Reins zussen

Reins broer

Reins vader

Reins moeder

Rein zelf is toch de knapste

Broer en zus samen

En andere Fuchsen

Corason del perro van dit forum

En deze twee mannetjes waren er ook

Het was een leuke dag met prachtige honden
Moderator: moderatorteam

Ik ben absoluut positief verrast. Ik hoorde en las toch wel wat verhalen over mensagressie en ernstige hondagressie bij de Fuchs (en zo een heb ik ook gezien op een ander evenement), maar ik vond het gisteren heel gemoedelijk. De reuen zijn niet de makkelijkste naar andere intacte reuen, maar ook zeker niet heel agressief. Ze staarden wel wat naar Bram, maar waren goed af te leiden door de bazen en ze reageerden ook goed op Brams lichaamstaal. Naar mensen heb ik geen agressie gezien. Ik vind ze vrij open, zeker als je ziet hoe de omgang met kinderen verliep. Er was 1 Fuchs die erg angstig was, maar het merendeel vond ik stabiele prettige honden. De meeste goede werkers, met een aantal uitzonderingen. Ik liep gisteren een stuk relaxter rond dan op een evenement met Kooikerscorason del perro schreef:Heeft deze dag je niet toch overgehaald om ooit een fuchs te nemen????![]()

dit klinkt voor mij toch heel aantrekkelijk.Zoek stok! schreef:Ik ben absoluut positief verrast. Ik hoorde en las toch wel wat verhalen over mensagressie en ernstige hondagressie bij de Fuchs (en zo een heb ik ook gezien op een ander evenement), maar ik vond het gisteren heel gemoedelijk. De reuen zijn niet de makkelijkste naar andere intacte reuen, maar ook zeker niet heel agressief. Ze staarden wel wat naar Bram, maar waren goed af te leiden door de bazen en ze reageerden ook goed op Brams lichaamstaal. Naar mensen heb ik geen agressie gezien. Ik vind ze vrij open, zeker als je ziet hoe de omgang met kinderen verliep. Er was 1 Fuchs die erg angstig was, maar het merendeel vond ik stabiele prettige honden. De meeste goede werkers, met een aantal uitzonderingen. Ik liep gisteren een stuk relaxter rond dan op een evenement met Kooikerscorason del perro schreef:Heeft deze dag je niet toch overgehaald om ooit een fuchs te nemen????![]()
![]()
Al met al zou ik een tevenpup uit stabiele ouders nu denk ik wel aandurven. Maar het zal nog niet makkelijk zijn om er eentje te vinden, want ik begreep van Sieneke dat er nauwelijks nesten in de planning zitten in NL. Niet dat mijn vriend al om is hoor
Bij agilitywedstrijden zie ik best een handje vol fuchsen, dus daar zou je ook eens kunnen kijken. Zo'n dag als gisteren zal waarschijnlijk niet vaak plaatsvinden denk ik omdat er niet veel fuchsen zijn in NL.Elmar schreef: dit klinkt voor mij toch heel aantrekkelijk.
Ik zal eens kijken of er een Harzerdag een beetje in de buurt gepland staat. Ik wil er best eens mee kennismaken. Het is per slot van rekening ook een Duitse herder (maar dan herder met een kleine letter).

Zit ik nu even te snuffelen en blijkt het in Apeldoorn geweest te zijn. Dat vind ik nog prima gaan. Maar ik zag ook dat de vader van Rein bij mij in de buurt woont (15 km verederop) en dat ik woensdag in dat dorp kom. Zal mijn ogen eens openhouden.Zoek stok! schreef:Bij agilitywedstrijden zie ik best een handje vol fuchsen, dus daar zou je ook eens kunnen kijken. Zo'n dag als gisteren zal waarschijnlijk niet vaak plaatsvinden denk ik omdat er niet veel fuchsen zijn in NL.Elmar schreef: dit klinkt voor mij toch heel aantrekkelijk.
Ik zal eens kijken of er een Harzerdag een beetje in de buurt gepland staat. Ik wil er best eens mee kennismaken. Het is per slot van rekening ook een Duitse herder (maar dan herder met een kleine letter).
Ik vond het wel meevallen met hyper zijn. Een viel een onder de categorie 'mega hyper', maar verder bleef het behoorlijk binnen de perken. Niet te vergelijken met Borders bijv. Ik denk dat jij de honden van gisteren echt heel leuk had gevonden.Inge O schreef:dat zou er nog eentje voor mij kunnen zijnZoek stok! schreef: De meeste goede werkers, met een aantal uitzonderingen.. jammer dat ze soms zo hyper kunnen zijn, anders wist ik het echt wel.

Ik vind Rein ook niet hyper. Wel een hond met een flinke drive. Wellicht hebben wij een andere definitie van hyperInge O schreef:zwijgZoek stok! schreef: Ik denk dat jij de honden van gisteren echt heel leuk had gevonden.![]()
!!
is rein dan een uitzondering?