Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Ik had dus maar 2 goede foto's van tig... hij wil steeds ver weg scherpstellen, ipv dichtbij. Terwijl hij tot 2 cm afstand scherp zou moeten kunnen stellen... Gelukte foto's zijn door gezichtsherkenning gelukt In een plant... ja...
En kan iemand vertellen wat dit voor leuke bloemetjes zijn? Volgens mij zijn het bollen, en geen krokussen...
pia zz schreef:heb je hem wel ingesteld op scherpstellen op het dichtstbijzijnde object????
Geen idee hoe dat zou moeten en of dat kan met mijn camera. Lol... Maar tis op deze manier niet echt mogelijk leuke macrofoto's te maken, dus ik ga maar eens zoeken...
Zijn het misschien sterhyacinthjes? Leuke bloemetjes in ieder geval.
Kun je bij jouw camera eventueel een focuspunt selecteren? Dan zou je het middelste punt kunnen kiezen en dan scherpstellen met je onderwerp in het midden.
Elly* schreef:Zijn het misschien sterhyacinthjes? Leuke bloemetjes in ieder geval.
Kun je bij jouw camera eventueel een focuspunt selecteren? Dan zou je het middelste punt kunnen kiezen en dan scherpstellen met je onderwerp in het midden.
Hij doet automatisch op het midden, zijn punt staat ook vaak zelfs op hetgene dat ik wil fotograferen, maar dan nog pakt hij de achtergrond scherp. Alleen op moment dat ie een gezicht herkent (in een plant, sja) dan pakt ie m wel goed...
Ik heb alleen een Engelstalige handleiding gevonden. op pag. 83 staat hoe je het focus op center in kunt stellen. Werkt niet samen met gezichtsherkenning, maar wel samen met focuslock blz 33. Misschien heb je hier iets aan.
Elly* schreef:Ik heb alleen een Engelstalige handleiding gevonden. op pag. 83 staat hoe je het focus op center in kunt stellen. Werkt niet samen met gezichtsherkenning, maar wel samen met focuslock blz 33. Misschien heb je hier iets aan.
had ik idd ook gevonden (heb de engelstalige link als favoriet hier staan). Maar fototoestel doet het wat beter met daglicht, dus ik wacht even tot morgen (of overmorgen ofzo, als ik weer tijd/zin heb). Extreme macro (2 cm) kan niet met flits, gewone macro vind ik nog te ver weg (dan moet je gewoon digitaal in een foto gaan zoomen/snoeien en dat vind ik zonde )
Elly* schreef:Ik heb alleen een Engelstalige handleiding gevonden. op pag. 83 staat hoe je het focus op center in kunt stellen. Werkt niet samen met gezichtsherkenning, maar wel samen met focuslock blz 33. Misschien heb je hier iets aan.
had ik idd ook gevonden (heb de engelstalige link als favoriet hier staan). Maar fototoestel doet het wat beter met daglicht, dus ik wacht even tot morgen (of overmorgen ofzo, als ik weer tijd/zin heb). Extreme macro (2 cm) kan niet met flits, gewone macro vind ik nog te ver weg (dan moet je gewoon digitaal in een foto gaan zoomen/snoeien en dat vind ik zonde )
Haha, ik had toch echt wel verwacht dat je nu accuut naar buiten zou rennen en de eerste de beste narcis in knop onder schot zou nemen
Nanna schreef:Wat ook wel eens wil helpen is om je hand (die toch dichtbij is) bij het plantje te houden. Hij stelt dan makkelijk scherp. Klauw weghalen en afdrukken
tnx voor de tip, die gaan we ook uitproberen.
En dan een gezichtje op mn hand tekenen