee opstap...ligt lekker teslapen als zij bij een klant is.

Jacqueline
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Tijdens onze trainingsdagen zit Hera ook zo'n 6 uur in de auto. Dan doet ze tussendoor wel iets maar toch. Ze zit dan in een speciale autokennel met een lekkere deken en regelmatig even wat drinken.
Gaat prima, zolang ze het niet erg vinden en lekker ontspannen liggen.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ik zou zeggen, het ligt aan de hond

hoe groter de hond hoe meer ongerieflijk het is voor hem in een auto

ga zelf maar na, als je eventjes je benen wilt strekken, en je kan dan geen kant op :eek:

kleine hondjes kunnen dat meer in een auto, en kunnen lekker ruim gaan liggen,
maar soms zie ik van die bakbeesten in een tè kleine auto zitten :jank:

in de winter geeft het niet, maar in de zomer ?? nee, dus.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Mijne moet t doen met een suzuki Swift...
Afbeelding
Afbeelding
Klein autootje, maar achterbankje naar beneden en meneer ligt royaal :mrgreen:

Maar goed, als je telkens terugkomt bij de auto en de hond zich niet opwind, blaffen naar voorbijgangers etc.. dan zou het prima kunnen toch? en als beloning mag ie lekker los wandelen!
Ik zou t gewoon proberen en idd op de ventilatie letten, je raampjes open en proberen de auto in de schaduw te zetten en niet in de volle zon.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”