Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik had het een tijdje niet meer gedaan omdat de focus even op andere dingen lag in de training, maar gisteren weer opgepakt: apporteren.
Voordat je heel hard gaat lachen omdat het niks voorstelt Bram heeft altijd geweigerd om iets te pakken op commando. Hij had er erg veel stress van, dus pushen kon niet. Via allerlei oefeningen toch geprobeerd hem te laten apporteren. Het leuke van het filmpje is dat je kunt zien dat hij er lol in heeft. Op een veld doet hij het ook op grote afstand met veel enthousiasme. Het voorzitten e.d. moet nog komen
Bram is braaf
Jij zou ietsje minder moeten gaan graaien naar het apport denk ik
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Zo doe ik het ook thuis met Whooper. Om jezelf 'in de hand' te houden bij dit type honden, zat ik met mijn knieën op de grond. Zo was ik niet bedreigend voor Whooper en legde ik bij mezelf de rust er in wat ik niet uitstraal door mijn dominante lichaamstaal als ik stond. Pas later ben ik gaan staan, zonder al teveel oogcontact en stem.
Het voordeel is bij Whooper dat hij nu al een tijdje zittend af geeft, zonder gegraai of bedreiging van mijn kant.
ranetje schreef:Bram is braaf
Jij zou ietsje minder moeten gaan graaien naar het apport denk ik
Denk je dat ik m'n arm al bij me kan houden en dat hij het dan toch geeft? Ga ik proberen!
De meeste honden laten juist eerder vallen als je je armen en handen uitstrekt naar het apport.
Als je je handen open op je bovenbenen legt en je knieën iets gebogen houdt heb je kans dat hij het apport zo in je handen legt.
Niet de eerste keer misschien, maar op den duur wel.
edit:typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 03 mei 2008 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
leuk om te zien! Buster doet hetzelfde, al eerder het apport loslaten. maar gaat er dan mee voetballen. dus met zijn poot het apport vooruit slaan. als ik dat negeer en zeg breng dan komt ie het wel geven, maar maakt er absoluut geen haast mee
ik vind het `voetballen`wel een leuk gezicht en voor mij hoeft hij niet op snelheid te apporteren zoals met de sport. misschien later, maar nu moet het nog leuk blijven. hij is zoiezo kieskeurig, apporteert niet alles even goed. met balletjes gaat hij voetballen.( vaak ook de sloot in) met frisbee kan hij goed apporteren.
ranetje schreef:
De meeste honden laten juist eerder vallen als je je armen en handen uitstrekt naar het apport.
Vanochtend training gehad, ik mag inderdaad niet meer zo graaien
ranetje schreef:
Vanochtend training gehad, ik mag inderdaad niet meer zo graaien
Maar ik vond het moeilijk joh, je had mijn geconcentreerde hoofd moeten zien
Kan ik me heel goed voorstellen.
Het is ook moeilijk.
Ik zie nu met Ita alweer dat ik zelf ook moet uitkijken
Dus om problemen te voorkomen blijf ik bij haar hardnekkig helemaal gehurkt zitten (het is toch nog maar een puppy) en houdt mijn handen heel geconcentreerd op mijn bovenbenen.
Je moet er bijna eerst over gaan nadenken hé? :N:
ranetje schreef:Je moet er bijna eerst over gaan nadenken hé? :N:
Ja Ik voel me af en toe zo'n stuntel, maar toch maken we wel vorderingen hoor
Dat zag ik op het filmpje
Prima toch?
Doe je er wat langer over, dat lijkt me geen probleem