Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fotografie hulpvraagje..

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Een statief gebruiken
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Statief is het antwoord. Eventueel met draadontspanner.
Een sluitertijd van 2 seconden kun je niet uit de hand stilhouden.

Even toevoeging:
Als er redelijk wat wind is en de wolken bewegen snel, dan blijven deze bewogen, ook met gebruik van statief. Dan zou je inderdaad een snellere sluitertijd moeten gebruiken en daardoor een hogere ISO nodig hebben.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Inderdaad met een statief...of ergens ander opzetten...in principe is de regel dat je tot 1 sec sluitertijd in je hand kan/mag doen... moet je wel heel stil in je hand zijn.
Mocht de foto dan nog bewogen zijn dan zou je inderdaad korter sluitertijd en hoger in de iso kunnen gaan maar dan kan je last hebben van wat meer ruis, nou is ruis niet altijd storend vind ik persoonlijk maar dat is kwestie van smaak.
Ik zou eerst eens een statief proberen.
Op zich wel een heel mooi moment deze foto!
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

jacq1970 schreef:Inderdaad met een statief...of ergens ander opzetten...in principe is de regel dat je tot 1 sec sluitertijd in je hand kan/mag doen... moet je wel heel stil in je hand zijn.
Mocht de foto dan nog bewogen zijn dan zou je inderdaad korter sluitertijd en hoger in de iso kunnen gaan maar dan kan je last hebben van wat meer ruis, nou is ruis niet altijd storend vind ik persoonlijk maar dat is kwestie van smaak.
Ik zou eerst eens een statief proberen.
Op zich wel een heel mooi moment deze foto!
Nou, de regel is meestal 1/door het brandpunt van de lens. Dus bij een telelens van 200mm als langste tijd 1/200 sec. Bij een standaard lens van 50mm is het 1/50 sec.
Normaal gesproken kun je 1/50 uit de losse hand schieten, langer wordt al moeilijker, maar met een heel vaste hand kan 1/30 sec ook nog.
1 sec zijn echt heel erge uitzonderingen.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”