Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wandelen voor hulphond
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wandelen voor hulphond
Wandelt uw hond ook mee voor Stichting Hulphond?Zondag 26 april 2009 organiseert Royal Canin de leukste hondenwandeling van Nederland. De opbrengst van deze wandeling komt volledig ten goede aan Stichting Hulphond. Stichting Hulphond leidt hulphonden op voor mensen met een motorische of auditieve beperking of epilepsie.
De wandeling is een route rondom een deel van het water op recreatiegebied Bussloo. De route langs het water is ca. 3 km. De route over het fietspad (geschikt voor mensen in een rolstoel) is ca. 4km.
Op deze dag zal ook de uitreiking van de verkiezing van de leukste hond van Nederland plaatsvinden.
Wat kunt u verwachten als u met uw hond deelneemt:
U ontvangt een leuke tas met presentjes, waarbij ook de hond niet vergeten wordt.
U ontvangt een actiebon voor één gratis kaartje voor Ouwehands Dierenpark. (Maximaal één per adres).
Elke deelnemer maakt kans op een jaar lang gratis Royal Canin gezondheidsvoeding voor de hond.
En natuurlijk kunt u een leuke dag verwachten.
U kunt zich nu aanmelden voor de leukste hondenwandeling van Nederland voor Stichting Hulphond.
klik
Wandel voor Hulphond wordt georganiseerd voor Stichting Hulphond door Royal Canin.
De wandeling is een route rondom een deel van het water op recreatiegebied Bussloo. De route langs het water is ca. 3 km. De route over het fietspad (geschikt voor mensen in een rolstoel) is ca. 4km.
Op deze dag zal ook de uitreiking van de verkiezing van de leukste hond van Nederland plaatsvinden.
Wat kunt u verwachten als u met uw hond deelneemt:
U ontvangt een leuke tas met presentjes, waarbij ook de hond niet vergeten wordt.
U ontvangt een actiebon voor één gratis kaartje voor Ouwehands Dierenpark. (Maximaal één per adres).
Elke deelnemer maakt kans op een jaar lang gratis Royal Canin gezondheidsvoeding voor de hond.
En natuurlijk kunt u een leuke dag verwachten.
U kunt zich nu aanmelden voor de leukste hondenwandeling van Nederland voor Stichting Hulphond.
klik
Wandel voor Hulphond wordt georganiseerd voor Stichting Hulphond door Royal Canin.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Iemand enig idee of je nederlander moet zijn om mee te doen? Lijkt me wel leuk. Dadelijk wel even piepen of het niet te ver is
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
-
~Suzanne~
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik weet het niet;misschien kun je een mailtje sturen?kimmeke schreef:Iemand enig idee of je nederlander moet zijn om mee te doen? Lijkt me wel leuk. Dadelijk wel even piepen of het niet te ver is
Bussloo ligt bij Apeldoorn in de buurt.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- van het Spechthorst
- Zeer actief
Wij wandelen regelmatig op Bussloo net voor de brug bij Deventer. (afslag Voorst) Daar mogen de honden altijd loslopen om het recreatiegebied. Dit leidt zelden tot problemen. De rangorde is vaak snel bepaald. Heb er eigenlijk nog nooit problemen gehad.Suzanne123 schreef:Mooi doel.. maar veel te massaal.. kans op uitvallende honden mij te groot; ik ga dus niet; zou de honden daar ook geen plezier mee doen.
Evenement leuk voor baas, niet voor hond vrees ik ;-(
Suzanne
En het is er zondags bijna altijd druk.
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
A home without a dog isn't a home, it's a house
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Het lijkt mij dat iedereen welkom is om mee te wandelen?kimmeke schreef:Iemand enig idee of je nederlander moet zijn om mee te doen? Lijkt me wel leuk.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat dat wel mee valt. Bussloo is enorm groot en is iedere zondag al druk met honden. Door de enorme ruimte die er is, is er eigenlijk nooit een probleem tussen honden.Suzanne123 schreef:Mooi doel.. maar veel te massaal.. kans op uitvallende honden mij te groot
Groetjes, Karen
- Jacksel
- Zeer actief
-
Brian en Anja
- geregistreerd lid
- Jaidy
- geregistreerd lid
- Yèti
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Contacteer:
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Mensen die daar gewoon toevallig lopen, zullen de hond ook los hebben (ook bij de Robberskamp), dus het lijkt mij geen probleem als wandelaars van de hulphondwandeling de honden ook los hebben.
Honden mogen tot 1 mei op Bussloo komen en daar los lopen. Na 1 mei tot 16 september zijn honden helemaal niet toegestaan op Bussloo.
Honden mogen tot 1 mei op Bussloo komen en daar los lopen. Na 1 mei tot 16 september zijn honden helemaal niet toegestaan op Bussloo.
Groetjes, Karen
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
-
AnneMarie
- Zeer actief
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Liesbeth
- Zeer actief
-
AnneMarie
- Zeer actief
Leuk....ik ben er laatst gaan wandelen, een hele ronde, gaat dan dwars door het best lange (naakt)strand..... waar met dit mooie weer aardig wat mensen zitten.
Mijn hond wil dan zoooooooooograag op die handdoeken zitten..........en al het eetbare meenemen.
:N:
Hij luistert wel maar echt lekker vind ik dat niet....
Mijn hond wil dan zoooooooooograag op die handdoeken zitten..........en al het eetbare meenemen.
Hij luistert wel maar echt lekker vind ik dat niet....
- Jacksel
- Zeer actief
Vindt iemand het leuk om af te spreken om samen te wandelen? Ik zie het nl niet zitten om er in mn eentje heen te gaan... Zo ja, dan moet ik Jamey nog even van mn ouders losweken die haar eigenlijk die dag zouden hebben en volgens mij al iets anders gepland hadden staan.

You'll be in my heart... Always...
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
De lengte van het hele naaktstrand is ongeveer 500 meter. Dat is toch wel te overleven...?AnneMarie schreef:Leuk....ik ben er laatst gaan wandelen, een hele ronde, gaat dan dwars door het best lange (naakt)strand..... waar met dit mooie weer aardig wat mensen zitten.
Groetjes, Karen
- TvanEmst
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann
Wij gaan misschien ook. Mijn dochter (13) wil graag mee, maar of dat met dat naakstrand een goed idee is
(Niet dat ze van mij geen naakte mensen mag zien, maar ik weet niet hoe zij erop reageert
)
Áls ik meega gaat mijn hond in ieder geval los, als er niets speciaals georganiseerd was zou hij ook los mogen lopen. Het enige wat hij doet is spelen en hij is bang voor een grom, dus dat moet lukken
Áls ik meega gaat mijn hond in ieder geval los, als er niets speciaals georganiseerd was zou hij ook los mogen lopen. Het enige wat hij doet is spelen en hij is bang voor een grom, dus dat moet lukken

Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
-
AnneMarie
- Zeer actief
Jawel hoor, het leek alleen erg lang, omdat ik steeds mijn hond bij me moest houden, en het bloedheet was en ik al enige tijd gewandeld en lang gereden had......Scooby schreef:De lengte van het hele naaktstrand is ongeveer 500 meter. Dat is toch wel te overleven...?AnneMarie schreef:Leuk....ik ben er laatst gaan wandelen, een hele ronde, gaat dan dwars door het best lange (naakt)strand..... waar met dit mooie weer aardig wat mensen zitten.
Volgens mij lagen er ook mensen in het niet officiele naaktstrand want ik dacht dat ik er voorbij was en toen pas stond er een bordje....
Pakken we er gewoon weer bij hoor
PS als de organisatie vraagt om honden aangelijnd te houden dat houd ik me daaraan. Verderop laat ik hem natuurlijk los.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Het naaktstrand wordt nu wel erger gemaakt dan het is, hoor. Daarbij; als het niet heel erg warm is, zullen er ook vrijwel geen mensen liggen. Ik zou me er in elk geval niet druk om maken.TvanEmst schreef:Wij gaan misschien ook. Mijn dochter (13) wil graag mee, maar of dat met dat naakstrand een goed idee is(Niet dat ze van mij geen naakte mensen mag zien, maar ik weet niet hoe zij erop reageert
)
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom zou je je hond op het naaktstrand meer bij zonnende mensen weg moeten houden dan op de stranden waar mensen in badkleding liggen te zonnen? De honden mogen nu nog gewoon op Bussloo komen (tot 1 mei), dus moet er zowiezo wat meer rekening met elkaar gehouden worden, nu het mooi weer is en er dus ook mensen liggen te zonnen.AnneMarie schreef:Jawel hoor, het leek alleen erg lang, omdat ik steeds mijn hond bij me moest houden, en het bloedheet was en ik al enige tijd gewandeld en lang gereden had......![]()
Groetjes, Karen
-
AnneMarie
- Zeer actief
Klopt, maar MIJ viel het toen op dat het naaktstrand vol lag en het gewone strand niet. That's all. Ik heb niks tegen naakt.
Overigens, weet iemand, de wandeling die er vanuit Wandel Voor Hulphond wordt georganiseerd, 3 km, is dat een ronde? En dan via het bruggetje terug ofzo?
Ik heb geen idee hoeveel km een hele of grote of kleine ronde is....
Zou dat graag weten
Overigens, weet iemand, de wandeling die er vanuit Wandel Voor Hulphond wordt georganiseerd, 3 km, is dat een ronde? En dan via het bruggetje terug ofzo?
Ik heb geen idee hoeveel km een hele of grote of kleine ronde is....
Zou dat graag weten
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
De complete ronde is ongeveer 7 kilometer. Afhankelijk van de ronde die je maakt kun je, als je over het bruggetje gaat, een ronde van 3 kilometer of een ronde van ongeveer 5 kilometer lopen.
Groetjes, Karen
-
AnneMarie
- Zeer actief