Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Maria1

voorstellen

Ongelezen bericht door Maria1 »

Hallo allemaal
ik ben Maria en ben gek op honden. Ik vind het heel leuk en leerzaam om ervaringen te lezen van anderen, zeker nu ik zo dolgraag een nestje van mijn Chica zou willen hebben
doggy

Re: voorstellen

Ongelezen bericht door doggy »

Maria1 schreef:Hallo allemaal
ik ben Maria en ben gek op honden. Ik vind het heel leuk en leerzaam om ervaringen te lezen van anderen, zeker nu ik zo dolgraag een nestje van mijn Chica zou willen hebben
Welkom :D

Waarom wil je zo graag een nestje van je hond??
Maria1

Nestje

Omdat ik dat al jaren wil. Maar nooit de tijd ervoor gehad. Nu ben ik in een fase van mijn leven dat ik daar alle tijd voor heb. Daarbij heb ik een hondje die geweldig is, waar ik stapel op ben. Dus van haar zou ik heel graag een puppie hebben. Mocht ik het meemaken, 2 zijn ook heel welkom!
doggy

wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Wat voor ras is Chica?
Waarom wil je zo graag een nest?
Heb je de link van Doggy al gelezen?
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Maria1

re

ja hoor voordat ik definitief die beslissing heb genomen, heb ik me helemaal suf gelezen en nog........
Dus ook "waarom niet en waarom wel"
Tuurlijk krijg ik geen copie van mijn Chica!
Maar zij is een heel gezonde chihuahua en mijn moeder heeft een mooi lief reutje dus...... samen willen wij dit gaan meemaken
Als het zou lukken blijven de puppies bij ons, of het moeten er wel heel veel gaan worden. Maar dat is bij de Chihuahua [zeker 1e nestje] zelden het geval
doggy

Ik zou het niet doen en er gewoon niet aan beginnen.
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Goh, wat toevallig :roll: dat je moeder nou nét dat ene reutje heeft zitten wat met jouw teefje samen een *supercombi* vormt.
Hebben beide ouderdieren een *goede* stamboom?
Wat voegt dit toekomstige nestje van je toe aan de bestaande Chi populatie?
Afbeelding
Maria1

re

ik begrijp die hatelijkheid niet helemaal??
Zowel Chica als Mike hebben een stamboom!. Zijn prachtige, gezonde hondjes die voldoen aan alle kenmerken van het ras. Als jullie nou zo reageren op al die verschrikkelijke broodfokkers, kan ik me daar iets bij voorstellen. Maar op iemand die al haar hele leven honden heeft gehad [en geloof me ook heel veel ellende meegemaakt met pups uit hele goede nesten van goed aangeschreven fokkers] en al haar liefde, tijd en geld in het welzijn van die schatten steekt, zo te reageren snap ik niet helemaal. Als dit de bedoeling van dit forum is?
doggy

Zo hatelijk vind ik het anders niet hoor.

Het is meer een waarschuwing en daar komt bij dat je er nog niet bij had gezet dat ze een stamboom hadden ( Niet dat dat verschil uitmaakt).

Gaat het via de RvB???
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Je had het eea wel wat duidelijker kunnen formuleren in je openingsbericht.
Toch blijf ik het frappant vinden dat je ma nou net dat ene reutje in huis heeft wat jouw teefje op termijn gaat dekken.
Maargoed, zal wel aan mij liggen. :ok:
Afbeelding
Maria1

re

Ja Wendy, echt heel frappant. 3 jaar geleden heeft mijn moeder een reutje gekocht en 2 1/2 jaar geleden heb ik een teefje gekocht omdat we toen al wisten dat we in de toekomst graag een nestje wilden.

Ik kwam hier op dit forum om samen met hondenliefhebbers gezellig te kletsen en te leren van elkaar. Niet om mij te verantwoorden over wat ik wel en niet moet/mag doen. Daar ben ik zelf oud en wijs genoeg voor.
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Maria is niet meer op het forum, heb ik mijn berichtje maar weggehaald. Ik vind het trouwens erg dat iemand zo weggejaagd wordt.
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Suzan schreef: Ik vind het trouwens erg dat iemand zo weggejaagd wordt.
Ze laat zich *wegjagen*.
Sinds wanneer mogen kritische vragen niet meer gesteld worden, bepaal jij dat? :roll: :denken:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Als dit al teveel "tegenwind" is, dan vraag ik me af wat ze dan verwacht had :19:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:Als dit al teveel "tegenwind" is, dan vraag ik me af wat ze dan verwacht had :19:
Een *halleluja* forum.. :wink:
Daar zijn er al genoeg van mi, een verademing dat hf niet zo is. :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Mickie schreef:
wendy71 schreef:
Frenk schreef:Als dit al teveel "tegenwind" is, dan vraag ik me af wat ze dan verwacht had :19:
Een *halleluja* forum.. :wink:
Daar zijn er al genoeg van mi, een verademing dat hf niet zo is. :ok:
Mwoah..... Je kunt honderd keer gelijk hebben, gelijk krijgen is een andere zaak. De dame is nu weg en heeft niets geleerd, die zet echt haar fokambities niet in de ijskast omdat wij zo blij zijn dat dit geen halleluja-forum is en jij je recht om kritische vragen te stellen op deze manier etaleert.

Als je werkelijk wilt dat mensen naar je luisteren en hun plannen wijzigen om iets dat jij te zeggen hebt, moet je zorgen dat ze openstaan voor je argumenten. Dat doe je nou niet bepaald door te beginnen met sarcastische opmerkingen en :roll: smilies. Dat zorgt er geheid voor dat ze zich er juist voor afsluiten. Het werkt vele malen beter om iemand zélf tot een bepaalde conclusie te laten komen. Dat doe je dus niet op deze manier.
Maar dit was wel heel extreem. Welgeteld 7 berichtjes, waarvan het merendeel niet zo enorm agressief dat je meteen je account zou willen deleten.
Als ze van die opmerkingen al huilend in een hoekje gaat zitten, nou dan had ze het sowieso niet lang uitgehouden denk ik :19:
Afbeelding
doggy

Het was nooit mijn bedoeling geweest om haar weg te jagen.

Het was gewoon goed bedoeld advies van mij, en die link ook.

En als ze zich van begin afaan iets duidelijker had geformuleerd, was het w.s. wel iets anders gelopen.

Maar als ze niet echt tegen goed bedoeld advies en kritiek kan, vind ik het jammer dat ze zich nu al heeft laten uitschrijven.

Ik hoop wel dat ze dit leest en ons advies alsnog ter harte neemt.
doggy

Mickie schreef: Als je kritiek als doel heeft een denkwijze bij die mensen te veranderen, moet je dat met enig beleid brengen.
In mijn ogen heb ik dat ook gedaan, ik ben helemaal niet agressief ofzo geweest, toch??
doggy

Mickie schreef:
doggy schreef:ik ben helemaal niet agressief ofzo geweest, toch??
Jij niet, nee. Maria1 reageerde vooral op wendy71, die ik overigens niet agressief noem hoor.
Ik ben wel begonnen, door die link te posten, maar dat spreekt me voor zich, lijkt me. :wink:
Suzan
Zeer actief

Ook al had ze meteen gezegd dat ze een hond met stamboom had en graag een nestje wilde, dus alles met stamboom, dan had ze waarschijlijk nog de wind van voren gekregen. Waarom zou trouwens iemand niet een nestje mogen fokken. Ze kwam hier voor informatie. Ik had mij dus ook niet afgemeld, dat heeft ze ook wel erg snel gedaan. Maar ik vind het jammer dat zoiets zo moet gaan. Een vriendelijk woord of in dit geval een berichtje doet zoveel meer.
Suzan
Zeer actief

wendy71 schreef:Je had het eea wel wat duidelijker kunnen formuleren in je openingsbericht.
Toch blijf ik het frappant vinden dat je ma nou net dat ene reutje in huis heeft wat jouw teefje op termijn gaat dekken.
Maargoed, zal wel aan mij liggen. :ok:
Wie zal het zeggen, misschien is haar teefje wel gekocht met de gedachte om als het een fokwaardig teefje zou zijn om dan met dat reutje van haar moeder een nestje te fokken.
En Wendy, ik bepaal hier niets hoor en kritische vragen kunnen altijd gesteld worden maar ik kan mij ook voorstellen dat iemand die hier net aangemeld is flauw is als het zo gaat.
Frenk
Zeer actief

Suzan, als zij hier langer dan 2 seconden mee heeft gelezen, dan weet ze dat er behoorlijk emotioneel en fel gereageerd wordt op ondoordachte pretnestjes. Zo'n openingsbericht kan dus tot heel veel verwarring leiden. Dat het qua ontvangst allemaal best een tandje minder fel kan, dat ben ik heus wel met je eens. Maar ik vond het echt nog niet zo fel dat je meteen je account moet opzeggen. Dat je dat wel doet zegt dan meer over diegene... :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Mickie schreef:Je hebt wel gelijk hoor Frenk, TS is wel errug snel weg. Maar ik word een beetje flauw van dat we-zijn-geen-oeh-en-ah-forum-en-daar-zijn-we-trots-op-geblaat, alsof dat een vrijbrief is om meteen met een priemend vingertje te mogen wijzen op hoe fout iemand wel niet bezig is. Wat is er mis met een beetje tact? Daar kun je zo veel méér mee bereiken. En dát is (mag ik hopen) toch het doel: dat men afziet van de pretnest-plannen... wat in dit geval niet eens aan de orde hoefde te zijn.
Er is helemaal niets mis met tact :wink: en jezelf op de borst kloppen omdat je zonder na te denken of in te houden bovenop een niets-tot-weinig vermoedend nieuw forumlid duikt doe ik niet, omdat ik het niet sjiek vindt.

Ik besef heel goed dat sommige mensen het ontbreken van 'oeh en ah' ook nog moeten leren waarderen. En soms is het voordeel van de twijfel ook best aardig om te geven. Ik heb al eerder eens gezegd dat ik dat wel een beetje mis hier soms.

Daarnaast zijn sommige mensen misschien mentaal minder opgewassen tegen zoveel directheid. En ook dan hoeven ze van mij niet van een forum afgeblazen te worden trouwens.

Maar in dit geval ging dat wel heel eenvoudig, met heel weinig middelen.

Het enige bericht dat een pinnige toon had (in mijn ogen) was het berichtje van Wendy71 met die vraag over wat het nestje van TS en haar moeder aan de bestaande Chi populatie ging toevoegen. Pittig geformuleerd, maar geen gekke vragen. En er stond maar 1 :roll: in :19: :mrgreen: Doggy concludeerde misschien te snel dat TS er maar niet aan moest beginnen, maar dat was op een normale toon gesteld.

Kortom, in algemene zin ben ik heus met je eens dat er op dit forum erg fel en direct gereageerd kan worden. En dat dat voor mensen die pas 1 voet over de drempel hebben een wel heel koude en ongezellige douche is :wink: Sterker nog, ik vind het dus onderling ook wel eens met teveel wantrouwen gepaard gaan.
Maar in dit geval vond ik het dus nog wel meevallen :19: :ok:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

topic startster is weg dus kan wel dicht
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”