Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Merelnest.
Moderator: moderatorteam
-
Biene
- Zeer actief
Merelnest.
In onze vuurdoornstruik hebben we een nestje met 5 jonge merels; nu 3 dagen oud. Ik zal er regelmatig wat kiekjes van maken!

- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
- Aantal honden: 2
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
Biene
- Zeer actief
Geen nood; ik loop er alleen heen als pa en ma de beentjes aan het vertreden zijn; het nest zit op een zeer toegankelijke plek zodat ik er bijna onopvallend foto,s van kan maken. Ben inderdaad erg nieuwsgierig hoe snel de ontwikkeling gaat van deze kale neetjes!MARC_S schreef:Gaaf zo klein! Probeer ze alleen niet te verstoren want anders laten ze ze in de steek. Je zal zien dat je ze binnen 14 dagen al niet meer herkend zo snel als dit gaat

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- josefiep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kathie, een kruising Puli!
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
Biene
- Zeer actief
-
Biene
- Zeer actief
-
Marion.
- josefiep
- Zeer actief
-
pia zz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
boxer - Aantal honden: 2
-
Biene
- Zeer actief
De oogjes zijn open!
A propoz met rust laten; het nest ligt zo centraal in mijn tuin dat ik er niet omheen kan; al mijn honden rennen er langs en ik moet er zeker ook 20 keer per dag langsheen...de ouders blijven rustig zitten, en laten zich niet van de wijs brengen door het roerige leven in mijn tuin...als ik zie dat ze beiden weg zijn kiek ik snel even; er onstaat dus geen onrust. in de kinderkamer

A propoz met rust laten; het nest ligt zo centraal in mijn tuin dat ik er niet omheen kan; al mijn honden rennen er langs en ik moet er zeker ook 20 keer per dag langsheen...de ouders blijven rustig zitten, en laten zich niet van de wijs brengen door het roerige leven in mijn tuin...als ik zie dat ze beiden weg zijn kiek ik snel even; er onstaat dus geen onrust. in de kinderkamer

-
Biene
- Zeer actief
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- josefiep
- Zeer actief
-
Biene
- Zeer actief
Leuk dat je navraagt Josefiep!josefiep schreef:Kijk, nu worden ze pas schattig!!![]()
Hoe is het met de mereltjes?
3 dagen geleden hoorde ik moeder merel flink tekeer gaan in de tuin; vreemd, want het was al 22.00 uur.....Toen ik om 23.00 uur de honden in de tuin liet (alwaar het stikdonker is) hoorde ik piepen; ik dacht dat mijn teckel een muis te pakken had, en haalde de zaklantaarn; bleek ze een jonge merel vermoord te hebben (hij zat op de grond). Gelijk een zoekaktie gestart naar de andere jonkies; het nest was nl. leeg...
Op het terras zat er nog ééntje, die heb ik gepakt en binnen in een kooi gezet; er lopen hier nl. veel vossen en marders s,nachts. De volgende dag heb ik hem terug in zijn nest gezet; waarempel, op het schreeuwen van dit kleine mereltje kwamen de ouders af, en gingen vrolijk door met voeren
Toen ik s,middags in mijn tuinstoel lag hoorde ik heftig gefladder; plotseling vloog het mereljong wat in het nest zat voorbij! Ze zullen het dus wel redden; achter mijn huis is een grote boomgaard, daar hoor ik ze regelmatig roepen.
Waarom ze zo laat uit het nest sprongen weet ik niet; misschien eruit gevallen? Het was ondertussen al heel krap met 5 van die grote jonkies erin. Ik hoop dat de ouders volgend jaar weer komen; het was reuze leuk om het een beetje te kunnen volgen!

- josefiep
- Zeer actief
Wat leuk, zeg!!Biene schreef:Leuk dat je navraagt Josefiep!josefiep schreef:Kijk, nu worden ze pas schattig!!![]()
Hoe is het met de mereltjes?
3 dagen geleden hoorde ik moeder merel flink tekeer gaan in de tuin; vreemd, want het was al 22.00 uur.....Toen ik om 23.00 uur de honden in de tuin liet (alwaar het stikdonker is) hoorde ik piepen; ik dacht dat mijn teckel een muis te pakken had, en haalde de zaklantaarn; bleek ze een jonge merel vermoord te hebben (hij zat op de grond). Gelijk een zoekaktie gestart naar de andere jonkies; het nest was nl. leeg...
Op het terras zat er nog ééntje, die heb ik gepakt en binnen in een kooi gezet; er lopen hier nl. veel vossen en marders s,nachts. De volgende dag heb ik hem terug in zijn nest gezet; waarempel, op het schreeuwen van dit kleine mereltje kwamen de ouders af, en gingen vrolijk door met voerenOok zag ik ze regelmatig in een sterk begroeid stuk tuin vliegen met voer; ik vermoede dat daar de overgebleven 3 andere merels zaten.
Toen ik s,middags in mijn tuinstoel lag hoorde ik heftig gefladder; plotseling vloog het mereljong wat in het nest zat voorbij! Ze zullen het dus wel redden; achter mijn huis is een grote boomgaard, daar hoor ik ze regelmatig roepen.
Waarom ze zo laat uit het nest sprongen weet ik niet; misschien eruit gevallen? Het was ondertussen al heel krap met 5 van die grote jonkies erin. Ik hoop dat de ouders volgend jaar weer komen; het was reuze leuk om het een beetje te kunnen volgen!
En dat kleine mereltje, dat in het kooitje zat... Zo lief dat je die even later langs zag vliegen!
Ze komen vaak terug, om op dezelfde plek het nest te maken, dus je hebt volgend een goede kans!
Erg leuke, pientere beestjes, die merels!