Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Paddenliefde op ons terras

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hij heeft haar echt stevig vast. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Lot77
Zeer actief
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lot77 »

Getsie! :N:
Groetjes,
Charlotte
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

Lot77 schreef:Getsie! :N:
tis echte padden liefde hoor :wink: ik vind dat wel mooi :ok:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Leuk :cheer: ik heb wel wat met dat soort :mrgreen:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Wat een klef stel! :wink:

Ze zijn wel erg serieus zeg!
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Geweldige foto!! (Ondanks dat ik niet van padden hou :wink: )
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Wat een spierballen heeft de aanstaande vader zeg !
Mooie dieren.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

De natuur in volle glorie! :ok:
Wij kwamen in Oostenrijk nog langs een ondiepe poel, en die zat werkelijk waar vol kikkers, en kikkerdril. De honden stonden er raar bij te kijken joh, die zagen het water steeds op en neer bewegen! :mrgreen:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik dacht dat ze dat altijd bij het water deden, ik zie ze hier in elk geval alleen zo bij de vijver.
Afbeelding
The Countess
Actief

Ongelezen bericht door The Countess »

Zo zie je nog eens wat op je pad!
Afbeelding

groetjes van Yvonne
Grietje99
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Grietje99 »

Sexy is het niet, maar wel mooi natuur(geweld)
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ik kwam vanochtend zo'n vergelijkbaar setje tegen in de kippenren... daarbij was overigens het mannetje (althans, de bovenste) een flinke slag kleiner dan de onderste. Formaat maakt blijkbaar niet zoveel uit in de paddenliefde ;-)

Ik heb ze toch maar even verzet, want als de kippen ze ontdekt hadden vemoed ik dat er wel een heel ruw einde aan het romantisch samenzijn was gekomen :N:

Hoe lang duurt zoiets typisch? :roll: Dan weet ik ongeveer wanneer de honden weer de tuin in kunnen ;-)
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
jelle
Zeer actief

Martijn schreef:
jelle schreef:Ik kwam vanochtend zo'n vergelijkbaar setje tegen in de kippenren... daarbij was overigens het mannetje (althans, de bovenste) een flinke slag kleiner dan de onderste. Formaat maakt blijkbaar niet zoveel uit in de paddenliefde ;-)

Ik heb ze toch maar even verzet, want als de kippen ze ontdekt hadden vemoed ik dat er wel een heel ruw einde aan het romantisch samenzijn was gekomen :N:

Hoe lang duurt zoiets typisch? :roll: Dan weet ik ongeveer wanneer de honden weer de tuin in kunnen ;-)
Marc zegt dat het aan het weer ligt wanneer de paddenpaartijd is afgelopen. Ik denk dat het straks zo rond half mei wel schluss is.

Onze honden blijven er gelukkig vanaf.
maar ehh... hoe lang duurt het per "daad" zeg maar? Deze twee zitten nu lekker onder de braam verder hun ding te doen, maar duurt dat de hele dag nog denk je? Anders breng ik ze een stukkie verder nog of bij de buren ofzo.

Geen idee of ze er hier af blijven, maar heb ook niet zo heel veel zin om het te testen...

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Dus dit noem je liefde ? :mrgreen:

Mooi hoor, ik vind padden geweldige beestjes. Die oogjes zijn zo onwijs lief.
De tuin van ons nieuwe huis zit straks weer helemaal vol met padden, kikkers en salamanders. Als ik het gras ga maaien ben ik eerst een half uur bezig met reddingswerk (lees: alle beestjes in een emmer om ze na het maaien weer vrij te laten) en dan kan ik pas gaan maaien. De buren verklaarden me voor gek :smile:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
jelle
Zeer actief

Martijn schreef:[quote="jelle]maar ehh... hoe lang duurt het per "daad" zeg maar?

Deze twee zitten nu lekker onder de braam verder hun ding te doen, maar duurt dat de hele dag nog denk je? Anders breng ik ze een stukkie verder nog of bij de buren ofzo.

Geen idee of ze er hier af blijven, maar heb ook niet zo heel veel zin om het te testen...
Overdag trekken ze niet. Morgenochtend zullen ze wel weg zijn.
Als je ze oppakt kun je ze het beste in het water loslaten. Het zout van onze handen kan bij kikkers en padden voor brandwondachtige zaken zorgen. Dan maar beter in het water, denk ik.[/quote][/quote]

ik heb ze niet met de hand opgepakt, maar met een blik "opgeschept" Wist trouwens niet dat het die kant op ook schadelijk was, wel dat ze andersom eventueel giftig kunnen zijn dus ik ging sowieso al voor handschoenen of hulpmiddelen...

Nou, ga zo eerst wel boodschappen doen en als ze er daarna nog zitten mogen ze elders verder gaan :mrgreen:

Afbeelding

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

jij gaat gewoon lopen slepen met sexende padden! :smile: :smile:
Afbeelding
jelle
Zeer actief

massam schreef:jij gaat gewoon lopen slepen met sexende padden! :smile: :smile:
ja he, moet ik ze laten afslachten door de kippen dan? En de kippen binnen laten zitten omdat er in de ren twee padden zitten te wippen vind ik óók weer sneu. Puur uit diierlievendheid allemaal hoor :pffff:
En als ze toch al versleept zijn kan het ook wel een tweede keer. Houdt de relatie spannend, zeg maar :mrgreen:

Afbeelding

M@scha
Zeer actief

jelle schreef:
ja he, moet ik ze laten afslachten door de kippen dan? En de kippen binnen laten zitten omdat er in de ren twee padden zitten te wippen vind ik óók weer sneu. Puur uit diierlievendheid allemaal hoor :pffff:
En als ze toch al versleept zijn kan het ook wel een tweede keer. Houdt de relatie spannend, zeg maar :mrgreen:

whahahaha ja dat wel. in de paddenkroeg:

wat is de spannendste plek waar jij het ooit hebt gedaan?

onder een tuinstoel :pffff:
voor een autowiel :cheer:

ach mietjes :pffff: ik heb vandaag een kippenhok, een heg én een andere tuin gehad in één beurt! :pffff:
Afbeelding
jelle
Zeer actief

:smile:

Afbeelding

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Martijn schreef:
Overdag trekken ze niet. Morgenochtend zullen ze wel weg zijn.
Als je ze oppakt kun je ze het beste in het water loslaten. Het zout van onze handen kan bij kikkers en padden voor brandwondachtige zaken zorgen. Dan maar beter in het water, denk ik.
Ojee, ik pak ze wel altijd met mijn handen. Voortaan handschoentjes aandoen misschien al heb ik er nooit wat van gezien als ik ze weer vrijlaat. Ik pak ze ook niet lang beet ofzo hoor, gewoon oppakken en in de emmer.
Handschoenen leken me juist zo vervelend voor die huidjes :19:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Bons »

Als padden droog zijn kan je ze best met droge handen vastpakken, kan geen kwaad. Ze plassen alleen vaak over je handen heen dus wel even zorgen dat die kont over je hand heen hangt :)

Ik pak ze regelmatig van de dijk hier om ze naar de overkant te zetten tijdens de trek.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

massam schreef:
jelle schreef:

whahahaha ja dat wel. in de paddenkroeg:

wat is de spannendste plek waar jij het ooit hebt gedaan?

onder een tuinstoel :pffff:
voor een autowiel :cheer:

ach mietjes :pffff: ik heb vandaag een kippenhok, een heg én een andere tuin gehad in één beurt! :pffff:
Hahahaha, ik zie Marielle nu dus echt voor mij, al sjouwend met haar padden op de schop. :smile:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
jelle
Zeer actief

Roelfien schreef:

Hahahaha, ik zie Marielle nu dus echt voor mij, al sjouwend met haar padden op de schop. :smile:
:pffff: en wat is daar raar aan? :mrgreen:

overigens... ik dacht dat ze weg waren, maar ze zitten nog steeds in de tuin. Bovenop elkaar, dus. Sinds gisterochtend minimaal. Is dat normaal? :eek:
De onderste loopt wel als dat zo van pas lijkt te komen, maar bij de bovenste zie ik niet veel beweging. :19:

Afbeelding

M@scha
Zeer actief

necrofilie :N:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

jelle schreef:
Roelfien schreef:

:pffff: en wat is daar raar aan? :mrgreen:

overigens... ik dacht dat ze weg waren, maar ze zitten nog steeds in de tuin. Bovenop elkaar, dus. Sinds gisterochtend minimaal. Is dat normaal? :eek:
De onderste loopt wel als dat zo van pas lijkt te komen, maar bij de bovenste zie ik niet veel beweging. :19:
.

Padden die op mekaar zitten zijn geen wipje aan het maken hoor. Meneer Pad houdt Mevrouw Pad gewoon vast omdat hij niet wil dat er een andere man op springt. Pas als ze bij hun vijver zijn gekomen gaan ze ook echt paren. Nou ja paren, Mevrouw Pad laat de eitjes los in het water en Meneer Pad laat zijn zaadjes los die zelf in het water de eitjes moeten vinden. Meneer Pad heeft dus niets dat in Mevrouw Pad gaat en hij zit nu alleen maar op haar rug als claim, zodat hij de vader zal zijn als zij eenmaal bij het water aangekomen is. Laat hij haar los dan springt er snel een nieuwe man op haar rug om haar te claimen.

Duidelijk? :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

whahahaha ohkeeeeejjjjj!

wat een etter zeg die kerel dan! :smile:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

massam schreef:whahahaha ohkeeeeejjjjj!

Hij houdt de andere kerels wel op afstand natuurlijk. Geclaimde vrouwtjes hebben het relatief rustig denk ik. Wel een rottig "rugzakje" met lopen zo'n kerel :mrgreen:
Afbeelding
jelle
Zeer actief

MARC_S schreef:

Hij houdt de andere kerels wel op afstand natuurlijk. Geclaimde vrouwtjes hebben het relatief rustig denk ik. Wel een rottig "rugzakje" met lopen zo'n kerel :mrgreen:
dus als ik ze in de buurt van een vijver zet dan is ze het snelst van hem af? Of springt er dan net zo hard de volgende weer op? Deze is niet zo groot, kan ze die beter meenemen voor de rest van de tijd dan zo'n knoepert misschien ;-)

Afbeelding

laeken
Zeer actief

jelle schreef:
MARC_S schreef:

dus als ik ze in de buurt van een vijver zet dan is ze het snelst van hem af? Of springt er dan net zo hard de volgende weer op? Deze is niet zo groot, kan ze die beter meenemen voor de rest van de tijd dan zo'n knoepert misschien ;-)
Als je ze bij de vijver zet waar ze naar onderweg zijn is ze inderdaad het snelst van hem af. Maar vergeet niet, zij wil hem ook hoor. Ze is geen mens maar een pad :mrgreen: :neenee:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”