Ik ben Anne en woon samen met Alain in Eksaarde een gehuchtje van Lokeren in het kleine Belgie !
We hebben thuis een hele bende newfy's lopen waarvan de oudste 12 1/2 jaar is ( momenteel ook nog steeds op en top buiten de lenigheid die wat weg is he ) en de jongste 18 mnd .( buiten de puppy's dan ) .
Hun namen zijn Tyouk , Xenia , zileri , Aidan , Aaron , Fidji , Fjurdy .
Onze Dimeni leeft bij de zuster van Alain .....op 5 minuten van bij ons .
We gaan regelmatig waterwerken met onze doggy's en en komen ook vaak op show , doen gehoorzaamheid .Voor en na onze hobby dus compleet hondjes .....
Verder is er hier met zoveel losbollen veel werk met borstelen , wassen , knippen , wandelen , aandacht geven ........
Ik kan genieten van de mooie natuurwandelingen met onze gangsters en ja , ik pak ze telkens mee per twee . Want je moet ze nog onder controle hebben ook als je effe erop uit gaat he en ze wil laten raggebollen ......Het is al snel een heel pak hond dat je voor of naast je hebt hangen he als je effe op stap gaat .
Om de twee dagen krijgen ze hier allemaal hun grote wandeling van circa twee dikke uren ( met uitzondering onzen bompa Tyouk he )
Buiten de dagen dat we gaan zwemmen , want dan zijn ze op als ze thuiskomen . Zwemmen is de newfy zijn passie en ze komen zot bij het zien of ruiken van water .
Daarom zwemmen wij ook niet gewoon met hen maar trainen gerricht op het water om brevetten te behalen .Het spreekt voor zich dat ze natuurlijk ook lekker maf mogen doen te water .Toch zijn ze steeds aan het zoeken om te werken in het water ( boot trekken , drenkeling ophalen , iets naar een stuurloze boot brengen ......) Wij genieten er net zoveel van als onze grote teddy beertjes .Niets is zo zalig als klekker pletsen met je schatten in het water .......
Ik hoop me hier reuze te kunnen vermaken op jullie forum .......het is toch steeds leuk mensen met een zelfde passie '' hondjes '' te leren kennen / spreken ........Iedereen kan van iedereen leren en het is trouwens leuk toffe verhalen / ervaringen te horen en te mogen delen
Momenteel heb ik niet zo heel veel tijd door de kleintjes waar ik mijn best voor doe .En is dus de pc momenteel wat op de achtergrond geschoven .Maar jullie gaan me normaal wel regelmatig hier gaan tegenkomen binnenkort ........
Groetjes ,
Anne and all the rascals