Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dogtrail 2008

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

estelle

Dogtrail 2008

Ongelezen bericht door estelle »

Na een erg geslaagd dogtrail weekend vorig jaar ga ik het dit jaar ook weer proberen. :cheer:
Dit jaar het weekend van 27 en 28 september.
http://www.dogtrail.cunos.nl

Wie is er van plan om ook, weer, mee te gaan doen?
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Het lijkt me erg leuk .. Dat wordt ook in drachten gehouden of ergens anders dat kan ik zo niet vinden

edit heb het al gevonden dat moet nog komen !!
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

ik ga het er eens met Caro over hebben wat we dit jaar doen .... zitten nog met een aantal hondjes thuis waar dan oppas voor moet zijn. Maar het lijkt me wel weer leuk :)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Volgens mij heb ik het vorig jaar ook al gevraagd maar weer vergeten: Zijn alle honden tijdens het wandelen en op de camping aangelijnd?
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Reini schreef:Volgens mij heb ik het vorig jaar ook al gevraagd maar weer vergeten: Zijn alle honden tijdens het wandelen en op de camping aangelijnd?
alles is aangelijnd Reini, ik ga dit jaar zekers weer mee met wie weet ik nog niet ( denk Danne) of mijn vriend dit jaar ook mee gaat weten we nog niet
Reini
Zeer actief

kitty2 schreef:
Reini schreef:Volgens mij heb ik het vorig jaar ook al gevraagd maar weer vergeten: Zijn alle honden tijdens het wandelen en op de camping aangelijnd?
alles is aangelijnd Reini, ik ga dit jaar zekers weer mee met wie weet ik nog niet ( denk Danne) of mijn vriend dit jaar ook mee gaat weten we nog niet
Ik heb de site net even heel goed bekeken en daar zag ik ook alleen maar aangelijnde honden inderdaad :ok:
Ik vond het vorig jaar al erg leuk om mee te doen maar het is er toen niet van gekomen.

Moet je zelf een team samenstellen of kan je je ook alleen aanmelden?
Je moet denk ik voor je eigen tent zorgen?
Afbeelding
Kit
Erelid

Reini schreef:
kitty2 schreef:
Ik heb de site net even heel goed bekeken en daar zag ik ook alleen maar aangelijnde honden inderdaad :ok:
Ik vond het vorig jaar al erg leuk om mee te doen maar het is er toen niet van gekomen.

Moet je zelf een team samenstellen of kan je je ook alleen aanmelden?
Je moet denk ik voor je eigen tent zorgen?
je zou jezelf aankunnen melden maar dan kom je in een door Cunos samengesteld team, leuker is dus om zelf een team bij elkaar te krijgen met mensen die je goed kent en die je hond goed kennen, "ons" team is goed aan elkaar gewaagd en we kennen elkaars honden.
een eigen tent is zeker aan te raden, het eerste jaar ( 2005) hebben mensen namelijk in een legertent geslapen bij elkaar en dat was geloof ik geen succes hahahaha
estelle

Ik heb vorig jaar dus meegedaan met Hera en was best huiverig of het wel goed zou gaan of er tohc niet ineens honden los zouden lopen.
Maar dat was echt niet het geval, iedereen hield goed rekening met elkaar vond ik.
Als men ook ziet dat er honden loslopen dan kun je gediskwalificeerd worden.
Je loopt ook niet op elkaars lip, afentoe kom je bij bepaalde punten wat bij elkaar of je haalt een ander team in maar ook dat ging allemaal goed.

Het is mij echt enorm meegevallen want ik zag er toch best wel tegenop.
Reini
Zeer actief

estelle schreef: Ik heb vorig jaar dus meegedaan met Hera en was best huiverig of het wel goed zou gaan of er tohc niet ineens honden los zouden lopen.
Maar dat was echt niet het geval, iedereen hield goed rekening met elkaar vond ik.
Als men ook ziet dat er honden loslopen dan kun je gediskwalificeerd worden.
Je loopt ook niet op elkaars lip, afentoe kom je bij bepaalde punten wat bij elkaar of je haalt een ander team in maar ook dat ging allemaal goed.

Het is mij echt enorm meegevallen want ik zag er toch best wel tegenop.
Klinkt goed, daar heb ik wel vertrouwen in :ok: Ik ga maar eens kijken wie ik nog meer mee kan krijgen want het lijkt me echt enorm leuk :ok:
Afbeelding
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

als alles vastzit wil ik ook wel meedoen! Team Toos en Henk wordt het dan :mrgreen:
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
Reini
Zeer actief

Uit hoeveel personen en honden moet een team minimaal bestaan? Ik zie dat niet op de site staan :denken:
Afbeelding
Kit
Erelid

als je specifieke vragen hebt kun je denk ik het best Peter Andringa van Cunos even mailen :wink:
Reini
Zeer actief

kitty2 schreef:als je specifieke vragen hebt kun je denk ik het best Peter Andringa van Cunos even mailen :wink:
Doe ik :ok:
Afbeelding
estelle

Ze hebben het liefst dat je toch wel met minimaal 4 man bent.
Vorig jaar had ik me met een vriendin opgegeven (met zn tweetjes dus) en daar kregen we wel email over dat het niet verstandig is omdat het best zwaar is ook qua denkwerk opdrachten en je dan beter af bent met meer mensen in een groep.
Maar omdat Hera alleen met intacte reuen overweg kan werd dat voor ons erg moeilijk (ze hebbene ons nog geprobeerd te koppelen aan wat andere losse deelnemers) en mochten we toch meedeon.

Uiteindelijk hebben we erg goed gelopen en waren ze toch wel verbaasd dat we het zo goed deden.
Dit jaar weer met zn tweetjes, als het goed is.
Reini
Zeer actief

Ik denk dat je met 4 tot 5 personen inderdaad een mooi groepje bij elkaar hebt. Wat knap dat jullie het zo goed met z'n tweeën hebben gedaan :ok: Ik ben al druk aan het verzamelen :cheer: :mrgreen:
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Dit klinkt leuk zeg, als ik zo die verslagen een beetje doorlees (via de site te bewonderen) wordt ik helemaal enthousiast. Ik heb dan ook gelijk een vriendin gemaild en die ziet het ook wel zitten! Nou nog 2 anderen erbij sprokkelen,....Ik heb de data al in mijn agenda genoteerd iig! :cheer:
Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Het lijkt me erg leuk om te doen!!, jammer genoeg kan ik verder niemand zo gek krijgen en om dit alleen maar samen met mijn hond te doen is ook zo weer wat....

Hondenfotum team formeren?.... :mrgreen:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

als ik het allemaal rond kan krijgen met oppas, dan ben ik er weer bij ( mot he Kit hahaha)
Kit
Erelid

yamie schreef:als ik het allemaal rond kan krijgen met oppas, dan ben ik er weer bij ( mot he Kit hahaha)
jazekers :cheer: :cheer:
estelle

yamie schreef:als ik het allemaal rond kan krijgen met oppas, dan ben ik er weer bij ( mot he Kit hahaha)
Mooi, kun je mij weer helpen mn tent af te breken. :cheer:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:
Mooi, kun je mij weer helpen mn tent af te breken. :cheer:
:mrgreen: :mrgreen: tuuuuuuurlijk
Kit
Erelid

en dan komen jullie samen mij helpen de tent afbreken? :smile: :smile:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

kitty2 schreef:en dan komen jullie samen mij helpen de tent afbreken? :smile: :smile:
hahaha, als jij niet weer zegt, nee nee nee, doe ik lekker alleen, op mijn gemakkie, dan wel hoor :mrgreen:
estelle

kitty2 schreef:en dan komen jullie samen mij helpen de tent afbreken? :smile: :smile:
Yamie wil jou vast ook wel helpen hoor! :smile:
FrisianOutlawftVera
Actief
Mijn ras(sen): Duitse x Mechelse Herder ( Mei 2005 )
Hollandse x Mechelse Herder ( Dec 2013 )

Ongelezen bericht door FrisianOutlawftVera »

lijkt me leuk !
helaas ben ik denk ik nog niet voldoende hersteld om dit daad werkelijk uit te houden .
2 uurtjes lopen is al een hoop voor mij :)
Frisian Outlaw ft Vera
Frisian Outlaw ft Fardau
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

FrisianOutlawftVera schreef:lijkt me leuk !
helaas ben ik denk ik nog niet voldoende hersteld om dit daad werkelijk uit te houden .
2 uurtjes lopen is al een hoop voor mij :)
nee daar red je het niet mee :wink:
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Ik heb eigenlijk een beetje een rare vraag volgensmij :denken:

Moet je hond heel erg goed luisteren als je hier aan mee wil doen zeg maar??

(ik zal t ff uitleggen) Mijn hond gaat goed aan de lijn en hij doet niks kwaad, maar ik weet niet of hij bijvoorbeeld op een vlot gaat zitten of dat hij een behendigheids spel kan (en wil) doen...
Kit
Erelid

Crissi schreef:Ik heb eigenlijk een beetje een rare vraag volgensmij :denken:

Moet je hond heel erg goed luisteren als je hier aan mee wil doen zeg maar??

(ik zal t ff uitleggen) Mijn hond gaat goed aan de lijn en hij doet niks kwaad, maar ik weet niet of hij bijvoorbeeld op een vlot gaat zitten of dat hij een behendigheids spel kan (en wil) doen...

je zult nog verbaasd staan wat je hond allemaal kan :smile: en nee hij hoeft niet perfect onder appel te staan ( kan de mijne ook niet) een behendigheidsspel kun je evt laten doen door een andere hond uit je team die het bijvoorbeeld wel kan. zo heb ik een hond die absoluut niet zwemt(zwom) en in 2006 was de eerste opdracht een wateropdracht, ik zag mezelf al weer terug gaan over het wiebeltouw om mn hond in mn rugzak te proppen en weer over het wiebeltouw terug, maar na wat gek geroep en gespring en gedoe plonsde ze inene het water in en zwom in 1 streep naar ons toe :cheer:
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

je zult nog verbaasd staan wat je hond allemaal kan :smile: en nee hij hoeft niet perfect onder appel te staan ( kan de mijne ook niet) een behendigheidsspel kun je evt laten doen door een andere hond uit je team die het bijvoorbeeld wel kan. zo heb ik een hond die absoluut niet zwemt(zwom) en in 2006 was de eerste opdracht een wateropdracht, ik zag mezelf al weer terug gaan over het wiebeltouw om mn hond in mn rugzak te proppen en weer over het wiebeltouw terug, maar na wat gek geroep en gespring en gedoe plonsde ze inene het water in en zwom in 1 streep naar ons toe :cheer:
Dat klinkt goed dan :smile:

Maar gaat je hond bij sommige opdrachten dan wel los?? Of is een lange lijn dan gewoon nodig?

Het lijkt me echt super leuk om eens mee te doen aan zo'n weekend maar ben een beetje een bangerik op t punt dat er wat fout gaat ofzo... heb nogal een eigenwijze hond ;) en ben benieuwd hoe dat dan gaat... ik kan mitch niet ff snel optillen met z'n 45 kilo :denken:
cunos
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door cunos »

:evil: Dames het is dan weer een jaar later, dus wraak hoeft dus niet meer :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”