Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oppas adresje gezocht

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Oppas adresje gezocht

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Voor Osa

Aangezien wij net zoals vorig jaar, pas heel erg laat konden boeken ivm werk van mijn moeder, kunnen wij ook dit keer waarschijnlijk geen hond meenemen op vakantie. In eerste instantie zou Ben meegaan, en Osa bij de vaste oppas. Maar nu de plannen zijn veranderd, is het het meest verstandig om Ben bij de vaste oppas te laten, omdat Ben een hond is met gebruiksaanwijzing, en zij die aardig kennen. Dan blijft ons ouwetje nog over.

Gelukkig is Osa, zoals een golden betaamd, heel erg makkelijk. Wel moet er zeer zeker rekening worden gehouden met haar leeftijd ( 12,5 ) en zullen ook wandelingen niet te lang en te zwaar moeten zijn. Het is verder richting andere honden een zeer duidelijke, sociale hond, geeft eigenlijk nooit problemen. Liever geen druktemakers in huis, maar anderzijds is ze Ben hier ook gewend :wink: Thuisblijven kan prima. Loslopen gaat niet, omdat ze dan zwerfgedrag vertoont, en door haar doofheid dan ook niet meer terug te roepen is. Ze is gek op eten en slapen eigenlijk, zoals het hoort als ouwetje.

Wij hebben sowieso wel een aantal oppasadresjes achter de hand, maar die zijn eigenlijk allemaal net niet ideaal. Vandaar dat ik toch ook hier maar vraag, of er mensen zijn die haar wel alles kunnen bieden wat hierboven is beschreven.

gr Aimée
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Je zegt dat de oppas adresjes die je hebt net niet ideaal zijn . Maar is het wel ideaal om een hond van ruim twaalf naar een voor haar vreemd adres te brengen ? :denken: je mag dan zelf misschien wel zeker weten dat het adres vertrouwt is maar doe je een hond van die leeftijd daar een plezier mee ? Ons oude maltezerdametje was op die leeftijd helemaal van slag als ze naar iemand vreemds moest ! Zelfs bij mijn ouders waar ze regelmatig kwam was ze niet meer op haar gemak...alleen thuis op haar eiegn plakje was het goed. Het kan natuurlijk zijn dat Osa daar geen moeite mee heeft, maar toch....
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Aimée, waarom zoeken jullie niet iets waar Osa gewoon mee naar toe kan?
Dit is niet de eerste keer dat ik een oproep van je zie voor Osa, maar Osa is een hond van de dag. M.a.w.: ze is op een leeftijd en mankeert het nodige dat er altijd iets mis kan gaan waardoor er een beslissing genomen moet worden. M'n hart zou goed genoeg zijn om Osa op te vangen, maar ik wil gewoon het risico niet lopen dat er iets gebeurd waardoor ik voor die bewuste beslissing zou komen te staan. Waarom zou je die beslissing nou bij een ander neerleggen, terwijl er genoeg mogelijkheden zijn om met een (zelfs oude) hond op vakantie te gaan.
Oké, het zou geen "verweggiestan" worden, maar wat maakt dat nou uit?! Ook dan kun je plezier hebben. Zoek wat in Duitsland of in de Ardennen en geniet gewoon met je meisje, dat verdient ze. Je hebt het hele jaar liefde en genegenheid van haar en als er op vakantie gegaan moet worden, moet Osa gedumpt worden.

Je moet het me niet kwalijk nemen, maar persoonlijk vind ik het nogal egoïtisch overkomen om zo'n oude hond te dumpen voor een paar weken vakantie vieren. Dat gaat er bij mij echt niet in.
Ik zou gewoon naar een alternatief zoeken.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Ik denk dat ik nog wel prima kan inschatten in hoeverre het terecht is richting Osa, maar geloof me, aan mee op vakantie gaan heeft ze al helemaal niets. Ze is dat nooit gewend geweest, ze heeft een hekel aan autorijden, kan geen echte flinke wandelingen meer aan etc. de kans dat haar einde word is eigenlijk nog 10x zo groot, allemaal dingen waardoor ik gewoon sowieso er niet aan denk om haar mee te nemen.

Ook over bestemming is al eerder gediscussieerd, maar er zijn persoonlijke redenen voor dat dat niet in de buurt kan zijn, daar ga ik verder niet op in.

Het is ook niet zo dat ze de laatste tijd instabiel is, ja ze heeft dat virus op haar dak gekregen, maar is nu ze weer op de pijnstilling staat gewoon weer best stabiel, loopt weer ietsje langer mee, en is voornamelijk vrolijk. En ja tuurlijk is er de kans dat er wat misgaat, maar dat is dan een risico dat we nemen, er is altijd een optie om met het vliegtuig met spoed terug te gaan, maar zoals het er nu voor staat zie ik dat niet gebeuren.

Het is ook niet zo dat ik haar naar de eerste de beste stuur :wink: , maar ik besef me dat haar normale oppasadres gewoon iets minder ideaal is geworden gezien haar leeftijd, misschien ook niet, misschien knapt ze juist op van al die andere honden, dat zou me verder ook niet verbazen.

Osa heeft trouwens altijd haar vakantiedagen daar met plezier doorgebracht, en voelde zich binnen 2 tellen al helemaal thuis binnen de roedel, het is gewoon geen hond die zo moeilijk is met wennen, ik denk dat baasjes zichzelf graag voorhouden dat honden het bij hun baasjes alleen maar leuk hebben, maar vooral met Osa geloof ik daar niet in :wink:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Aimee schreef:maar geloof me, aan mee op vakantie gaan heeft ze al helemaal niets. Ze is dat nooit gewend geweest, ze heeft een hekel aan autorijden, kan geen echte flinke wandelingen meer aan etc. de kans dat haar einde word is eigenlijk nog 10x zo groot, allemaal dingen waardoor ik gewoon sowieso er niet aan denk om haar mee te nemen.
even hoor, dit HOEFT toch allemaal niet? je HOEFt toch geen lange autorit te maken, je HOEFT niet lang met haar te wandelen, dat doe je toch nu ook niet? ik lees hier eigenlijk alleen dat jullie je vakantie niet aan haar willen aanpassen, sorry :19: .
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Hutsje schreef:
Aimee schreef:maar geloof me, aan mee op vakantie gaan heeft ze al helemaal niets. Ze is dat nooit gewend geweest, ze heeft een hekel aan autorijden, kan geen echte flinke wandelingen meer aan etc. de kans dat haar einde word is eigenlijk nog 10x zo groot, allemaal dingen waardoor ik gewoon sowieso er niet aan denk om haar mee te nemen.
even hoor, dit HOEFT toch allemaal niet? je HOEFt toch geen lange autorit te maken, je HOEFT niet lang met haar te wandelen, dat doe je toch nu ook niet? ik lees hier eigenlijk alleen dat jullie je vakantie niet aan haar willen aanpassen, sorry :19: .
Ik denk niet dat ik haar plezier doe met een autorit van 4 uur om ergens in de bossen te wandelen, terwijl ze niet eens kan wandelen in de bossen, ze kan niet los, en ze kan dat qua spiermassa niet meer aan, ik zie dan ook gewoon echt niet in wat voor een plezier ik haar zou moeten geven met haar meenemen op een vakantie.
Brindlecardi
Zeer actief

Ik bedoel het klinkt misschien vrij grof, maar als ik de voor en nadelen van het meenemen tegen elkaar opweeg, dan zie ik er gewoon veel meer nadelen in dan voordelen. :wink:

Het was trouwens eerst de bedoeling dat de vakantie 3 weken zou worden, maar ik blijf daarvan 1 week thuis voor de honden, dus dan zijn de honden dus wel gewoon bij mij. :wink:
Hutsje
Zeer actief

nogmaals, je HOEFT toch niet 4 uur te rijden? ze hoeft toxh niet uren mee te wandelen? wandelen moet ze oojk thuis dus dat kan daar toch ook korter? je kunt toch ook ergens in nl met vakantie gaan, en haar lekker aangelijnd in een bos uitlaten. verder is ze dan gezellig met jullie mee en kun je je lekker met haar bezig houden. ik ken geen hond die dat niet heerlijk vind hoor. dat bedoel ik dus, je kunt toch ook je vakantie aan haar aanpassen? zo lang is ze er niet meer ;).
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Hutsje schreef:nogmaals, je HOEFT toch niet 4 uur te rijden? ze hoeft toxh niet uren mee te wandelen? wandelen moet ze oojk thuis dus dat kan daar toch ook korter? je kunt toch ook ergens in nl met vakantie gaan, en haar lekker aangelijnd in een bos uitlaten. verder is ze dan gezellig met jullie mee en kun je je lekker met haar bezig houden. ik ken geen hond die dat niet heerlijk vind hoor. dat bedoel ik dus, je kunt toch ook je vakantie aan haar aanpassen? zo lang is ze er niet meer ;).
Ze wandelt hier 1x 20 min en 2x 10 min, dat betekend dat ze de rest van de dag alleen thuis moet zijn, ook zonder Ben, is dat leuk voor een hond? Dan zou ik me zelfs nog rottiger voelen denk ik, Osa alleen in een huisje in the middle of nowhere.....

De rest van de vakantie is altijd gereserveerd voor de honden, voor Osa is dat gewoon op haar manier genieten, lekker veel buiten in de tuin zijn in het bijzijn van mensen en haar bal, mee naar mijn opa etc. Maar de laatste tijd draait Osa haar leven niet meer zo om wandelen, maar meer om eten, vroeger had ik haar een ontzettend groot plezier gedaan met boswandelingen van uren, inmiddels is alleen het eten erna een groot vooruitzicht. Dat is prima, maar ook dat speelt erin mee dat ik gewoon niet zoveel nut zie in het meeslepen van Osa op vakantie...
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

of je gaat niet op vakantie zolang je een oude, soms instabiele hond in huis hebt, waar jullie dus geen vast en duidelijk oppasplekje voor hebben.

ook vakantie is geen moeten hoor...
Brindlecardi
Zeer actief

yamie schreef:of je gaat niet op vakantie zolang je een oude, soms instabiele hond in huis hebt, waar jullie dus geen vast en duidelijk oppasplekje voor hebben.

Ik ga verder gewoon niet uitwijden over de redenen dat ik wel of niet op vakantie ga, die vind ik gewoon vrij persoonlijk, en ga ik hier dan ook niet op een forum gooien, klaar :wink:
Hutsje
Zeer actief

Aimee schreef:
Hutsje schreef:nogmaals, je HOEFT toch niet 4 uur te rijden? ze hoeft toxh niet uren mee te wandelen? wandelen moet ze oojk thuis dus dat kan daar toch ook korter? je kunt toch ook ergens in nl met vakantie gaan, en haar lekker aangelijnd in een bos uitlaten. verder is ze dan gezellig met jullie mee en kun je je lekker met haar bezig houden. ik ken geen hond die dat niet heerlijk vind hoor. dat bedoel ik dus, je kunt toch ook je vakantie aan haar aanpassen? zo lang is ze er niet meer ;).
Ze wandelt hier 1x 20 min en 2x 10 min, dat betekend dat ze de rest van de dag alleen thuis moet zijn, ook zonder Ben, is dat leuk voor een hond? Dan zou ik me zelfs nog rottiger voelen denk ik, Osa alleen in een huisje in the middle of nowhere.....
dat betekent het inderdaad als je je vakantie niet wilt aanpassen aan je hond.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Hutsje schreef:
Aimee schreef:
dat betekent het inderdaad als je je vakantie niet wilt aanpassen aan je hond.
Kom op zeg, er word net gedaan alsof ik het vuil der aard ben omdat ik toevallig net zoals de andere duizenden nederlanders mijn hond niet op vakantie meeneem. Ja je neemt een groter risico omdat ze ouder is, maar juist omdat het de laatste tijd gewoon weer goed gaat, en ze gewoon weer happy in haar vel zit, zie ik gewoon nog niet zo gauw iets misgaan, en zo ja, nou dan zit ik op het vliegtuig :wink:

Ze komen helemaal niets tekort hier, en ook niet tijdens de vakanties, daar zorg ik echt wel voor :wink: maargoed het is me op dit forum sowieso nogal opgevallen dat zodra er wat te zeuren valt, de mensen er als de kippen bij zijn, maar zodra ik dingen schrijf over hoe het met Osa is, of als ik foto's plaats etc. dan is er geen haan die er naar kraait. :wink:
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Maar je wilt toch nog wel genieten van je hond
Zoek iets in de buurt zodat je hond mee kan
Je zegt zelf is al oud
Dit komt een beetje raar op mij over
Voorheen was alles prima
Maar nu de leeftijd gaat spelen wil je de hond niet meenemen
Ik krijg het gevoel dat je alleen maar aan je zelf denkt
Nu je hond het niet meer trekt dan maar onderdak elders zoeken
Dat vind ik pas triest :evil:
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Aimee schreef: Kom op zeg, er word net gedaan alsof ik het vuil der aard ben omdat ik toevallig net zoals de andere duizenden nederlanders mijn hond niet op vakantie meeneem. Ja je neemt een groter risico omdat ze ouder is, maar juist omdat het de laatste tijd gewoon weer goed gaat, en ze gewoon weer happy in haar vel zit, zie ik gewoon nog niet zo gauw iets misgaan, en zo ja, nou dan zit ik op het vliegtuig :wink:
Allereerst kijk ik niet naar duizende andere Nederlanders.
Als een vakantie er door omstandigheden niet in zit, dan is het jammer maar helaas :19: . Ik ben jaren lang niet op vakantie geweest door de epilepsie van Megan. Megan was het beste af in haar stabiele vertrouwde omgeving. Iedere verandering had epileptische toevallen kunnen triggeren. Daar heb ik altijd rekening mee gehouden en we zijn al die jaren dat Megan bij ons was gewoon niet op vakantie gegaan. Ik heb daar nog geen moment spijt van gehad en ik had graag gewillen dat ik nog een jaar of acht niet op vakantie had gekund, want dan had ik tenminste m'n meisje nog bij me gehad.

Osa is een fragiel hondje. Oudere honden hebben altijd een wat verminderde weerstand en een flinke virusinfectie kan voor zo'n oude hond al fataal aflopen. Dat jij dat nu niet in wilt zien is je goed recht, maar denk er niet te gemakkelijk over. Als er iets gebeurt, dan gaat het allemaal zo snel dat je zelfs met een concorde te laat zou zijn.
Maar goed, het is jullie hond en uiteraard jullie vakantie. En op vakantie moet je, want dat doen al die andere duizenden Nederlanders ook :roll: .
Aimee schreef: maargoed het is me op dit forum sowieso nogal opgevallen dat zodra er wat te zeuren valt, de mensen er als de kippen bij zijn, maar zodra ik dingen schrijf over hoe het met Osa is, of als ik foto's plaats etc. dan is er geen haan die er naar kraait. :wink:
Als je doelt op dat topic over de baarmoederontsteking van Osa..., ja, daar heb ik inderdaad frequent gehamert op het feit dat jullie niet te lang moesten wachten en vele met mij hebben dat gedaan. Ik wil verder geen oude koeien uit de sloot halen, want het is gelukkig allemaal goed afgelopen, maar dat had met jullie instelling van toen wel eens heel anders uit kunnen pakken en dat is dus ook hetgeen wat ik bedoel met het onderschatten van Osa's algehele lichamelijke toestand tijdens jullie vakantie. Maar ja, als jij dat als zeuren ziet.........
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

yamie schreef:of je gaat niet op vakantie zolang je een oude, soms instabiele hond in huis hebt, waar jullie dus geen vast en duidelijk oppasplekje voor hebben.

Amen.. dat is dus de reden dat ik niet op vakantie ga, zou er niet eens van kunnen genieten :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Wij zijn jaren niet op vakantie geweest omdat onze oude bull ook niet meer kon lopen enz.

En hebben we thuis van hebben genoten, en hij van ons
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

dit wordt als het goed is de laatste vakantie voor ons zonder honden. De 2 saartjes gaan naar de fokker toe. Mika blijft thuis en wordt iedere dag opgehaald naar de dagopvang. 's avonds komt dan mijn moeder 'm nog uitlaten en voeren. Ze blijft dan een uurtje of 2 tot Mika in de kennel gaat.
Maar we zijn aan het sparen voor een klein campertje :ok: dan hebben we dat gedoe niet meer. Want hoewel ik weet dat ze het alle 3 goed hebben en blij zijn op deze manier voelen we ons toch het beste als de honden bij ons zijn.

Is dat geen eventuele oplossing voor Osa? dat ze overdag opgehaald wordt en dat 's avonds iemand haar nog lekker komt verzorgen?
Of een goed kleinschalig hondenpension?
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Aimee schreef:maargoed het is me op dit forum sowieso nogal opgevallen dat zodra er wat te zeuren valt, de mensen er als de kippen bij zijn, maar zodra ik dingen schrijf over hoe het met Osa is, of als ik foto's plaats etc. dan is er geen haan die er naar kraait. :wink:
Niet iedereen over een kam scheren, Aimee. :wink:
En ik heb niets tegen het onderbrengen van je honden als je ze niet mee wilt of kunt nemen op vakantie. Alleen zou ik het - als Osa mijn hond was - gewoon niet doen. Ze is oud, ze heeft kwalen, ze heeft zorg, aandacht en liefde nodig van mensen die haar het meest vertrouwd zijn. Ik zou eerlijk gezegd geen dag rustig op vakantie zijn. :wink:
En dat is waar mensen hier boven mij ook op reageren, niet op het feit dat je op vakantie gaat zonder honden(en) maar omdat je Osa achter laat.

Maar goed, ik snap ook wel weer dat het geen beslissing is van jou alleen en ik hoop dat je een goed adres vind voor haar.
Als ik alleen Bill had gehad had ze hier gekund, maar Silka heeft het niet zo op andere teven in huis.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik wil je absoluut niet aanvallen want ik denk niet dat je iets verkeerd doet. Volgens mij boeken je ouders ook de vakantie toch?
Maar ik wil je wel meegeven dat het erg tricky is je zeer oude hond achter te laten. Mijn moeder kreeg de golden van 12 van haar zus te logeren voor de vakantie. Een hele makkelijke lieve aardige hond. Na 2 uur kreeg deze echter een giga-epileptische aanval en daarna volgden er meer en meer en werd de hond blind en daarna ging ze dood omdat we haar in moesten slapen. Dat was voor ons heel erg schokkend en voor haar baasjes ook. Wij moesten de hond in laten slapen omdat ze 5 aanvallen op een dag kreeg en zetpillen valium moest hebben etc etc. :jank: Roxanne, zo heette die hond, was lang zo slecht als Osa niet meer door de spanning en verandering raakte ze toch van streek schijnbaar. Oude honden zijn enorm in de routines en als er iets verandert kan dat een groot effect hebben.

Als Eva groot genoeg is gaan we naar Oostenrijk, Zwitserland etc etc. We hebben wel een ideale oppas waar Dapper en Cleo helemaal gek mee zijn. Eva is nog te herder en te baasgericht en die zou op het moment alleen bij Suzanne kunnen waar ze ook helemaal dol op is :wink:

Wuilus heb ik wel een keer achter moeten laten in een niet ideale situatie. Mijn moeder had een reis geboekt voor de familie, dus ook mijn zus was mee die vaste oppas was. Ik moest mee. Ze moest dus een week pendelen tussen 2 vriendinnen van mij. Verre van ideaal maar dat is prima gegaan en ze was toen ook 12 :ok:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

MARC_S schreef:
Als Eva groot genoeg is gaan we naar Oostenrijk, Zwitserland etc etc. We hebben wel een ideale oppas waar Dapper en Cleo helemaal gek mee zijn. Eva is nog te herder en te baasgericht en die zou op het moment alleen bij Suzanne kunnen waar ze ook helemaal dol op is :wink:
Wanneer kom je haar brengen? :mrgreen:
Dat mag altijd hoor. :wink:

Maar even on-topic. :wink:
Ik begrijp de reacties heel goed, ik zou het zelf dus echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen om een hond met de leeftijd en kwaaltjes van Osa voor langere tijd tijdens vakantie ergens vreemd onder te brengen.
Natuurlijk ben jij afhankelijk van je ouders, maar als je echt zou willen kon je natuurlijk ook gewoon thuisblijven voor de hele periode, en niet met je ouders meegaan. Zoals ik het begrijp ga je zowiezo 1 week korter met ze mee, dus alleen thuis blijven voor jou is blijkbaar geen probleem.
Om Osa op deze leeftijd bij een adres achter te laten, zonder Ben en in een omgeving die ze nog helemaal niet kent, vind ik voor haar heel erg zielig. Ik zou op vakantie geen seconde kunnen genieten denk ik.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

hm. ik zou onder die vakantie uit proberen te komen. voor de hond.

graag zou ik in augustus ter ontspanning urenlang door de harz willen kuieren, maar dat kan niet meer omdat ursula van dertien dat niet meer trekt en eigenlijk helemaal niet zo gesteld is op haar vertrouwde omgeving verlaten.

het zou maar zo kunnen dat er helemaal nergens uren gekuierd gaat worden. soms baal ik daarvan, maar ik doe het voor die ouwe troela. had ik maar geen terriermixje motten binnenhalen. dat wordt oud, met alle beperkingen erbij.
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Ik denk dat als je toch gaat en er zou wat gebeuren het je je zelf nooit vergeeft.
Ik kan het weten want ik heb het 3 jaar geleden ook meegemaakt.
Onze hond ging altijd naar mijn ouders en toen ook omdat ik zonodig 3 weken naar spanje wilde.
Ze had het altijd prima naar haar zin bij hun en beter kon ook niet.
Maar ze was al 17 jaar en na 1 week werd ze zo ziek dat ze niet meer te redden was.
Daar heb ik zo""n spijt van gehad om dat ik geen afscheid heb kunnen nemen dat ik dat nooit meer zal doen.
Nu hebben we sinds een paar maanden 3 spanjaardjes en de oudste is 17jaar en dan 1 van 10 en 1 van 7 jaar.
Maar ik moet er niet aan denken dat er iets gebeurd als ik er niet ben.
Dus we hebben een caravan in het bos gekocht en gaan daar lekker heen.
Het is natuurlijk leuker om met je kont op het strand te liggen,maar dan met je honden,maar dat kan niet.
Ik laat ze voor geen goud achter. :neenee: :neenee:
Dan maar iets anders vakantie vieren,maar nooit meer een oppas voor ze zoeken.
Dus ik zou goed nadenken als ik jou was.
Maar om je nu gelijk egoistisch te noemen??????? :denken:
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
Brindlecardi
Zeer actief

MoniqueDM schreef:
Aimee schreef: Kom op zeg, er word net gedaan alsof ik het vuil der aard ben omdat ik toevallig net zoals de andere duizenden nederlanders mijn hond niet op vakantie meeneem. Ja je neemt een groter risico omdat ze ouder is, maar juist omdat het de laatste tijd gewoon weer goed gaat, en ze gewoon weer happy in haar vel zit, zie ik gewoon nog niet zo gauw iets misgaan, en zo ja, nou dan zit ik op het vliegtuig :wink:
Allereerst kijk ik niet naar duizende andere Nederlanders.
Als een vakantie er door omstandigheden niet in zit, dan is het jammer maar helaas :19: . Ik ben jaren lang niet op vakantie geweest door de epilepsie van Megan. Megan was het beste af in haar stabiele vertrouwde omgeving. Iedere verandering had epileptische toevallen kunnen triggeren. Daar heb ik altijd rekening mee gehouden en we zijn al die jaren dat Megan bij ons was gewoon niet op vakantie gegaan. Ik heb daar nog geen moment spijt van gehad en ik had graag gewillen dat ik nog een jaar of acht niet op vakantie had gekund, want dan had ik tenminste m'n meisje nog bij me gehad.

Osa is een fragiel hondje. Oudere honden hebben altijd een wat verminderde weerstand en een flinke virusinfectie kan voor zo'n oude hond al fataal aflopen. Dat jij dat nu niet in wilt zien is je goed recht, maar denk er niet te gemakkelijk over. Als er iets gebeurt, dan gaat het allemaal zo snel dat je zelfs met een concorde te laat zou zijn.
Maar goed, het is jullie hond en uiteraard jullie vakantie. En op vakantie moet je, want dat doen al die andere duizenden Nederlanders ook :roll: .
Aimee schreef: maargoed het is me op dit forum sowieso nogal opgevallen dat zodra er wat te zeuren valt, de mensen er als de kippen bij zijn, maar zodra ik dingen schrijf over hoe het met Osa is, of als ik foto's plaats etc. dan is er geen haan die er naar kraait. :wink:
Als je doelt op dat topic over de baarmoederontsteking van Osa..., ja, daar heb ik inderdaad frequent gehamert op het feit dat jullie niet te lang moesten wachten en vele met mij hebben dat gedaan. Ik wil verder geen oude koeien uit de sloot halen, want het is gelukkig allemaal goed afgelopen, maar dat had met jullie instelling van toen wel eens heel anders uit kunnen pakken en dat is dus ook hetgeen wat ik bedoel met het onderschatten van Osa's algehele lichamelijke toestand tijdens jullie vakantie. Maar ja, als jij dat als zeuren ziet.........

Ik doelde verder niet op jou, maar het is mij behoorlijk opgevallen dat zodra er wat af te kraken valt, er iedereen bij is, maar zodra ik updates schrijf, ik hoogstens 2 of 3 reacties krijg. :wink:

@ Rami, ik wilde het er nog onder schrijven, maar inderdaad uitzonderingen daar gelaten hoor, wil verder niemand tegen de schenen schoppen. :ok:

Misschien heb ik gewoon iets te positieve ervaringen met oudere honden ook onderbrengen, het pension waar ik gewerkt heb, waren zelfs honden van 14 jaar, die het daar nog prima naar hun zin hadden. Ook het oppasadresje waar ze normaal altijd naartoe ging, waar het werkelijk waar een droomparadijs is voor een hond, gingen ook altijd oudere goldens naartoe, die daar op hun eigen manier nog genoten van de dingetjes. :wink:

Zieke oude hond, sorry maar er is helemaal nergens gesproken dat ze ziek is, ja tuurlijk is ze niet 100% en heeft ze gewoon ouderdomskwalen, maar er is niks wat bij mij bekend is, en zomaar verkeerd kan gaan, tuurlijk is dat helemaal geen garantie, dat snap ik zelf ook wel, ik ga niet naar een toeristisch land, de kans dat ik daar dus niet binnen korte tijd weg kan zijn per vliegtuig is vrij klein.

De mensen waar ze al jaren naartoe gaat kennen haar, zij kent de omgeving, zij kent de honden, ze kent alles daar, alleen zoals ik al omschreef, het kan zijn dat het iets minder ideaal is voor omdat ze dan niet via de trap omhoog kan ( dijkwoning ) maar ik ga het er verder wel met hem over hebben, het is voor mij geen optie om ook die twee weken thuis te blijven, en het is zoals ik al eerder heb gezegd, geen mogelijkheid om thuis te blijven, en dan kan je dat egoïstisch noemen, maar ik heb al eerder gezegt dat daar persoonlijke redenen voor zijn, die ik gewoon echt niet hier neer ga zetten.

Ik ga haar in ieder geval niet bij een vreemde onderbrengen, jullie hebben daar wel gelijk in, dat dat voor haar misschien toch teveel kan zijn.
:wink:
Brindlecardi
Zeer actief

Het is geregeld :wink:

Ze gaat de eerste week naar de vriend van mijn moeder, daar logeren ze vaak voor een weekendje, ze zien hem sowieso 1x in de week, en kennen het huis etc hebben daar ook hun eigen mandje :wink:
De andere week gaat ze ook samen met Ben bij kennissen ( waar Ben normaal alleen naartoe zou gaan ) die wonen hier in de buurt, dus ze kennen sowieso ook de wandelroutes etc. :wink:
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Fijn zeg.
Maar je zegt dat als er iets gebeurd dat je het vliegtuig terug neemt,
Maar ten 1e zit dat niet bij je verzekering dus moet je dat zelf betalen.
Ik had de pech dat alles vol zat en dat er geen snelle vlucht terug was en ook heel duur.
Nu had ik toch niks meer kunnen doen thuis en heb er voor gekozen om daar te blijven,maar leuk is toch anders.
Maar we wensen jullie een hele fijne vakantie. :ok:
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Aimee schreef:Het is geregeld :wink:

Ze gaat de eerste week naar de vriend van mijn moeder, daar logeren ze vaak voor een weekendje, ze zien hem sowieso 1x in de week, en kennen het huis etc hebben daar ook hun eigen mandje :wink:
De andere week gaat ze ook samen met Ben bij kennissen ( waar Ben normaal alleen naartoe zou gaan ) die wonen hier in de buurt, dus ze kennen sowieso ook de wandelroutes etc. :wink:
:ok: :ok: :ok:
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik en mijn ex hebben ook een keer op mijn schoonmoeders hond gepast
Die mensen zijn altijd thuis
Maar gingen een dag weg met de zonnebloem gezellig een dag varen
Dus hond bij ons
Lekker rennen samen het waren zusjes van elkaar
Hond stort in en geen hartslag
Ik mond op snuit beademing en massage
Met spoed naar de da
Komen we de bus tegen van de zonnebloem
Helaas is de hond overleden in en in triest
Schoonouders een fijne dag gehad en dan moet je vertellen dat de hond niet meer leeft :jank:
Terwijl de hond gezond was nog geen vijf jaar oud dus verwacht je ook niet
Het kan dus altijd gebeuren
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Aimee schreef:Het is geregeld :wink:

fijn dat het geregeld is, wat ik alleen niet snap, is dat dit niet de eerste oproep is voor oppas, en nu gaat ze toch naar mensen die haar al kennen en vaker hadden :19: als je zulke plekjes hebt, snap ik niet waarom je op een forum moet vragen om oppas, of die plekjes waren niet je eerste keus of......
Kimberley&Tommy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Kimberley&Tommy »

Als iemand aan geeft haar vakantie niet te willen aanpassen, is 1 keer zeggen dat je het er niet mee eens bent niet genoeg? Het is toch haar beslissing?

Wat ik me wel bedacht, is het niet fijner om de hond thuis te laten en iemand te vragen om een weekje bij jullie in huis te gaan zitten? Uiteraard mits die mogelijkheid er is.

Liefs Kimberley.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”