Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag aan fokkers
Moderator: moderatorteam
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Vraag aan fokkers
Kun je voordat er een echo wordt genomen of een teef zwanger is, al eerder merken of een teef drachtig is?

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik laat eigenlijk nooit een echo maken, of nou ja... laatste paar keren wel, maar dat had een andere reden
normaal wacht ik gewoon af en zie ik met een week of 6 toch wel of de teef echt drachtig is.
bij de teven die al een eerder nest hebben gehad, kon ik het soms al "zien" een paar weken na de dekking, gewoon door hun houding en blik. maar ja... dat kan soms lastig zijn.
normaal wacht ik gewoon af en zie ik met een week of 6 toch wel of de teef echt drachtig is.
bij de teven die al een eerder nest hebben gehad, kon ik het soms al "zien" een paar weken na de dekking, gewoon door hun houding en blik. maar ja... dat kan soms lastig zijn.
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
hangt van de teef af, ook zonder scan weet je het met ong. 5 wkn drachtigheid wel. Bij een 2e drachtigheid zie je het eerder.
1e drachtigheid van Anne, merkte ik het aan haar gedrag al een dag of 3 na de dekking, slijmverlies uit vulva vanaf 3 wkn.
Nu is ze de 2e x gedekt en tepels werden groter en donkerder na 3 wkn drachtigheid. Ze groeit vanaf 3.5-4 wkn zichtbaar.
Haar moeder, 1e keer wist ik pas zeker na de scan, 3 dgn na de scan begon ze zichtbaar te groeien. 2e drachtigheid, wist ik het met 4 wkn (groeien taille en tepels)
1e drachtigheid van Anne, merkte ik het aan haar gedrag al een dag of 3 na de dekking, slijmverlies uit vulva vanaf 3 wkn.
Nu is ze de 2e x gedekt en tepels werden groter en donkerder na 3 wkn drachtigheid. Ze groeit vanaf 3.5-4 wkn zichtbaar.
Haar moeder, 1e keer wist ik pas zeker na de scan, 3 dgn na de scan begon ze zichtbaar te groeien. 2e drachtigheid, wist ik het met 4 wkn (groeien taille en tepels)
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
-
Margo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik laat altijd een echo bij mijn teven maken rond de 28-31 dag van de dracht, maar al die keren wist ik praktisch zeker dat de teef drachtig was.
Vaak veranderd het gedrag, ze worden wat aanhankelijker of juist wat kattiger. Ze zijn bij mij altijd enorm hongerig, en ze zijn meestal ook wel al wat gegroeid. Ik fok een middelmatig langharig ras, en dan zie ik ook de haren in de flanken uit gaan staan, soms wat slijmerige afscheiding, en inderdaad wat verandering van kleur en groote van de tepels.
Vaak veranderd het gedrag, ze worden wat aanhankelijker of juist wat kattiger. Ze zijn bij mij altijd enorm hongerig, en ze zijn meestal ook wel al wat gegroeid. Ik fok een middelmatig langharig ras, en dan zie ik ook de haren in de flanken uit gaan staan, soms wat slijmerige afscheiding, en inderdaad wat verandering van kleur en groote van de tepels.
Groetjes van Margo

- Aiske
- Zeer actief
Wij hebben nu ons eerste nestje liggen.
Aan Anke kon ik wel dingen merken.. ze was rustiger, sliep meer, wilde meer bij ons zijn en vrat als een dijker. Dit was direct na de dekking... normaal (ook tijdens loopsheid en erna) deed ze het tegenovergestelde. Daarna zijn sommige dingen erger geworden en andere minder.
Om zeker te weten of ze drachtig was hebben we met 4 weken een echo laten maken maar voor mijn gevoel wist ik het al vanaf het eerste moment.
Aan Anke kon ik wel dingen merken.. ze was rustiger, sliep meer, wilde meer bij ons zijn en vrat als een dijker. Dit was direct na de dekking... normaal (ook tijdens loopsheid en erna) deed ze het tegenovergestelde. Daarna zijn sommige dingen erger geworden en andere minder.
Om zeker te weten of ze drachtig was hebben we met 4 weken een echo laten maken maar voor mijn gevoel wist ik het al vanaf het eerste moment.
Groetjes,
de fryske hounen

de fryske hounen

-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Contacteer:
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ja, kan ik me voorstellen.Nono schreef:Ik laat eigenlijk altijd een echo makenMaar meestal weet ik wel of ze drachtig is of niet. Hoewel je dat nooit met zekerheid kan zeggen. 1 keer, was ik er zo volledig van overtuigd een drachtige teef te hebben, maar toen was ze leeg. Een enorme teleurstelling was dat toen.
Volgens mij kun je wel bij iedere teef merken dat ze drachtig is aan de vermeerde eetlust...... Tenslotte eet ze ook niet meer alleen voor zichzelf, hè.

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Contacteer:
Nou dat is ook per teef verschillend. Logan bijvoorbeeld (heeft nu een nest van 9 pups) eet heel slecht tijdens de eerste weken van de dracht. Die begint past te eten wanneer ze een week of 6 onderweg is. Dus ook dat gaat niet altijd op.Mireillevdw schreef:Ja, kan ik me voorstellen.Nono schreef:Ik laat eigenlijk altijd een echo makenMaar meestal weet ik wel of ze drachtig is of niet. Hoewel je dat nooit met zekerheid kan zeggen. 1 keer, was ik er zo volledig van overtuigd een drachtige teef te hebben, maar toen was ze leeg. Een enorme teleurstelling was dat toen.
Volgens mij kun je wel bij iedere teef merken dat ze drachtig is aan de vermeerde eetlust...... Tenslotte eet ze ook niet meer alleen voor zichzelf, hè.