Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoelang max. in de auto zitten??
Moderator: moderatorteam
-
droebel
- Vaste gebruiker
Hoelang max. in de auto zitten??
Is het erg als een hond een aantal uren in de auto moet zitten?? zeg 3-4 uur??
Het zit zo, mijn herder kan bij ons niet loslopen. hij is op dit moment erg aan het puberen en heeft overal schijt aan. hij gaat er dus vandoor en komt echt niet meer terug. hiervoor krijgen we nu les.
nu is er in de buurt van mijn werk een losloopgebied wat omheind is. daar kan ik hem dus onbezorgt los laten lopen maar dan moet hij wel mee als ik naar m'n werk ga en dan 3-4 uurtjes in de auto zitten.
is dit erg??
Het zit zo, mijn herder kan bij ons niet loslopen. hij is op dit moment erg aan het puberen en heeft overal schijt aan. hij gaat er dus vandoor en komt echt niet meer terug. hiervoor krijgen we nu les.
nu is er in de buurt van mijn werk een losloopgebied wat omheind is. daar kan ik hem dus onbezorgt los laten lopen maar dan moet hij wel mee als ik naar m'n werk ga en dan 3-4 uurtjes in de auto zitten.
is dit erg??
onderschrift verwijderd vanwege deze regel:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18814
Hoe beter ik de mens leer kennen, hoe meer ik m'n hond waardeer.
-
Addy
-
Ciske
Hier ben ik het mee eens. Vergeet het raampje niet. Het lijkt nu wat kouder te zijn, maar de temperatuur in de auto loopt nog steeds op, als het zonnetje ook maar een beetje schijnt.Addy schreef:Als je hond van te voren goed uitgelaten is, zich niet onprettig in de auto voelt, kan beschikken over een lekker plekje en water, de temperatuur buiten niet boven de 19 graden is kan het gemakkelijk en raampje open laten voor verse lucht
-
Sita
- Zeer actief
-
audier
- Vaste gebruiker
Ik zou dit niet zo gauw doen....ze zitten bij mij ook wel eens in de auto als ik even een boodschap moet doen maar 3-4 uur vindt ik wel erg lang in zo'n kleine ruimte.....tenminste....of je moet een busje hebben ofzo waar ie normaal in kan staan en bewegen....en is dat dan 1 keer per week of werk je 5 dagen in de week?
-
droebel
- Vaste gebruiker
Het gaat nu even om 2x per week. het is ook niet zo dat hij 4 uur echt helemaal alleen zit. ik werk in de thuiszorg en heb dan zo'n 13 adressen waar ik langs moet. dus de ene keer zit hij 10 min. alleen en de volgende x 30 min. als ik tussenruimte hebt dan kan ik ook nog even een rondje met hem wandelen.
hij staat niet op een grote parkeerplaats maar echt bij de mensen voor het huis. op een parkeerplaats zou ik ook niet zo maar doen. heb er nu wel zicht op.
ik wil op deze plaats ook op hondentraining dus het is de bedoeling dat hij dan op zondag mee gaat naar m'n werk om daarna te gaan trainen.
hij staat niet op een grote parkeerplaats maar echt bij de mensen voor het huis. op een parkeerplaats zou ik ook niet zo maar doen. heb er nu wel zicht op.
ik wil op deze plaats ook op hondentraining dus het is de bedoeling dat hij dan op zondag mee gaat naar m'n werk om daarna te gaan trainen.
onderschrift verwijderd vanwege deze regel:
-
audier
- Vaste gebruiker
Ooooooh dat vind ik heel wat anders...dan kom jij iedere keer naar je auto, rijd weer een stukje en dan moet ie weer even wachten totdat je weer klaar bent....dat zou ik ook wel doen. Zo hebben ook best veel chauffeurs een hond bij zich.....die zit dan ook wel in die (vracht)auto maar is inderdaad niet de hele dag alleen....en dan voor 2 keer in de week....zou ik rustig doen. Tenzij het bloedheet is in de zomer...
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
-
Sassie
- Zeer actief
-
Charlotte*
- Zeer actief
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
estelle
-
Pak-de-bal
ik zou zeggen, het ligt aan de hond
hoe groter de hond hoe meer ongerieflijk het is voor hem in een auto
ga zelf maar na, als je eventjes je benen wilt strekken, en je kan dan geen kant op
kleine hondjes kunnen dat meer in een auto, en kunnen lekker ruim gaan liggen,
maar soms zie ik van die bakbeesten in een tè kleine auto zitten
in de winter geeft het niet, maar in de zomer ?? nee, dus.
hoe groter de hond hoe meer ongerieflijk het is voor hem in een auto
ga zelf maar na, als je eventjes je benen wilt strekken, en je kan dan geen kant op
kleine hondjes kunnen dat meer in een auto, en kunnen lekker ruim gaan liggen,
maar soms zie ik van die bakbeesten in een tè kleine auto zitten
in de winter geeft het niet, maar in de zomer ?? nee, dus.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Mijne moet t doen met een suzuki Swift...

Klein autootje, maar achterbankje naar beneden en meneer ligt royaal
Maar goed, als je telkens terugkomt bij de auto en de hond zich niet opwind, blaffen naar voorbijgangers etc.. dan zou het prima kunnen toch? en als beloning mag ie lekker los wandelen!
Ik zou t gewoon proberen en idd op de ventilatie letten, je raampjes open en proberen de auto in de schaduw te zetten en niet in de volle zon.

Klein autootje, maar achterbankje naar beneden en meneer ligt royaal
Maar goed, als je telkens terugkomt bij de auto en de hond zich niet opwind, blaffen naar voorbijgangers etc.. dan zou het prima kunnen toch? en als beloning mag ie lekker los wandelen!
Ik zou t gewoon proberen en idd op de ventilatie letten, je raampjes open en proberen de auto in de schaduw te zetten en niet in de volle zon.