Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Elzas Meivakantie '09 (met foto's)

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Elzas Meivakantie '09 (met foto's)

Ongelezen bericht door Frenk »

Als je van natuur, cultuur, lekker eten en fantastische wijn houdt, dan is de Elzas een absolute aanrader! En al helemaal tijdens de meivakantie, want dan is het nog hartstikke rustig.

Wij zijn via Epinal naar ons eerste hotel, Hostellerie St. Barnabé tussen Buhl en Murbach gereden. Daar hebben we twee nachten geslapen.
Wij hadden daar een tuinkamer:
Afbeelding
Afbeelding
Van daaruit hebben we de Route des Crêtes gereden, de Grand Ballon beklommen, diverse stadjes en dorpjes en de Sundgau (deel van de Elzas onderin, tegen de Zwitserse grens) bezocht.
Op de bergen lag nog sneeuw, wat Frenk behoorlijk indrukwekkend vond (hij heeft trouwens vooral aan de lange lijn gelopen).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Onderweg kwamen we overal stroompjes van, ik denk, smeltwater tegen.
Afbeelding
Afbeelding
Frenk ging er het liefste middenin staan
Afbeelding
Natuurlijk hebben we ook lekker gewandeld op de chaumes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
We hebben ook nog de Hartmannswillerkopf bezocht waar een monument staat voor de soldaten die daar in WOI gevallen zijn. Graven en een crypte met de botten van 12.000 onbekende gesneuvelden.
Afbeelding
Afbeelding
En we hebben natuurlijk ook heel wat tijd op terrasjes doorgebracht ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ons tweede hotel, Hotel au Cerf stond in het plaatsje Riquewhir. Daar hebben we drie nachten geslapen.
Afbeelding
Van daaruit hebben we allerlei plaatsen langs de Route des Vins bezocht, zoals Ribeauvillé, Obernai, Kaysersberg of Eguisheim. Allemaal even schilderachtig. En natuurlijk het nog intacte kasteel Haut-Koenigsbourg.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En natuurlijk genoten van de oneindige wijngaarden
Afbeelding

Frenk heeft zich voorbeeldig gedragen, maar hij is dan ook een hond die naast hobbelen in de natuur ook van mensen en steden houdt. Wij vonden het heerlijk (mede ook dankzij superweer: maar 1 dag echt regen).
Edit: misschien onnodig te vermelden, maar we hebben ook genoeg wijn mee terug genomen om de rest van het jaar heerlijke witte wijn te kunnen drinken... :F:
Afbeelding
juliaa
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door juliaa »

.
Laatst gewijzigd door juliaa op 18 jan 2010 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Ik ben jaloers! Wat een heerlijke foto´s.
Een aantal van de foto´s komen mij heel bekend voor. De afgelopen jaren ben ik een paar keer een week in Eguisheim geweest. Echt een heerlijke omgeving, prachtige stadjes en je kunt er ook erg leuk wandelen.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Het ziet er prachtig uit !
Fijn dat jullie zo genoten hebben ! :ok:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Maartje schreef:Een aantal van de foto´s komen mij heel bekend voor. De afgelopen jaren ben ik een paar keer een week in Eguisheim geweest. Echt een heerlijke omgeving, prachtige stadjes en je kunt er ook erg leuk wandelen.
Eguisheim is prachtig. Maar als het nog rustig is, dan is Riquewhir dus ook heel goed te doen. En al die andere plaatsen die ik noemde vonden wij ook geweldig.

Wat ons trouwens opviel waren al die geweldige hondenvoorzieningen. Prachtige uitlaatparkjes met paadjes, bankjes, perkjes en gazonnetjes. En zakjesautomaten. Echt erg goed geregeld :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”