Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rabies enting?
Moderator: moderatorteam
- Yèti
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Contacteer:
Rabies enting?
Wij hebben nog onduidelijk vakantieplannen voor komende tijd. Het is mogelijk dat we met Yèti naar Belgie, Duitsland, Luxemburg, of eventueel Oostenrijk of Zwitserland gaan. Het zou zo maar kunnen dat we ergens in juni een weekendje naar Belgie gaan.
Moet ik haar dan maar zo snel mogelijk laten enten? Ik las ergens iets dat de enting pas na 30 dagen geldig is. Nog iets waar ik op moet letten, medische verklaring ofzo? Of is het voldoende als dat in haar paspoort afgetekend wordt, op de pagina naast rabiesvaccinatie staat gezondheidsverklaring.
Oh, ze is in mei 2003 geent met Rabisin, maar die is vast al lang verlopen.
Moet ik haar dan maar zo snel mogelijk laten enten? Ik las ergens iets dat de enting pas na 30 dagen geldig is. Nog iets waar ik op moet letten, medische verklaring ofzo? Of is het voldoende als dat in haar paspoort afgetekend wordt, op de pagina naast rabiesvaccinatie staat gezondheidsverklaring.
Oh, ze is in mei 2003 geent met Rabisin, maar die is vast al lang verlopen.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Je moet erop letten dat je een Europees paspoort krijgt en daarin staat de Rabiës-enting die je minimaal 21 dagen voordat je weggaat, moet laten zetten.
Op pagina 24 van het paspoort zal de dierenarts een soort van verklaring tekenen dat de hond in goede conditie is om de reis aan te kunnen.
Op pagina 24 van het paspoort zal de dierenarts een soort van verklaring tekenen dat de hond in goede conditie is om de reis aan te kunnen.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Ik heb mitch een paar weken terug laten enten en heb er ook een penning bij gekregen als bewijs van de rabiës enting.
Je moet alleen even goed opletten hoe lang de enting geldig is, je hebt entingen voor een jaar ofzo en de maximale geldigheid is 3 jaar. Dat is per merk van de entingvloeistof verschillend.
Je moet alleen even goed opletten hoe lang de enting geldig is, je hebt entingen voor een jaar ofzo en de maximale geldigheid is 3 jaar. Dat is per merk van de entingvloeistof verschillend.
- Yèti
- Zeer actief
- Contacteer:
-
MoniqueDM
- Zeer actief
De rabiës-enting van Nobivac is 3 jaar geldig.Yèti schreef:Is er dus een enting die meteen geldig is voor 3 jaar? Of moet je dan nog wel een keer herhalen?
Ze heeft nu een blauw boekje als entingsboekje, dierenpaspoort staat er op, bedoel je die Monique? Op pagina 32 staat "Rabiesvaccinatie" en de pagina ernaast staat "Gezondheidsverklaring"
Je moet even op de voorkant van je dierenpaspoort kijken.
Als het goed is staat er op die van jou in de rechteronderhoek "Nederland". Deze is dus niet bestemd voor het buitenland.
Op de voorkant van het Europese dierenpaspoort staat "Europese Unie Nederland" en dat staat middenin en daarboven staan de Europese sterren afgebeeld.
Ze zijn wel allebei blauw, maar de Europese is donkerder blauw
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Yèti
- Zeer actief
- Contacteer:
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Nee, dat is niet het juiste paspoort.Yèti schreef:Ja, in de onderhoek staat Nederland, dus het is niet de juiste, dat daar ook nog verschil in zit zeg.
Haha, ze had dus niet het juiste boekje toen ze in 2003 in Duitsland was voor een show (met haar vorige eigenaar).
Je moet dat Nederlandse paspoort wel bij het Europese paspoort bewaren vanwege alle andere entingen die erin staan.
Dus ja, er zit ook al verschil in de paspoorten, maar het Europese krijg je gratis bij de Rabiës-enting hoor, althans........, ik wel

- Yèti
- Zeer actief
- Contacteer:
-
MoniqueDM
- Zeer actief
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer: