Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gebitsverzorging

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Spikey2008
Vaste gebruiker

Gebitsverzorging

Ongelezen bericht door Spikey2008 »

Ik vroeg mij af op welke wijze jullie het gebit van jullie hond verzorgen?

Ik poets ze nu af en toe, maar vraag me af of dit wel juist is? Misschien is het ook wel mogelijk op een andere wijze?

Graag tips en advies gevraagd.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Luka krijgt elke dag iets om op te kauwen. Tot nu toe (bijna 3 jaar) heeft hij een stralend wit gebit. Poetsen kan een goede optie zijn, om resultaat te zien en behouden moet je dan echter vaak wel om de dag poetsen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat zelf niet zo zie zitten :N: :wink:
Afbeelding
Spikey2008
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Spikey2008 »

Ik zelf zie het ook niet zitten om elke dag te poetsen. Hij heeft wel elke dag de mogelijkheid om te kauwen op een bot en van die touwen. Het viel me op dat hij sinds kort licht bruine aanslag op zijn tanden heeft en hij is pas 10 maanden. Vandaar dat ik dacht wat kan ik nog meer doen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb net weer pensen besteld, een flinke penslap is de allerbeste tandenborstel die ik me kan wensen :ok:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Spikey2008 schreef:Ik zelf zie het ook niet zitten om elke dag te poetsen. Hij heeft wel elke dag de mogelijkheid om te kauwen op een bot en van die touwen. Het viel me op dat hij sinds kort licht bruine aanslag op zijn tanden heeft en hij is pas 10 maanden. Vandaar dat ik dacht wat kan ik nog meer doen.
Van die botten en touwen worden de tander niet schoner. Af en toe een kipkarbonade of een kippenpoot, of een lap pens werkt beter.

Hier zijn ze bijna 7 en 9. Onderstaand de recenste tandjesfoto die ik kon vinden, deze is van de jongste, van vorige week:

Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cantus »

ik geef denta botten sinds kort...moet zeggen dat die wel werken...
Domie
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Paco houdt enorm van kluiven en knagen. Zijn tanden zijn heel mooi schoon wit en sterk. Joepie is niet zo'n kluiver. Hij eet wel botten maar meer de zachte. Daarnaast krijgt hij elke dag wat mondwater om de boel schoon en sterker te houden
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Domie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Nanna schreef:
Domie schreef:Daarnaast krijgt hij elke dag wat mondwater om de boel schoon en sterker te houden
Dat meen je toch niet :eek:
Yep, nadat de nodige tandjes waren getrokken bij Joepie op jonge leeftijd en hij echt niet eens door een pensstaaf komt, heeft de dierenarts het aangeraden. Vet Aquadent van Virbac. Sindsdien heeft hij nauwelijks meer tandsteen en zijn er geen tandjes meer getrokken
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Hier krijgen ze runderribben, maar spijtig genoeg is dat niet genoeg om hun gebit proper te houden. Lotje is wat tanden kwijt en haar achterste kiezen staan los met wat tandsteen op. Kai heeft ook al lichte tandsteen op de kiezen. Ik poets heel af en toe, maar ga dat toch proberen van meer te doen. Het grote nadeel van kleine hondjes, die eeuwige tandproblemen altijd :N:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

hier krijgen ze zelf samengesteld voer, dus lappen pens, hele geiten in stukken gezaagd, runderlappen, kipkarkassen, etc. etc. mijn teef van 11 heeft 0 aanslaf en alle tanden en kiezen nog :ok: '.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Jip heeft echt een drama gebit. Dat krab ik eens in de zoveel tijd schoon. Ze is ook niet zo'n kauwer en aan poetsen heeft ze een hekel terwijl ze dat krabben heel goed toelaat.

Ziva en Benno kauwen vrij veel. Benno heeft een beetje aanslag maar vrij minimaal, Ziva heeft hele witte tandjes :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Marion. schreef:
Spikey2008 schreef:Ik zelf zie het ook niet zitten om elke dag te poetsen. Hij heeft wel elke dag de mogelijkheid om te kauwen op een bot en van die touwen. Het viel me op dat hij sinds kort licht bruine aanslag op zijn tanden heeft en hij is pas 10 maanden. Vandaar dat ik dacht wat kan ik nog meer doen.
Van die botten en touwen worden de tander niet schoner.
Dikke tandsteen zul je er niet mee wegkrijgen maar Ziva had laatst een klein beetje aanslag en na een avondje botten kauwen was het weer spierwit :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”