Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hallo

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Pris

Hallo

Ongelezen bericht door Pris »

Hey!

Ik ben Priscilla en ik ben 16 jaar.
Ik heb thuis 2 honden, een Thai ridgeback reu en een Rhodesian ridgeback teefje, waarmee ik altijd graag lange wandelingen maak in het bos of langs andere mooie natuurgebieden.

Enne, nou ik hoop het hier naar mn plezier te hebben :W:

Groetjes!
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Welkom! :cheer:
Prachtige honden. :ok:
Afbeelding
Marjon80
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marjon80 »

Welkom! Wat is precies het verschil tussen en Thai en Rodesian? Wel mooie honden hoor!
Marjon, Snow & Donna
Afbeelding
Pris

Ongelezen bericht door Pris »

Hey!

Bedankt!

Heel veel mensen schijnen te denken dat het hetzelfde ras is of in ieder geval verwant aan elkaar, dat is niet zo aangezien de Thai ( zoals de naam al zegt) afkomstig is uit Thailand en de Rhodesian uit zuid-Afrika. De enige overeenkomst tussen onze 2 honden is de streep met haren in tegenovergestelde richting op de rug (vandaar de"ridge", ze worden soms ook wel Pronkrug genoemd)
Onze thai ridgeback is ook iets fijner gebouwd en heeft rechtopstaande oren, Rhodesians hebben dit nooit. Ook word de Rhodesian alleen in tarwe gefokt en de thai in rood, zwart, blauw en isabelkleurig.

Afbeelding

( streep over de rug, ook wel de ridge genoemd. )

Heel veel mensen kennen dan ook wel de Rhodesian omdat daar hier in Nederland een stuk meer van zijn dan de Thai, die zijn nog niet erg bekend hier, volgens mij zijn er maar 3 of 4 geregistreerde fokkers van de thai hier in nederland. Dit is in ieder geval wat ik weet over het verschil tussen de 2 rassen, er zullen nog wel veel meer verschillen zijn maar dit zijn toch de duidelijkste, vind ik.

Er word me dus ook vaak gevraagd wat voor hond onze Phak-Dee is.

Ik vind het in ieder geval beide honden met een mooi karakter en uiterlijk, ze zijn allebei erg actief en vriendelijk.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Welkom :D

Ik ben alleen bang dat je onderschrift te groot is.
Het mag maximaal maar 500 X 300 zijn. :wink:
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”