Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Opa en Oma wandeling

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

De Opa en Oma wandeling

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik ( en Wendy ) hadden het idee om misschien een wandeling te organiseren voor onze oudjes :cheer:

De wandeltijd zal aangepast worden aan de leeftijd, dus ongeveer een wandeling van een half uur - driekwartier, en daarna misschien een bakje koffie bij een restaurantje.

De vlietlanden ( Zuid-Holland leidschendam ) leek ons daarvoor de beste lokatie, genoeg mogelijkheden om de honden te laten zwemmen, maar ook gewoon een stevig pad en gras. Daarnaast hebben ze er ook een gezellig cafe/restaurantje waar na afloop gezellig wat gedronken kan worden.

Wel is er een voorkeur voor Zondag of Vrijdag middag van mijn kant.

Wie heeft er zin om mee te wandelen? :cheer: :cheer:
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Helaas, te ver weg anders was ik graag mee gegaan.
Brindlecardi
Zeer actief

Shima schreef:Helaas, te ver weg anders was ik graag mee gegaan.
Ja het is altijd lastig met een forum dat forumleden in heel Nederland heeft, dan kan je het best een ietwat centrale plek kiezen.

Maar verder dus geen animo begrijp ik?
Brindlecardi
Zeer actief

Modjes mag het topic weg?
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik vind het wel een heel leuk idee, jammer dat er niet meer animo voor was. :wink:
Brindlecardi
Zeer actief

miekmiek schreef:ik vind het wel een heel leuk idee, jammer dat er niet meer animo voor was. :wink:
Het is jammer dat zoiets kennelijk erg persoonsgebonden is hier op het forum, het kan niet zo zijn dat de 157 mensen die het topic hebben bekeken, het allemaal een flut idee vinden. Maar goed de lol gaat er zo in ieder geval al vanaf :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Aimee schreef:
miekmiek schreef:ik vind het wel een heel leuk idee, jammer dat er niet meer animo voor was. :wink:
Het is jammer dat zoiets kennelijk erg persoonsgebonden is hier op het forum, het kan niet zo zijn dat de 157 mensen die het topic hebben bekeken, het allemaal een flut idee vinden. Maar goed de lol gaat er zo in ieder geval al vanaf :wink:
Nou, je hebt niet echt een supercentrale lokatie, en van die mensen zal een heel groot deel ook geen oude hond hebben :wink:
Ik heb het ook aangeklikt bijvoorbeeld, maar ja, ik heb en geen oudere hond, en bovendien is Zuid-Holland voor mij bijvoorbeeld al een roteind weg.
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Ik zie het nu pas en wel een oude hond. Maar inderdaad; Zuid-Holland is voor mij echt niet te doen voor een wandeling....
Misschien moet je het even iets langer laten staan; niet iedereen kijkt elke dag meerdere keren op een forum en soms mis je ook wel eens iets (zoals ik blijkbaar in een eerder stadium)
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Brindlecardi
Zeer actief

Moos schreef:
Aimee schreef:
Nou, je hebt niet echt een supercentrale lokatie, en van die mensen zal een heel groot deel ook geen oude hond hebben :wink:
Ik heb het ook aangeklikt bijvoorbeeld, maar ja, ik heb en geen oudere hond, en bovendien is Zuid-Holland voor mij bijvoorbeeld al een roteind weg.
Maar wat is dan de moeite om even te reageren, over de plaats kan ook nog wel gediscussieerd worden, ( niet dat het opeens in Drenthe zal worden gepland ) maar als iedereen gewoon alles bekijkt maar verder zijn mond niet opentrekt, dan hoeft het voor mij verder ook niet meer, snap je :wink: ( even er van uitgaande dat iedereen met een oude hond om diezelfde redenen als jij niet reageert )
Moos
Zeer actief

Aimee schreef:
Maar wat is dan de moeite om even te reageren, over de plaats kan ook nog wel gediscussieerd worden, ( niet dat het opeens in Drenthe zal worden gepland ) maar als iedereen gewoon alles bekijkt maar verder zijn mond niet opentrekt, dan hoeft het voor mij verder ook niet meer, snap je :wink: ( even er van uitgaande dat iedereen met een oude hond om diezelfde redenen als jij niet reageert )
Vaak organiseren mensen natuurlijk een wandeling op een bepaalde plek, en denk je daar verder niet echt meer over na. Er heeft overigens wel iemand gereageerd he? Dat het te ver weg is; had jij ook kunnen reageren met wat dan wel een goede lokatie was :mrgreen: :wink:

Als ik weleens een keertje hier een wandeling organiseer (ook niet centraal) komen er vaak een stuk of 5-8 mensen. En die hebben allemaal geen echt oude hond. Als je dan dus niet centraal zit, en je richt je op echt oudere honden, dan is het wel lastiger. Denk ik hoor :wink:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Moos schreef:
Aimee schreef:
Vaak organiseren mensen natuurlijk een wandeling op een bepaalde plek, en denk je daar verder niet echt meer over na. Er heeft overigens wel iemand gereageerd he? Dat het te ver weg is; had jij ook kunnen reageren met wat dan wel een goede lokatie was :mrgreen: :wink:

Als ik weleens een keertje hier een wandeling organiseer (ook niet centraal) komen er vaak een stuk of 5-8 mensen. En die hebben allemaal geen echt oude hond. Als je dan dus niet centraal zit, en je richt je op echt oudere honden, dan is het wel lastiger. Denk ik hoor :wink:
voor de mensen uit het noorden en voor de mensen uit het zuiden is het op zich een prima locatie, alleen als je in het oosten van NL woont en de buitenranden is het niet echt praktisch.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik lees het nu pas, zou het welleuk vinden maar dan moet het wel aangelijnd :mrgreen: . en graag cetnraal in nl zodat het ook voor mij goed te rijden is. want voor een half uur a 3 kwartier wandelen ga ik geen uren in de auto zitten ;).
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Hutsje schreef:ik lees het nu pas, zou het welleuk vinden maar dan moet het wel aangelijnd :mrgreen: . en graag cetnraal in nl zodat het ook voor mij goed te rijden is. want voor een half uur a 3 kwartier wandelen ga ik geen uren in de auto zitten ;).
Aangelijnd hadden wij inderdaad ook al bedacht, met al die dove oudjes :mrgreen: Doe een voorstel zou ik zeggen. :wink: Wel handig als er ook gelegenheid is om ergens iets te drinken, zodat je niet helemaal voor ' niks ' komt.
Moos
Zeer actief

Aimee schreef:
voor de mensen uit het noorden en voor de mensen uit het zuiden is het op zich een prima locatie, alleen als je in het oosten van NL woont en de buitenranden is het niet echt praktisch.
Ik kom uit het Noord-Westen (Noorden denk ik altijd meer een Groningen/Friesland enzo :mrgreen: ), en ik kom toch echt niet zo even in Zuid-Holland hoor. Geeft niet, want ik heb ook geen oude hond :mrgreen: Maar centraal is Zuid-Holland niet.
Maar ik weet ook niet hoeveel echt oude honden er hier zijn op het forum?
Je moet maar net 'het geluk' hebben dat degenen die er zijn dan ook nog zodanig wonen dat ze makkelijk bij elkaar kunnen komen.
Daarnaast wandel je dus maar heel kort, en dan gaan mensen ook geen uur of langer reizen denk ik :wink:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Het is ook niet zo dat er onder geen beding jongere honden ook mogen zijn, maar omdat er altijd puppywandelingen etc. worden gehouden, dachten wij, misschien is het leuk om nou eens de oudjes een wandeling te gunnen. Maar het zal dus geen wandeling worden waarbij de honden als een dolle 2 uur lang achter elkaar aan rennen etc.
Moos
Zeer actief

Aimee schreef:Het is ook niet zo dat er onder geen beding jongere honden ook mogen zijn, maar omdat er altijd puppywandelingen etc. worden gehouden, dachten wij, misschien is het leuk om nou eens de oudjes een wandeling te gunnen. Maar het zal dus geen wandeling worden waarbij de honden als een dolle 2 uur lang achter elkaar aan rennen etc.
Dus dan zullen mensen met jongere honden niet zo snel komen :wink:
En als je dus maar 30-45 min gaat wandelen gaan mensen er ook geen uur, 1.5 uur voor rijden denk ik hoor :wink:

Ik denk dat daar dus je knelpunten liggen :mrgreen:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Aimee schreef:
Hutsje schreef:ik lees het nu pas, zou het welleuk vinden maar dan moet het wel aangelijnd :mrgreen: . en graag cetnraal in nl zodat het ook voor mij goed te rijden is. want voor een half uur a 3 kwartier wandelen ga ik geen uren in de auto zitten ;).
Aangelijnd hadden wij inderdaad ook al bedacht, met al die dove oudjes :mrgreen: Doe een voorstel zou ik zeggen. :wink: Wel handig als er ook gelegenheid is om ergens iets te drinken, zodat je niet helemaal voor ' niks ' komt.
nou, niet vanwege dat ze doof is maar omdat ze niet zo van vreemde teven en kleine reutjes houdt :N: :mrgreen: . ik zeg nunspeet, maar we hebben het ook eens gedaan op de korte soesterduinen in het aanlijngebied daar. verder weet ik eigenlijk geen centraal gelegen aanlijngebieden :denken: .
Laatst gewijzigd door Hutsje op 04 feb 2009 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Moos schreef:
Aimee schreef:Het is ook niet zo dat er onder geen beding jongere honden ook mogen zijn, maar omdat er altijd puppywandelingen etc. worden gehouden, dachten wij, misschien is het leuk om nou eens de oudjes een wandeling te gunnen. Maar het zal dus geen wandeling worden waarbij de honden als een dolle 2 uur lang achter elkaar aan rennen etc.
En als je dus maar 30-45 min gaat wandelen gaan mensen er ook geen uur, 1.5 uur voor rijden denk ik hoor :wink:

Ik verwacht ook niet dat mensen 1,5 uur gaan rijden, dat moet je helemaal zelf weten, zoals gezegd er kunnen ook andere voorstellen worden gedaan, maar je begrijpt dat ik ook niet 1,5 uur in een auto ga zitten voor een wandeling die je zelf voorstelt. En de doelgroep is ook niet mensen met jongere honden dus dat komt prima uit :ok: Daarbij komt dat er gezocht word naar een plaats waar ook gelegenheid is tot het nuttigen van een drankje achteraf.
Hutsje
Zeer actief

apeldoorn is volgens mij ook erg centraal.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Hutsje schreef:apeldoorn is volgens mij ook erg centraal.
Dat is voor mij dan weer 1,5 uur rijden :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief

Aimee schreef:
Hutsje schreef:apeldoorn is volgens mij ook erg centraal.
Dat is voor mij dan weer 1,5 uur rijden :mrgreen:
ja, voor mij ook. daar kom je denk ik toch wel op uit voor alle partijen. en dat lijkt me wel zo fair ook :mrgreen:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

nou, "alle" partijen :smile: , zo veel animo is er niet maar ik neem lijf dan ook mee en wellicht heeft bianca van storm ook zin om mee te gaan met rups.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 04 feb 2009 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Aimee schreef:
Moos schreef:

Ik verwacht ook niet dat mensen 1,5 uur gaan rijden, dat moet je helemaal zelf weten, zoals gezegd er kunnen ook andere voorstellen worden gedaan, maar je begrijpt dat ik ook niet 1,5 uur in een auto ga zitten voor een wandeling die je zelf voorstelt. En de doelgroep is ook niet mensen met jongere honden dus dat komt prima uit :ok: Daarbij komt dat er gezocht word naar een plaats waar ook gelegenheid is tot het nuttigen van een drankje achteraf.
Ik probeer alleen maar even aan je uit te leggen waarom het geen 'persoon-probleem' hoeft te zijn waar jij meteen vanuit ging. Maar je lijkt nogal gepikeerd verder daarover, dus ik zal niks meer zeggen :wink:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Eigenlijk wil je een wandeling bij jouw in de buurt met allemaal oude hondjes en als je na 2 dagen tekort reacties hebt mag het topic dicht , zoiets :19: :mrgreen:

Lijkt me wel een leuk idee, of Freek het leuk vind weet ik niet, maar met de baas op stap is altijd goed. :wink:

Beetje centraal, en ik heb het druk dus of ik mee kan weet ik nog niet. :mrgreen:

Zou gaaf zijn om Huts een keer te zien Jes :ok:

Groetjes Els
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

billy schreef:Eigenlijk wil je een wandeling bij jouw in de buurt met allemaal oude hondjes en als je na 2 dagen tekort reacties hebt mag het topic dicht , zoiets :19: :mrgreen:

Lijkt me wel een leuk idee, of Freek het leuk vind weet ik niet, maar met de baas op stap is altijd goed. :wink:

Beetje centraal, en ik heb het druk dus of ik mee kan weet ik nog niet. :mrgreen:

Groetjes Els
ik wilde je net peebeejen! maar anders spreken wij gewoon zelf wat af :ok: . kun je die grote ook mee nemen en dan neem ik lijf mee. en ms kief.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

trowuens jij hebt huts al eens gezien, dat was toen op de korte duinen in soest., jij was daar met freek en manager :ok:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Hutsje schreef:trowuens jij hebt huts al eens gezien, dat was toen op de korte duinen in soest., jij was daar met freek en manager :ok:
Ohhhh ja maar van een afstandje vanwege Manager, :mrgreen: maar dat is al weer wat jaartjes geleden.

Of ik Baco dan mee neem weet ik nog niet hoor, dat is me vaak te druk dan, :wink: Freek loopt overal tegenaan in een vreemde omgeving en dan ook Baco nog :N: Wil dan wel lekker lopen kleppen op mn oudjes :ok:

Groetjes Els
Afbeelding
Judith&Jayla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers

Ongelezen bericht door Judith&Jayla »

ik vind het een super idee! zou met Zaza ook wel erg leuk zijn (bijna 12 jaar)

maar zuid-holland is voor mij echt te ver weg... Apeldoorn zou wel weer kunnen, maar jah.. dan moeten anderen weer ver rijden.. ik denk dat je gewoon een plek moet kiezen en daarbij moet blijven.. er zijn altijd mensen die ver moeten rijden of niet kunnen... misschien dus gewoon bij de al besproken plaats houden?!?!

anders hoor ik het graag :mrgreen:
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Ik zou met Bolke wel willen meelopen, hij is 14 jaar en 8 maanden, maar kan nog best een uur of anderhalf meelopen. Ik vind Vlietlanden prima, is een soort thuiswedstrijd maar kan ook verder weg afspreken. Verplicht aangelijnd maakt het voor mij wel een heel stuk minder aantrekkelijk, dan sla ik over.
Brindlecardi
Zeer actief

billy schreef:Eigenlijk wil je een wandeling bij jouw in de buurt met allemaal oude hondjes en als je na 2 dagen tekort reacties hebt mag het topic dicht , zoiets :19: :mrgreen:

Groetjes Els
Het lijkt me logisch dat als je een wandeling organiseert, dat je dat dan niet 100km vanaf je eigen huis gaat doen er worden hier ook vaak genoeg in drenthe etc. wandelingen gehouden ( zie appelscha etc ) dan vind ik dat niet zo gek :19: En als er dan 157 keer naar gekeken word maar er niemand reageert, sorry hoor dat ik dat dan een beetje vreemd vind. Maar goed ik zie ze waarschijnlijk vliegen.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”