MoniqueDM schreef:Aimee schreef: Kom op zeg, er word net gedaan alsof ik het vuil der aard ben omdat ik toevallig net zoals de andere duizenden nederlanders mijn hond niet op vakantie meeneem. Ja je neemt een groter risico omdat ze ouder is, maar juist omdat het de laatste tijd gewoon weer goed gaat, en ze gewoon weer happy in haar vel zit, zie ik gewoon nog niet zo gauw iets misgaan, en zo ja, nou dan zit ik op het vliegtuig
Allereerst kijk ik niet naar duizende andere Nederlanders.
Als een vakantie er door omstandigheden niet in zit, dan is het jammer maar helaas

. Ik ben jaren lang niet op vakantie geweest door de epilepsie van Megan. Megan was het beste af in haar stabiele vertrouwde omgeving. Iedere verandering had epileptische toevallen kunnen triggeren. Daar heb ik altijd rekening mee gehouden en we zijn al die jaren dat Megan bij ons was gewoon niet op vakantie gegaan. Ik heb daar nog geen moment spijt van gehad en ik had graag gewillen dat ik nog een jaar of acht niet op vakantie had gekund, want dan had ik tenminste m'n meisje nog bij me gehad.
Osa is een fragiel hondje. Oudere honden hebben altijd een wat verminderde weerstand en een flinke virusinfectie kan voor zo'n oude hond al fataal aflopen. Dat jij dat nu niet in wilt zien is je goed recht, maar denk er niet te gemakkelijk over. Als er iets gebeurt, dan gaat het allemaal zo snel dat je zelfs met een concorde te laat zou zijn.
Maar goed, het is jullie hond en uiteraard jullie vakantie. En op vakantie
moet je, want dat doen al die andere duizenden Nederlanders ook

.
Aimee schreef: maargoed het is me op dit forum sowieso nogal opgevallen dat zodra er wat te zeuren valt, de mensen er als de kippen bij zijn, maar zodra ik dingen schrijf over hoe het met Osa is, of als ik foto's plaats etc. dan is er geen haan die er naar kraait.

Als je doelt op dat topic over de baarmoederontsteking van Osa..., ja, daar heb ik inderdaad frequent gehamert op het feit dat jullie niet te lang moesten wachten en vele met mij hebben dat gedaan. Ik wil verder geen oude koeien uit de sloot halen, want het is gelukkig allemaal goed afgelopen, maar dat had met jullie instelling van toen wel eens heel anders uit kunnen pakken en dat is dus ook hetgeen wat ik bedoel met het onderschatten van Osa's algehele lichamelijke toestand tijdens jullie vakantie. Maar ja, als jij dat als zeuren ziet.........
Ik doelde verder niet op jou, maar het is mij behoorlijk opgevallen dat zodra er wat af te kraken valt, er iedereen bij is, maar zodra ik updates schrijf, ik hoogstens 2 of 3 reacties krijg.
@ Rami, ik wilde het er nog onder schrijven, maar inderdaad uitzonderingen daar gelaten hoor, wil verder niemand tegen de schenen schoppen.
Misschien heb ik gewoon iets te positieve ervaringen met oudere honden ook onderbrengen, het pension waar ik gewerkt heb, waren zelfs honden van 14 jaar, die het daar nog prima naar hun zin hadden. Ook het oppasadresje waar ze normaal altijd naartoe ging, waar het werkelijk waar een droomparadijs is voor een hond, gingen ook altijd oudere goldens naartoe, die daar op hun eigen manier nog genoten van de dingetjes.
Zieke oude hond, sorry maar er is helemaal nergens gesproken dat ze ziek is, ja tuurlijk is ze niet 100% en heeft ze gewoon ouderdomskwalen, maar er is niks wat bij mij bekend is, en zomaar verkeerd kan gaan, tuurlijk is dat helemaal geen garantie, dat snap ik zelf ook wel, ik ga niet naar een toeristisch land, de kans dat ik daar dus niet binnen korte tijd weg kan zijn per vliegtuig is vrij klein.
De mensen waar ze al jaren naartoe gaat kennen haar, zij kent de omgeving, zij kent de honden, ze kent alles daar, alleen zoals ik al omschreef, het kan zijn dat het iets minder ideaal is voor omdat ze dan niet via de trap omhoog kan ( dijkwoning ) maar ik ga het er verder wel met hem over hebben, het is voor mij geen optie om ook die twee weken thuis te blijven, en het is zoals ik al eerder heb gezegd, geen mogelijkheid om thuis te blijven, en dan kan je dat egoïstisch noemen, maar ik heb al eerder gezegt dat daar persoonlijke redenen voor zijn, die ik gewoon echt niet hier neer ga zetten.
Ik ga haar in ieder geval niet bij een vreemde onderbrengen, jullie hebben daar wel gelijk in, dat dat voor haar misschien toch teveel kan zijn.