Elmar schreef:ranetje schreef:Uit wat je laat zien op het filmpje had ik voor het volgen wel meer dan een 6 gegeven
Dat ziet er al prima uit.
En zo te zien ging hij op commando heel fraai op zijn plek staan
Kortom, met wat ik op het filmpje zie had je van mij een heel diploma gekregen
Maar ik ben geen keurmeester hoor

Ze heeft vast de slechte stukken er uit geknipt
Geintje hoor. Ik vind het er goed uitzien.
De volgende keer haal je niet een half, maar meteen een heel diploma!
Oke hier komt het commentaar bij het filmpje
Het filmpje is inderdaad 4 minuten van een examen van bijna 15 minuten. Dus heeel veel stukken weg geknipt
De twee minuten af ging hij echt niet liggen. Ik moest hem met mijn hand tegen de grond drukken want of ik nu boos of blij of streng was.... meneer bleef hangen met zijn buik boven de grond

Alle commando's verspeeld en tig handgebaren later lag hij dan eindelijk
Het volgen deed hij aangelijnd in de bochten soms wat wijd waardoor mijn riem strak stond. En ik vroeg bij elke bocht attentie met 'let op' en dus sprak ik teveel tegen Paco.
Staan deed hij keurig en allert op bevel maar bij het betasten sprong hij vol enthousiastme bijna in de armen van de keurmeester . Hiuj was dus iets te over enthousiast. Vrolijke honden hield ze wel van maar Paco was wel erg enthousiast
Komen op bevel (de oeps....boem op het filmpje) Paco zijn remschijven doen het niet goed. Als hij gaat, gaat hij vol passie

Hij knalt dan tegen mij op en tijdens het examen moest ik me even verstappen om mijn evenwicht terug te vinden
Terug plaats... Hij rende het vak voorbij. Door het vak heen naar het hek. Omdat hij op het moment de bananenplaag heeft in zijn oren heb ik geleerd niet af te wachten en direct het af commando te geven als hij bij het vak is. Hem geen ruimte geven om te snuffelen want dan is ie weg en gaat ie feesten. Ik gaf het af commando buiten het vak. (kon ik ook niet goed zien eerlijk gezegd en riep op de gok) Meneer was wel zo fantastisch om op mijn af commando terug het vak in te gaan en bij de riem te gaan liggen. Het af commando+ het geven buiten het vak leverde punten aftrek op
Apporteren staat niet op de film omdat ik achter een boom stond en Paul vanuit binnen moest filmen. Hij moest het tussen apport doen en rende enthousiast het blok voorbij
Het zit tijdens volgen had ik 0 punten. Beetje erg zwaar aangerekend. Staat ook niet op de film

We hadden het nooit geoefend tijdens de les Ik maakte tijdens het geven van het commando op de plek waar hij moest gaan zitten nog 3 tussenpasjes (stilstaand lopen) tot hij zat en liep toen door. Hoppa 0 punten

Als ik vermoedelijk doorgelopen had en hij was bv blijven staan had ik punten aftrek gehad maar geen 0 punten en was ik wel geslaagd geweest. ik kwam precies 13 punten te kort voor een heel diploma en deze best domme fout van mijzelf heeft mij eigenlijk genekt.
Maar goed, dat weten we nu voor de volgende keer