Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Castratenvacht?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Castratenvacht?

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik zit ouwe foto's te kijken, en het is opmerkelijk hoe Jack's vacht veranderd is. Toen ik hem net had (hij was toen anderhalf en net gecastreerd), had hij misschien een iets dikkere vacht dan Lilo nu, al met al toch wel heel kort en dun, met alleen een kraagje van langer haar om zijn nek. Die kraag zit inmiddels tot halverwege zijn rug, en dat zijn echt haren van ruim 2 cm, en het krult hier en daar zelfs. Ook op zijn kont is het haar ook ruwer en dikker geworden, en zijn staart is ook voller. Als hij zo doorgaat wordt hij nog compleet ruw-/langharig. :roll:

Ik zie het niet persé als verslechtering, het misstaat niet en met dit weer is een beetje extra haar nooit weg, maar zou dit nu puur een gevolg zijn van de castratie of komt zo'n vachtverandering meer voor naarmate honden ouder worden (Jack wordt over ongeveer 3 maanden 8 jaar)?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Lastige vraag. Rock is 2 jaar geleden gecastreerd, hij is nu bijna 8 en qua vacht merk ik weinig. Reina is vlak voor of na de eerste loopsheid gecastreerd en dat is net een schaap. Maar of dat nou een castratenvacht is: geen idee :19:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Bij onze reuen heb ik weinig verandering gezien.De vacht van Bruno werd op latere leeftijd wel veel mooier en voller.Maar heidewachtels zijn laatbloeiers...
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”