Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
reizen naar Zweden of Engeland, welke documenten
Moderator: moderatorteam
-
nicolioo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
- Aantal honden: 2
reizen naar Zweden of Engeland, welke documenten
Weet iemand zo wat je allemaal moet regelen voor je naar Zweden of Groot -Brittanie gaat met de hond?
Ik weet het niet precies en wil misschien van de zomer die kant op maar moet dat wel voorbereidingen treffen
Welke?
Ik weet het niet precies en wil misschien van de zomer die kant op maar moet dat wel voorbereidingen treffen
Welke?
- Silmariën
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje
- Aantal honden: 1
https://www1.hetlnvloket.nl/pls/portal3 ... tid=247790
Dit kan je een eind verder helpen, denk ik.
Maar je hebt nu niet bepaald de makkelijkste landen uitgekozen. Beide hebben hun eigen regeltjes, dus ik denk niet dat het je voor deze zomer nog lukt.
Dit kan je een eind verder helpen, denk ik.
Maar je hebt nu niet bepaald de makkelijkste landen uitgekozen. Beide hebben hun eigen regeltjes, dus ik denk niet dat het je voor deze zomer nog lukt.
-
bekkie
- Zeer actief
volgens mij zijn de regels voor engeland wel heel erg versoepeld hoor, enting hondsdolheid en ze zijn volgens mij heel streng op een of andere anti vlooien/tekenbehandeling. mijn zus was onderweg naar huis (woont in GB) en mocht de boot niet op met de hond want er zat teveel tijd tussen het bezoek aan de DA en terugkomst in GB. er moet een document van de DA overlegd kunnen worden met datum en tijdstip vd behandeling.Silmariën schreef:https://www1.hetlnvloket.nl/pls/portal3 ... tid=247790
Dit kan je een eind verder helpen, denk ik.![]()

- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
ZWEDEN
EU land - 34 -
Diersoort:
Hond/ kat/ fret
Rabiësvaccinatie:
Ja, min. 5 maanden voor invoer. Na de 1e vaccinatie binnen vaccinatieschema hervaccineren zoals in de bijsluiter aangegeven door de fabrikant van het vaccin
Identificatie:
Chip of goed leesbare tatoeage (voordat rabiësvaccinatie is gegeven!!!)
EU dierenpaspoort:
Ja (in plaats van formulier Noorwegen/Zweden)
Bloedtest op Rabiës titer:
Ja, tussen de 120 en 365 dagenna de laatste rabiësenting. Na een positieve uitslag (> of = 0,5 IE/ml) is er geen wachttermijn. Wordt het dier de volgende keer binnen het vaccinatieschema opnieuw gevaccineerd, dan is geen nieuwe bloedtest nodig
Quarantaine:
Nee
Gezondheidscertificaat:
Nee
Legalisering:
Nee
Dier jonger dan 3 maanden:
Worden in uitzonderingsgevallen toegelaten. Neem contact op met de Swedish Board of Agriculture (www.sjv.se)
Bijzonderheden:
• Het dier moet de afgelopen zes maanden in EU-/EVA-landen verbleven hebben
• Het dier dient ontwormd te worden (Praziquantel) binnen 10 dagen voor invoer. De dierenarts tekent dit in het paspoort op (datum en gebruikt merk vermelden aanwezig )
• Alle originele papieren inclusief het vaccinatieboekje en de uitslagen van het laboratorium gekoppeld aan het identificatienummer van het dier dient de importeur bij zich te hebben
• Dieren moeten aan de grens gemeld worden
• Klik hier voor uitgebreide info: Invoereisen Zweden
VERENIGD KONINKRIJK
EU land
Diersoort:
Hond/ kat/ fret
Rabiësvaccinatie:
Ja, minimaal 7 maanden voor de invoer. Na de 1e vaccinatie binnen vaccinatieschema hervaccineren
Identificatie:
Chip (voordat rabiësvaccinatie is gegeven!!!)
EU dierenpaspoort :
Ja
Ja, min. 30 dagen na de rabiësenting. Na een positieve uitslag (> 0,5 IE/ml) 6 maanden wachten voor vertrek. Wordt het dier de volgende keer binnen het vaccinatieschema opnieuw gevaccineerd, dan is geen nieuwe bloedtest nodig
Quarantaine:
Nee
Gezondheidscertificaat:
Nee
Legalisering:
Nee
Dieren < 3 maanden zijn niet toegestaan
Bijzonderheden:
• Voor fretten gelden andere eisen, zie bijgaand document: http://www.defra.gov.uk/animalh/quarantine/index.htm
• Behandelen tegen wormen (Praziquantel) en teken tussen 24 en 48 uur voor inchecktijd (tijdstip vermelden!). Er dient een in Nederland geregistreerd tekenmiddel gebruikt te worden. Een tekenband alleen is niet voldoende, dit kan echter wel als aanvullend middel worden gebruikt (in paspoort de behandeling noteren).
• Tot 1 oktober 2005 wordt naast het EU-paspoort ook het Pet Travel Scheme nog geaccepteerd als document geaccepteerd dit dient in tegenstelling tot het EU- paspoort wel ter legalisatie worden aangeboden bij de VWA.
• Geadviseerd wordt om naast het EU-paspoort of het Pet Travel Scheme formulier ook de officiële laboratoriumuitslag
- 33 -
(in het Engels) van de Rabiëstiter en oude vaccinatiedocumenten mee te nemen ter ondersteuning van de continuïteit van de Rabiësvaccinatie.
• Wat volgens medewerkers Eurotunnel nu (juli 2005) in het paspoort moet staan is: 1e datum rabiësvaccinatie van voor het bloedonderzoek
en daarna alle rabiësentingen, van na het bloedonderzoek.
• Het is niet toegestaan dieren op een andere manier (bv. met een zeilboot) in de UK of Ierland te importeren dan via de officiële goedgekeurde transportroutes (veerboot Calais, Hoek van Holland, vliegtuig).
• Klik hier voor uitgebreide info: Invoereisen UK
• DEFRA informatienummer: 0044-870-2411710 (ma t/m vrij, 8.30-17.00 UK time) of email: pets.helpline@defra.gsi.gov.uk
EU land - 34 -
Diersoort:
Hond/ kat/ fret
Rabiësvaccinatie:
Ja, min. 5 maanden voor invoer. Na de 1e vaccinatie binnen vaccinatieschema hervaccineren zoals in de bijsluiter aangegeven door de fabrikant van het vaccin
Identificatie:
Chip of goed leesbare tatoeage (voordat rabiësvaccinatie is gegeven!!!)
EU dierenpaspoort:
Ja (in plaats van formulier Noorwegen/Zweden)
Ja, tussen de 120 en 365 dagenna de laatste rabiësenting. Na een positieve uitslag (> of = 0,5 IE/ml) is er geen wachttermijn. Wordt het dier de volgende keer binnen het vaccinatieschema opnieuw gevaccineerd, dan is geen nieuwe bloedtest nodig
Quarantaine:
Nee
Gezondheidscertificaat:
Nee
Legalisering:
Nee
Worden in uitzonderingsgevallen toegelaten. Neem contact op met de Swedish Board of Agriculture (www.sjv.se)
Bijzonderheden:
• Het dier moet de afgelopen zes maanden in EU-/EVA-landen verbleven hebben
• Het dier dient ontwormd te worden (Praziquantel) binnen 10 dagen voor invoer. De dierenarts tekent dit in het paspoort op (datum en gebruikt merk vermelden aanwezig )
• Alle originele papieren inclusief het vaccinatieboekje en de uitslagen van het laboratorium gekoppeld aan het identificatienummer van het dier dient de importeur bij zich te hebben
• Dieren moeten aan de grens gemeld worden
• Klik hier voor uitgebreide info: Invoereisen Zweden
VERENIGD KONINKRIJK
EU land
Diersoort:
Hond/ kat/ fret
Rabiësvaccinatie:
Ja, minimaal 7 maanden voor de invoer. Na de 1e vaccinatie binnen vaccinatieschema hervaccineren
Identificatie:
Chip (voordat rabiësvaccinatie is gegeven!!!)
EU dierenpaspoort :
Ja
Ja, min. 30 dagen na de rabiësenting. Na een positieve uitslag (> 0,5 IE/ml) 6 maanden wachten voor vertrek. Wordt het dier de volgende keer binnen het vaccinatieschema opnieuw gevaccineerd, dan is geen nieuwe bloedtest nodig
Quarantaine:
Nee
Gezondheidscertificaat:
Nee
Legalisering:
Nee
Dieren < 3 maanden zijn niet toegestaan
Bijzonderheden:
• Voor fretten gelden andere eisen, zie bijgaand document: http://www.defra.gov.uk/animalh/quarantine/index.htm
• Behandelen tegen wormen (Praziquantel) en teken tussen 24 en 48 uur voor inchecktijd (tijdstip vermelden!). Er dient een in Nederland geregistreerd tekenmiddel gebruikt te worden. Een tekenband alleen is niet voldoende, dit kan echter wel als aanvullend middel worden gebruikt (in paspoort de behandeling noteren).
• Tot 1 oktober 2005 wordt naast het EU-paspoort ook het Pet Travel Scheme nog geaccepteerd als document geaccepteerd dit dient in tegenstelling tot het EU- paspoort wel ter legalisatie worden aangeboden bij de VWA.
• Geadviseerd wordt om naast het EU-paspoort of het Pet Travel Scheme formulier ook de officiële laboratoriumuitslag
- 33 -
(in het Engels) van de Rabiëstiter en oude vaccinatiedocumenten mee te nemen ter ondersteuning van de continuïteit van de Rabiësvaccinatie.
• Wat volgens medewerkers Eurotunnel nu (juli 2005) in het paspoort moet staan is: 1e datum rabiësvaccinatie van voor het bloedonderzoek
en daarna alle rabiësentingen, van na het bloedonderzoek.
• Het is niet toegestaan dieren op een andere manier (bv. met een zeilboot) in de UK of Ierland te importeren dan via de officiële goedgekeurde transportroutes (veerboot Calais, Hoek van Holland, vliegtuig).
• Klik hier voor uitgebreide info: Invoereisen UK
• DEFRA informatienummer: 0044-870-2411710 (ma t/m vrij, 8.30-17.00 UK time) of email: pets.helpline@defra.gsi.gov.uk

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
kijk eens bij www.dogsincluded.nl hier staat alles heel duidelijk per land opgeschreven. zonder alle moeilijke taal. 
-
nicolioo
- Zeer actief
Ik denk dat het wel in orde is voor Ben die heeft nog een titerbepaling van toen hij vorig jaar in mei uit Zweden hierheen kwam en Luna is ook altijd netjes ingeent tegen rabies dus daar moet ik een titerbepaling van laten maken en die is een tijd geleden ingeent tegen rabies dus als ik dat van te voren laat doen en die uitslag is oke dan kan ik mits ik ze door de da laat ontwormen en dat bijgeschreven wordt in het paspoort gewoon naar Zweden of Groot-Brittanie lijkt me
Bedankt voor alle info!
Bedankt voor alle info!
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Probleem is alleen dat je pas 6 maanden na de titertest naar Engeland of Zweden mag. Dus dat wordt denk ik krap.nicolioo schreef:Ik denk dat het wel in orde is voor Ben die heeft nog een titerbepaling van toen hij vorig jaar in mei uit Zweden hierheen kwam en Luna is ook altijd netjes ingeent tegen rabies dus daar moet ik een titerbepaling van laten maken en die is een tijd geleden ingeent tegen rabies dus als ik dat van te voren laat doen en die uitslag is oke dan kan ik mits ik ze door de da laat ontwormen en dat bijgeschreven wordt in het paspoort gewoon naar Zweden of Groot-Brittanie lijkt me
Bedankt voor alle info!
Groetjes,
Wendy
Wendy
- Silmariën
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje
- Carma
- Zeer actief
-
nicolioo
- Zeer actief
inderdaad dat las ik net ook
Ik kan met Ben wel naar Groot-Brittanie maar met luna moet ik eerst titer laten bepalen en dan 6 maaden wachten.
Ik begrijp dat je die titer maar 1 keer hoeft te doen en dat als je dan op tijd blijft enten je gewoon elke keer naar Engeland of zweden kunt reizen dus dat is wel handig om te doen denk ik zo.
Ik kan met Ben wel naar Groot-Brittanie maar met luna moet ik eerst titer laten bepalen en dan 6 maaden wachten.
Ik begrijp dat je die titer maar 1 keer hoeft te doen en dat als je dan op tijd blijft enten je gewoon elke keer naar Engeland of zweden kunt reizen dus dat is wel handig om te doen denk ik zo.
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Carma heeft het perfect opgeschreven.blacky schreef:kijk eens bij www.dogsincluded.nl hier staat alles heel duidelijk per land opgeschreven. zonder alle moeilijke taal.
Maggie
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Let wel, bij die landen controleren ze heel streng 
Geen goede vacinatie = aantal maanden in quarantaine op de plaats van besteming
Geen goede vacinatie = aantal maanden in quarantaine op de plaats van besteming
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
- Carma
- Zeer actief
Kloptnicolioo schreef:inderdaad dat las ik net ook