Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

traanogen, rode bek en rode pootjes

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Boomer*
geregistreerd lid

traanogen, rode bek en rode pootjes

Ongelezen bericht door Boomer* »

Mijn hondje heeft een beetje traanoogjes waardoor hij van die rode strepen krijgt. Hij heeft precies hetzelfde bij zijn bek waar hij met zijn tong bij kan komen, daar is het ook een beetje rood.
En zijn voorpootjes zijn ook wat rood, maar ik heb geen idee hoe hij dat voor elkaar krijgt. Misschien gewoon vuil?

Kan ik dit rood weg krijgen, of heeft het een andere oorzaak? Bijv. verkeerde voeding waardoor er verkeerde stoffen in het speeksel zitten en zo de bek verkleurd? Of iets anders? Iemand ervaring hiermee?
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Mijn hondje wordt roze. Maar die is spierwit normaal op die plekken. Het is in haar kraag en op haar kont en komt door het likken.
Ik heb getest met andere voeding, daar staat ze nu dik een maand op maar het maakt nog geen verschil.

Tot nu toe heb ik niks wat werkt. Ik was haar ongeveer eens per maand, nu met witshampoo voor honden maar ook dat werkt niet.
Dus ik kan je geen oplossing bieden maar er zijn wel meer mensen die er last van hebben met hun hond :wink:
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Op een witte vacht zie je het eerder, maar op andere kleuren komt het ook voor. Het komt door het traanvocht en speeksel. Het heeft niet direct met voeding te maken, maar kan indirect wel het geval zijn. Als een hond jeuk aan zijn poten heeft door een voedselallergie en daardoor op zijn poten gaat bijten of likken...

Shampoo zal het misschien lichtelijk vervagen, maar met één keer in de maand zet dat geen zoden aan de dijk. Het enige wat helpt is het zoveel mogelijk wegknippen en de rest uit laten groeien. Vaseline zorgt ervoor dat er niet opnieuw traanvocht of speeksel in de vacht kan trekken. Het enige waar je het rode weg zou kunnen krijgen is waterperoxide, maar ja, hoe je hond daar op zal reageren :19: als ik mijn haar liet blonderen prikte het al enorm...
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tommie (die westie-look-a-like in mijn onderschrift) heeft er ook wat last van. onder aan zijn bek, in zijn oksels en liezen. Hij heeft daarbij ook wel een vlooienallergie, maar ook zonder die allergie zou het wel verkleurd zijn. Volgens mij is het idd het speeksel wat daar voor zorgt en kan je er niet heel erg veel aan doen. Zolang je hond maar geen jeuk of erge huidirritatie heeft.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Komt inderdaad van het speeksel en volgens mij kan je er ook niet veel aan doen. Verschilt ook per hondje. Moos mijn overleden hondje had het ook wel onder bij zijn bekkie/nek. Saar (witte hondje in onderschrift) heeft een hotspot gehad bij d'r staart weken geleden en heeft daar nu een wat rode kont van nog steeds...maar verder heeft ze het dan weer niet. Traanstreepjes wel een beetje, maar die knip ik weg. Haar bekkie is eigenlijk altijd helemaal wit.
Afbeelding
Boomer*
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Boomer* »

De traanstreepjes heb ik ook weggeknipt vandaag. De pootjes en het snoetje wat gewassen waardoor het wat lichter is, maar het is niet weg.
Hij krijgt een goede voeding, dus hoopte al dat het daar niet aan zou liggen.
(Hij krijgt nu eukanuba gemengd met farmfood omdat ik op farmfood overga).
hercujess schreef:Vaseline zorgt ervoor dat er niet opnieuw traanvocht of speeksel in de vacht kan trekken.
Vaseline smeren als je het weggeknipt hebt, bedoel je dan zeker bij de oogjes? Want bij het bekje kan hij de vaseline weglikken en dat lijkt me niet gezond?
#linda#
Actief

Ongelezen bericht door #linda# »

Ik knip langere haren bij de ogen weg, voer KVV en maak ongeveer 1 keer per week de ogen schoon met hydrocol 3 van Requal. Sindien geen last meer van traanstrepen.
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Dit word volgens mij veroorzaakt door ijzer in het speeksel en traanvocht.

Hier is waarschijnlijk niet zo heel veel aan te doen, misschien dagelijks schoonmaken met afgekoeld gekookt water.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”