Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gespeleten loopsheid??
Moderator: moderatorteam
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Gespeleten loopsheid??
Ons teefje Portia is 4 weken geleden voor het eerts loops geworden . Het leek er op dat haar loopsheid na 3 weken voorbij was ( ong een week geleden dus ) maar haar muts is nu nog steeds dik en ze verliest nu sinds een dag of 3 bruinige/rode afscheiding.
Zou het een gespleten loopsheid kunnen zijn?
Zou het een gespleten loopsheid kunnen zijn?
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ben benieuwd wat hierop gezegt word, want Pasha heeft dat ook weleens (niet bij iedere loopsheid..)

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
dat kan inderdaad wel een stotterloopsheid zijn volgens mij.
Maar als haar muts nog is opgezwollen kan het ook zijn dat ze nu dekrijp is. dat zou ook verklaren dat ze nu veel minder bloed verliest. Is dan wel lang, maar zoals je zegt is het haar eerste loopsheid.
Flamme had het de 1e loopsheid ook. 4 weken normaal vloeien, 5e week dacht ik dat het over was (flamme is mijn 1e teefje). Muts was een beetje geslonken en ze verloor geen druppeltjes meer. Kon nog net een dekking voorkomen van Escan. En hij dekt alleen maar op de "nuttige dagen". Overigens is de saarloos wel altijd langer loops dan gemiddeld. Een week of 6 is vrij normaal.
Maar als haar muts nog is opgezwollen kan het ook zijn dat ze nu dekrijp is. dat zou ook verklaren dat ze nu veel minder bloed verliest. Is dan wel lang, maar zoals je zegt is het haar eerste loopsheid.
Flamme had het de 1e loopsheid ook. 4 weken normaal vloeien, 5e week dacht ik dat het over was (flamme is mijn 1e teefje). Muts was een beetje geslonken en ze verloor geen druppeltjes meer. Kon nog net een dekking voorkomen van Escan. En hij dekt alleen maar op de "nuttige dagen". Overigens is de saarloos wel altijd langer loops dan gemiddeld. Een week of 6 is vrij normaal.
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
6 weken???? :N:

-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
- Aantal honden: 2
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Ja, is wel redelijk snel. Komt denk ik omdat ik ook 2 intacte reutjes in huis heb lopen. Wegbrengen tijdens de loopsheid heeft geen zin want dan stopt madame gewoon met loops zijn
Tja, wat dat betreft dus weer een echte saar
Maar het is niet standaard zo dat een saarloos om de 12 maanden loops wordt. Er zijn er ook die gewoon om de 6 maanden loops zijn en dan een week of 4 lang. Ik vind het zelf wel opvallend dat die honden dan qua uiterlijk weer wat meer van de DH weghebben. maar da's mijn mening hoor. Is volgens mij niet wetenschappelijk bewezen
Maar het is niet standaard zo dat een saarloos om de 12 maanden loops wordt. Er zijn er ook die gewoon om de 6 maanden loops zijn en dan een week of 4 lang. Ik vind het zelf wel opvallend dat die honden dan qua uiterlijk weer wat meer van de DH weghebben. maar da's mijn mening hoor. Is volgens mij niet wetenschappelijk bewezen
- Bons
- Zeer actief
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
En wat dan wel weer prettig is, is dat als ze loops is het maar 1 week echt irritant is. Dan bedoel ik qua dekrijp zijn en 2 reutjes hebben.
Afgelopne jaar vertrok Wilfred op vrijdagmorgen naar lowlands. ik liet Flamme uit de kennel en de andere 2 buiten en wist meteen: dit is niet grappig. Heb dus het hele weekend met een hoogst dekrijpe teef gezeten en 2 zeer hitsige reutjes
Gevolg: ik moest eerst Flamme in de gang stoppen, daarna de heren binnen laten dan met Flamme buitenom naar de kennel lopen
Dat duurde een dag of 4. Toen was Wilfred weer thuis en was de dekrijpheid over. Fijn
Mika weet volgens mij niet dat er 2 soorten honden bestaan al vind 'ie het wel lekker ruiken. Escan weet PRECIES hoe het moet en waar alles voor dient. maar ja, een saarloosreu he. Doet het alleen maar als het nut heeft
. Vandaar dat het maar een paar dagen echt vervelend is. Ze slapen uiteraard niet bij elkaar voor een hele tijd, maar kunnen wel samen binnen zijn buiten die paar daagjes.
Afgelopne jaar vertrok Wilfred op vrijdagmorgen naar lowlands. ik liet Flamme uit de kennel en de andere 2 buiten en wist meteen: dit is niet grappig. Heb dus het hele weekend met een hoogst dekrijpe teef gezeten en 2 zeer hitsige reutjes
Gevolg: ik moest eerst Flamme in de gang stoppen, daarna de heren binnen laten dan met Flamme buitenom naar de kennel lopen
Mika weet volgens mij niet dat er 2 soorten honden bestaan al vind 'ie het wel lekker ruiken. Escan weet PRECIES hoe het moet en waar alles voor dient. maar ja, een saarloosreu he. Doet het alleen maar als het nut heeft
- Bons
- Zeer actief
*grin* misschien moet mijn Daico dan eens een goed gesprek met jouw Escan voeren 
Hoewel ie nu ook niet overdrijft en zelden ergens op probeert te klimmen moet ik zeggen. Maar wel fijn als ze zo exact weten hoe of wat, er lopen toch veel mensen met hun loopse teef in een losloopgebied en er zijn maar wat veel reuen die hun spoor volgen en onder een auto knotsen
Hoewel ie nu ook niet overdrijft en zelden ergens op probeert te klimmen moet ik zeggen. Maar wel fijn als ze zo exact weten hoe of wat, er lopen toch veel mensen met hun loopse teef in een losloopgebied en er zijn maar wat veel reuen die hun spoor volgen en onder een auto knotsen
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Diezel van ons doet ook niks op "nutteloze" dagen.
Alleen als onze teef echt op hun dagen zitten zeg maar, dan is hij lastig!
Bowie (gec. reu) springt er de dag voor dat ze loops moeten worden al op.. Aan hem merken we dus dat ze loops moeten worden!
Alleen als onze teef echt op hun dagen zitten zeg maar, dan is hij lastig!
Bowie (gec. reu) springt er de dag voor dat ze loops moeten worden al op.. Aan hem merken we dus dat ze loops moeten worden!

-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
hier even een voorbeeld hoe het bij een split heat kan zijn.
lastig hoor, als je de teef echt wilt laten dekken.
http://www.duitseherders.com/voortplant ... _heat.html
lastig hoor, als je de teef echt wilt laten dekken.
http://www.duitseherders.com/voortplant ... _heat.html
-
thunga
- Vaste gebruiker
Ja heel erg lastig. Inca is op 4 januari voor de eerste keer loops geworden. Ze bloedde en stopte dan weer en bloedde en stopte weer en zo zijn we een hele tijd op en neer gegaan. Op dit moment is ze nog steeds loops (jawel, echt waar) en nu is haar muts opgezwollen en nu pas heeft Kamatz er op gereageerd. Het is nog steeds niet over, dus reken maar uit he!!! We zijn nu bijna 3 maanden aan de gang. Leuk joh zo een saarloosteef.
Gelukkig is mijn oudste teef maar 1 keer per jaar loops en houd zij zich aan haar 3 weken
Katrien
Gelukkig is mijn oudste teef maar 1 keer per jaar loops en houd zij zich aan haar 3 weken
Katrien