Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De eerste update!!!!

Moderator: moderatorteam

Domie
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

De eerste update!!!!

Ongelezen bericht door Domie »

Ik sta voor een spannend probleem..........

Ikzelf heb een vrij ernstige visusbeperking en train met Paco GG 0. Mijn trainster heeft altijd afgeweten van mijn visuele handicap en heeft er nooit de nadruk opgelegd. Ik deed gewoon alles mee, was net zo gewoon als de andere cursisten. Het enige verschil was dat Paco een belletje aan zijn halsband draagt en de andere honden allemaal niet. Paco draagt dat belletje zodat ik me goed kan orrienteren waar hij is als hij losloopt en hem zo altijd in de gaten kan houden of op tijd bij me kan roepen.

Nu........amper 1 week voor mijn examen hoorde ik gister op mijn laatste training dat naar alle waarschijnlijkhied het belletje eraf moest tijdens het examen. Voor mij betekent dat een hele grote extra handicap! Ze wilde het zo laten en zondag afwachten wat de keurmeester ervan zou zeggen....

Ik wou toch het zekere voor het onzekere nemen en heb zelf contact opgenomen met cynophilia. En zij zijn nu in spoed beraad.....Ze hadden dit nog nooit meegemaakt. Nog nooit te maken gehad met een dergelijk hulpmiddel. Ze kunnem mij ook nog niet zeggen of ik bij voorbaat al punten verlies als hij het belletje wel om zou mogen houden. Moet het belletej af dan moet het maar dan heb ik er wel een extra handicap bij.

Ik hoop dat ze op tijd gaan besluiten dat het belletje mag, al zou ik wat punten verliezen! Als ik gewacht had tot zondag was het probleem groter geweest zei de medewerkster van cynophilia. Het had veel eerder aangevraagd moeten worden. Wanneer het niet is aangevraagd heb je automatisch voor de onderdelen waar hij het belletje draagt 0 punten. Als het op tijd aangevraagd is dan ws alleen wat aftrek maar geen 0

Tja... mijn trainster zit al 30 jaar in het vak en heeft zo'n cursist met een handicap en een zelfbedacht hulpmiddeltje nog nooit meegemaakt. En cynophilia bestaat ook al 10 tallen jaren en ook voor hen was ik de eerste...........

Duimen draaien dus dat Paco het belletje mag omhouden. Ik vond het examen doen op zich al spannend maar dit maakt het, het wel spannender :19:
Laatst gewijzigd door Domie op 06 dec 2007 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik vraag me af waarom je dat zou afwachten?

Ik heb zelf G&G 3 examen gedaan met een hond met spondylose en daardoor dus een behoorlijk rugprobleem.
Ik heb van te voren met Cynophilia contact opgenomen en dispensatie gevraagd voor de hoogtesprong (de hoogte werd aangepast aan de bodemafstand i.p.v. aan de schofthoogte).
Dat voorkomt discussies op het examen en is dus veel rustiger voor jezelf omdat je daar op het examen geen discussies over hoeft te voeren.

Een dove hond die behendigheid doet heeft dispensatie gekregen voor het aanraken van de hond.
Je kunt nou eenmaal geen naam roepen zoals de anderen als je de aandacht van de hond wilt krijgen :wink:

Ik zou dus van te voren contact op nemen met Cynophilia :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

ranetje schreef:Ik vraag me af waarom je dat zou afwachten?

Ik heb zelf G&G 3 examen gedaan met een hond met spondylose en daardoor dus een behoorlijk rugprobleem.
Ik heb van te voren met Cynophilia contact opgenomen en dispensatie gevraagd voor de hoogtesprong (de hoogte werd aangepast aan de bodemafstand i.p.v. aan de schofthoogte).
Dat voorkomt discussies op het examen en is dus veel rustiger voor jezelf omdat je daar op het examen geen discussies over hoeft te voeren.

Een dove hond die behendigheid doet heeft dispensatie gekregen voor het aanraken van de hond.
Je kunt nou eenmaal geen naam roepen zoals de anderen als je de aandacht van de hond wilt krijgen :wink:

Ze heeft toch ook contact opgenomen met Cynophilia, juist omdat ze contact had opgenomen is er misschien nog een mogelijkheid om het belletje eraan te houden omdat ze nu overleg kunnen voeren daarover.

Ik vind het trouwens een hoop gezeik om niks. Waar gáát het over? Het is al moeilijk genoeg om met je handicap zo normaal mogelijk mee te draaien. En wat jou ogen niet goed kunnen waarnemen zullen je oren over moeten nemen dus zou ik het persoonlijk heel l*llig vinden als ze jou dat zouden ontnemen. Het is tenslotte voor jou niet iets extra's wat word toegevoegd maar een vervanging voor iets.

Ik ga voor je duimen dat je het belletje eraan mag laten zitten
:thumleft:
Afbeelding
met dank aan Twinkel
ranetje
Zeer actief

hondeponnetje schreef:

Ze heeft toch ook contact opgenomen met Cynophilia, juist omdat ze contact had opgenomen is er misschien nog een mogelijkheid om het belletje eraan te houden omdat ze nu overleg kunnen voeren daarover.

Ik vind het trouwens een hoop gezeik om niks. Waar gáát het over? Het is al moeilijk genoeg om met je handicap zo normaal mogelijk mee te draaien. En wat jou ogen niet goed kunnen waarnemen zullen je oren over moeten nemen dus zou ik het persoonlijk heel l*llig vinden als ze jou dat zouden ontnemen. Het is tenslotte voor jou niet iets extra's wat word toegevoegd maar een vervanging voor iets.

Ik ga voor je duimen dat je het belletje eraan mag laten zitten :thumleft:
Je hebt gelijk :wink:
@Domi had inderdaad zelf al contact opgenomen.

Ik vind het wel een beetje jammer dat de trainer daar niet aan heeft gedacht. Hoe meer er over wordt gezegd, hoe meer het misschien tot trainers doordringt dat dergelijke zaken het beste ruim van te voren schriftelijk voorgelegd kunnen worden.
Ik hoop van harte dat ze daar niet moeilijk over gaan doen. :ok:
Dat zou me trouwens ook erg storen.
Dat belletje is een hulpmiddel voor de bazin om haar hond te kunnen localiseren. Het is geen extra hulpmiddel voor het appèl.
Als ze daarvoor punten zouden aftrekken zou ik ze dat erg kwalijk nemen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Domie
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
hondeponnetje schreef:

Ik ga voor je duimen dat je het belletje eraan mag laten zitten :thumleft:
Ik vind het wel een beetje jammer dat de trainer daar niet aan heeft gedacht. .
Dat vind ik dus ook :ok: Mijn trainster wist het al vanaf het begin van de cursus! Het had gelijk met de aanvraag van het examen aangevraagd moeten worden bij cynophilia zei de medewerkster aan de telefoon. Het lijkt me dat mijn trainster die 30 jaar in het vak zit op de hoogte is van de regels. Ze had ook aan het begin van de cursus kunnen zeggen dat het belletje niet mag tijdens examen en dat er dispensatie voor aangevraagd kan worden. Nu hoorde ik het pas de laatste les. Lekker op tijd :19:

ranetje
Zeer actief

Domie schreef:
ranetje schreef:Ik vind het wel een beetje jammer dat de trainer daar niet aan heeft gedacht. .
Dat vind ik dus ook :ok: Mijn trainster wist het al vanaf het begin van de cursus! Het had gelijk met de aanvraag van het examen aangevraagd moeten worden bij cynophilia zei de medewerkster aan de telefoon. Het lijkt me dat mijn trainster die 30 jaar in het vak zit op de hoogte is van de regels. Ze had ook aan het begin van de cursus kunnen zeggen dat het belletje niet mag tijdens examen en dat er dispensatie voor aangevraagd kan worden. Nu hoorde ik het pas de laatste les. Lekker op tijd :19:
Ik mag toch hopen dat Cynophilia dat jou niet gaat aanrekenen :ok:
En bovendien, zoals ik al zei, dat belletje is geen hulpmiddel om het appèl te vergroten. (zoals een slipketting of een halti o.i.d.).
Dus ik zie voor Cynophilia geen enkele reden om er voor jou een probleem van te maken. :wink:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

En honden met penningen aan de halsband, mag dat dan wel? Anders zou ik er gewoon een penning van de hondenbelasting ofzo en een gewone penning aan hangen. Klingelt ook lekker :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
ranetje
Zeer actief

Lysette schreef:En honden met penningen aan de halsband, mag dat dan wel? Anders zou ik er gewoon een penning van de hondenbelasting ofzo en een gewone penning aan hangen. Klingelt ook lekker :ok:
Ik heb er nooit commentaar op gekregen :ok:
Rana heeft meestal twee of drie penningen aan haar halband.

Maar ik weet niet of dat genoeg geluid maakt voor Domie?
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik vind het ronduit belachelijk, het slaat echt nergens op :evil:
Domie
Zeer actief
Contacteer:

Het is gelukt :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: Het is rond!!! Ik heb een officiele brief van Cynophilia met toestemming voor het kattenbelletje bij Paco :cheer: :cheer: :cheer: Bij elk examen moet ik deze brief meenemen :ok: Ik ben super blij! De eerste last valt van me af. nu het examen nog lopen tuurlijk :ok: Zondag 9 uur Er zou misschien punten aftrek kunnen volgen als het belletje een erg grote invloed heeft op het examen maar geloof ik niet!

ranetje
Zeer actief

Domie schreef:Het is gelukt :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: Het is rond!!! Ik heb een officiele brief van Cynophilia met toestemming voor het kattenbelletje bij Paco :cheer: :cheer: :cheer: Bij elk examen moet ik deze brief meenemen :ok: Ik ben super blij! De eerste last valt van me af. nu het examen nog lopen tuurlijk :ok: Zondag 9 uur Er zou misschien punten aftrek kunnen volgen als het belletje een erg grote invloed heeft op het examen maar geloof ik niet!
:cheer: :cheer: Dat is zoals het hoort :ok:
Het belletje kan op geen enkele manier het examen beïnvloeden :wink:

Dus lekker aan de slag en veel succes :ok: :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

:ok: :ok: En heeeeeel veel succes he!!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Goed nieuws dat het nog op tijd geregeld is.
Ik wil je alvast heel vel succes wensen voor het examen.
Zet hem op!!
ik zal duimen voor jullie :ok:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Domie schreef:Het is gelukt :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: Het is rond!!! Ik heb een officiele brief van Cynophilia met toestemming voor het kattenbelletje bij Paco :cheer: :cheer: :cheer: Bij elk examen moet ik deze brief meenemen :ok: Ik ben super blij! De eerste last valt van me af. nu het examen nog lopen tuurlijk :ok: Zondag 9 uur Er zou misschien punten aftrek kunnen volgen als het belletje een erg grote invloed heeft op het examen maar geloof ik niet!
:cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Veel plezier en succes zondag!! :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Heel veel succes en blij dat het toch gelukt is :ok:
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

veel succes zondag......

ik zal tijdens de wedstrijd duimen voor je................ :ok: :N:
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Geweldig dat het gelukt is ! :cheer:
Heel veel succes en plezier zondag ! :ok: :ok: :ok:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Goed dat het gelukt is.. :cheer: :cheer: :cheer:
( zou toch té erg zijn, als je dat tijdens een examen niet meer mag... :roll: )
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”