Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn honden aan de beginnerscursus

Moderator: moderatorteam

AlopiA
Vaste gebruiker

Mijn honden aan de beginnerscursus

Ongelezen bericht door AlopiA »

Afgelopen maandag hebben we de tweede les gehad van de beginnerscursus. Ik ben dol op die cursussen, maar omdat mijn flat er een heel verkeerd beeld bij had (veld op = spelen) ben ik er tijdelijk mee gestopt. Nu doen ik en mijn moeder samen de cursus, zij met Eelco (flat) en ik met Tessa (lab). Ik vind het nog steeds geweldig leuk, tessa is inmiddels gebombardeerd tot voorbeeldhond door de trainster :D Steeds als ze iets wil laten zien komt ze tessa even 'lenen' omdat ze weet dat die het toch wel doet!!
Er zitten ook een paar mensen op die cursus...daar wordt je echt niet goed van. Tijdens de eerste les kwam de trainster naar een vrouw toe om haar uit te leggen hoe je het af/lig/down commando aanleert. De trainster vroeg welk commande ze wilde geven. Zegt dat mens "ja, maakt niet uit hoor. Doe maar wat" :roll: Eindelijk had ze dan beslist dat ze 'down' als commando wilde geven, maar even later veranderde ze weer naar 'af' omdat haar dochter dat ook deed bij haar hond. Prima..
Afgelopen maandag komt de trainster tijdens een oefening naar haar toe en vraagt: welk commando gaf je ook alweer? OH! zegt dat mens, ik heb geen commando hoor..doe maar 'laag' ofzo.
Ik vond het zo raar....die traint thuis duidelijk niet met haar hond. Vreemd hoor.

Maargoed, Eelco en Tessa vinden het allebei superleuk. Eelco probeert zo nu en dan wel even mijn moeder uit wie er nu het dominantste is, maar dat winnen wij toch wel :D
Groetjes van Sarah en de honden
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pia zz »

Wat een ander doet is voor jou niet interessant, maar jij bent gewoon lekker en leerzaam met je hond bezig :ok: :ok:
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
Wytske
Actief

Ongelezen bericht door Wytske »

Dat is bij ons ook in elke cursus. Je hebt mensen die echt wat willen leren zoals jullie en je hebt mensen die het advies hebben gekregen een cursus te doen (of vinden dat dat zo hoort), maar denken dat met 1 uurtje op een trainingsveld de hond alles leert. En dan heb je ook nog die mensen die met de puppy cursus beginnen en een slechte beoordeling krijgen en dan toch door willen naar een vervolg cursus :evil: Wij zijn van plan een huiswerkboek te maken, zodat mensen het idee krijgen dat het ook daadwerkelijk een cursus is waar je thuis ook tijd in moet steken :ok: Maar ga vooral zo door, dan heeft jullie instructeur ook plezier in zijn/haar les geven!
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”