Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bal terugbrengen
Moderator: moderatorteam
-
audier
- Vaste gebruiker
-
reem
- Actief
-
audier
- Vaste gebruiker
-
reem
- Actief
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Nou, als op je kop gaan staan al niet helpt, wat moet je dan nog
Een omslachtige methode maar bij ons heel effectief is de hele oefening omdraaien, beginnen bij het einde.. Thuis in je luie stoel gaan zitten met brokjes in je buurt en je hond voor je laten zitten. Je geeft hem de bal en als hij hem vast heeft zeg je 'vast'. Dan hou je een brokje voor zijn neus en zodra hij de bal los laat zeg je 'los'. Dit zolang oefenen tot hij dit alles op commando doet. Dan de bal ipv in je hand, op de grond leggen. Ook een paar keer oefenen en als hij steeds braaf de bal in je hand legt, de bal een metertje verder leggen. Nu zou je ook het commando 'apport' in kunnen voeren als je dat wilt. Dit steeds uitbreiden dus de afstand steeds groter maken. Dan in de tuin oefenen (moet je misschien weer een paar stapjes terug in de training) en daarna in het park. Om zeker van je zaak te zijn (dat hij er niet met bal vandoor gaat) eerst oefenen met een lange lijn.
Hoop dat het een beetje duidelijk is, anders vraag je maar! Succes
Een omslachtige methode maar bij ons heel effectief is de hele oefening omdraaien, beginnen bij het einde.. Thuis in je luie stoel gaan zitten met brokjes in je buurt en je hond voor je laten zitten. Je geeft hem de bal en als hij hem vast heeft zeg je 'vast'. Dan hou je een brokje voor zijn neus en zodra hij de bal los laat zeg je 'los'. Dit zolang oefenen tot hij dit alles op commando doet. Dan de bal ipv in je hand, op de grond leggen. Ook een paar keer oefenen en als hij steeds braaf de bal in je hand legt, de bal een metertje verder leggen. Nu zou je ook het commando 'apport' in kunnen voeren als je dat wilt. Dit steeds uitbreiden dus de afstand steeds groter maken. Dan in de tuin oefenen (moet je misschien weer een paar stapjes terug in de training) en daarna in het park. Om zeker van je zaak te zijn (dat hij er niet met bal vandoor gaat) eerst oefenen met een lange lijn.
Hoop dat het een beetje duidelijk is, anders vraag je maar! Succes
Gr. Marijke

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
misschien dan met hond en salaris teruglopen naar de bal deze weer in de bek leggen zelf weer weglopen roepen en als ze met bal komen deze ruilen??
of als ze de bal nog hebben en richting jou lopen inene je rug toe keren en weglopen/rennen met een hier? (hopelijk houden ze dan wel vast..)
Op t moment dat ze vlakbij zijn omdraaien en als ze de bal dan hebben belonen?
Is maar een ideetje..
of als ze de bal nog hebben en richting jou lopen inene je rug toe keren en weglopen/rennen met een hier? (hopelijk houden ze dan wel vast..)
Is maar een ideetje..
-
audier
- Vaste gebruiker
-
reem
- Actief
Wat doet ie trouwens als ie het in de bek heeft en jij gaat rennen?Houdt hij de bal dan vast?Zo ja dan kan je ook ineens stoppen,bal pakken en zwaar enthousiast zijn.Misschien valt het kwartje.
nooit meer zonder een Aussie
-
audier
- Vaste gebruiker
-
reem
- Actief
Uhm....andere activiteit verzinnen :mrgreen:Je kan ook nog de bal heel belangrijk maken.Thuis soms tevoorschijn halen en dan de rest van de familie laten bewonderen en weer opbergen.audier schreef:Deze werkt niet....zodra ik er vandoor ga, gaat de bal uit de bek......die houden ze echt niet vast....stel je voor dat ik naar huis ga zeg....dan gaan ze mee!!! Zonder bal....blondie schreef:misschien dan met hond en salaris teruglopen naar de bal deze weer in de bek leggen zelf weer weglopen roepen en als ze met bal komen deze ruilen??
Is maar een ideetje..
Anders de opvoed fluisteraar erbij
nooit meer zonder een Aussie
-
audier
- Vaste gebruiker
-
blondie
- Zeer actief
Ach ik heb gewoon makkelijk kletsen, die van mij heeft graag de speel of bal in de bek en vind het spelletje gewoon leuk...reem schreef:Uhm....andere activiteit verzinnen :mrgreen:Je kan ook nog de bal heel belangrijk maken.Thuis soms tevoorschijn halen en dan de rest van de familie laten bewonderen en weer opbergen.audier schreef:Deze werkt niet....zodra ik er vandoor ga, gaat de bal uit de bek......die houden ze echt niet vast....stel je voor dat ik naar huis ga zeg....dan gaan ze mee!!! Zonder bal....blondie schreef:misschien dan met hond en salaris teruglopen naar de bal deze weer in de bek leggen zelf weer weglopen roepen en als ze met bal komen deze ruilen??
Is maar een ideetje..
Anders de opvoed fluisteraar erbij
Ik zie menigeen nadat ze de bal hebben gegooid verzuchtend tegen de hond zeggen waar is je bal??? de hond is dan allang al weer met andere dingen bezig.. zuchtend zie ik de baasjes dan weer op zoek gaan naar de bal..of flesje of wat dan ook
Wil je het als spelletje aanleren of echt als oefening?
-
audier
- Vaste gebruiker
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
-
audier
- Vaste gebruiker
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als het idee van @Moon je niet aanstaat of als dat niet lukt, waarom neem je dan niet iets anders waar hij wel leip van is?
Een airkong (=uitgerekte tennisbal
) of een dummy of zoiets.
En dan vanaf het begin leren dat het leuk is.
Oefeningetje van Moon om mee te beginnen en buiten tijdens het aan de lijn lopen een tijdje laten dragen.
Verder natuurlijk nooit op de grond laten liggen.
Het is het speeltje voor jullie samen, niet voor hem alleen.
Dus zoals reem het bij een bal voor stelde
Een airkong (=uitgerekte tennisbal
Oefeningetje van Moon om mee te beginnen en buiten tijdens het aan de lijn lopen een tijdje laten dragen.
Dus zoals reem het bij een bal voor stelde
reem schreef:Je kan ook nog de bal heel belangrijk maken.Thuis soms tevoorschijn halen en dan de rest van de familie laten bewonderen en weer opbergen.
-
blondie
- Zeer actief
En dit doe je ook buitenranetje schreef:Als het idee van @Moon je niet aanstaat of als dat niet lukt, waarom neem je dan niet iets anders waar hij wel leip van is?
Een airkong (=uitgerekte tennisbal) of een dummy of zoiets.
Dus zoals reem het bij een bal voor steldereem schreef:Je kan ook nog de bal heel belangrijk maken.Thuis soms tevoorschijn halen en dan de rest van de familie laten bewonderen en weer opbergen.
- ranetje
- Zeer actief
blondie schreef:En dit doe je ook buitenranetje schreef:Als het idee van @Moon je niet aanstaat of als dat niet lukt, waarom neem je dan niet iets anders waar hij wel leip van is?
Dus zoals reem het bij een bal voor steldereem schreef:Je kan ook nog de bal heel belangrijk maken.Thuis soms tevoorschijn halen en dan de rest van de familie laten bewonderen en weer opbergen.speel laten liggen en jij m op moeten halen is einde balspel, bal in de zak en geen gegooi meer...
En in het begin niet te vaak laten halen.
Stoppen als hij het nog leuk vindt
Dan vindt hij het de volgende keer waarschijnlijk nog leuker.
-
audier
- Vaste gebruiker
- ranetje
- Zeer actief
-
audier
- Vaste gebruiker
- Moon
- Zeer actief
O, dus wat ik zo bloedig heb zitten typen is wel voor anderen zichtbaarranetje schreef:Als het idee van @Moon je niet aanstaat of als dat niet lukt, waarom neem je dan niet iets anders waar hij wel leip van is?
Dus zoals reem het bij een bal voor steldereem schreef:Je kan ook nog de bal heel belangrijk maken.Thuis soms tevoorschijn halen en dan de rest van de familie laten bewonderen en weer opbergen.
(dacht even dat ik met onzichtbare inkt had zitten schrijven
Gr. Marijke

- Moon
- Zeer actief
Dat heb ik ook gedaan en met succesreem schreef:Je kan ook nog de bal heel belangrijk maken.Thuis soms tevoorschijn halen en dan de rest van de familie laten bewonderen en weer opbergen.
Gr. Marijke

- ranetje
- Zeer actief
Moon schreef:O, dus wat ik zo bloedig heb zitten typen is wel voor anderen zichtbaarranetje schreef:Als het idee van @Moon je niet aanstaat of als dat niet lukt, waarom neem je dan niet iets anders waar hij wel leip van is?
Dus zoals reem het bij een bal voor steldereem schreef:Je kan ook nog de bal heel belangrijk maken.Thuis soms tevoorschijn halen en dan de rest van de familie laten bewonderen en weer opbergen.![]()
(dacht even dat ik met onzichtbare inkt had zitten schrijven)
-
audier
- Vaste gebruiker
- Moon
- Zeer actief
Naar mijn idee (en dat van @Ranetje ook, blijktaudier schreef:Huh??? snap het even niet hoor.....was echt geen onzichtbare inkt hoor!!!...ga het zeker uitproberen...had ik toch ook al gezegd......of bedoel je dat niet?Moon schreef:O, dus wat ik zo bloedig heb zitten typen is wel voor anderen zichtbaarranetje schreef:Als het idee van @Moon je niet aanstaat of als dat niet lukt, waarom neem je dan niet iets anders waar hij wel leip van is?
Dus zoals reem het bij een bal voor steldereem schreef:Je kan ook nog de bal heel belangrijk maken.Thuis soms tevoorschijn halen en dan de rest van de familie laten bewonderen en weer opbergen.![]()
(dacht even dat ik met onzichtbare inkt had zitten schrijven)
Gr. Marijke