Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

race-streep?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Re: race-streep?

Ongelezen bericht door vosse »

Jip schreef:
Jip schreef:Jip heeft ook een bikinilijn en hijgt sindsdien niet meer

Het is wel geknipt scheren zou ik niet doen ivm jeuk....en dat de vacht daar dan misschien dikker terug komt
Maakt niet uit hoor, die ene mm die je meer laat staan door een schaar te pakken ;) Om het zo maar even te zeggen.

Ik zal niet al te veel gaan scheren hoor, wil je vachtverandering beperken. Een baan over de buik en liezen mss maar meer niet (persoonlijk) liever nog minder
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Ik weet niet of het veel scheelt voor de warmte, paarden zweten heel erg, zeker als ze moeten werken met een dikke wintervacht, op de plaatsen waar ze het meest zweten worden ze soms geschoren, zodat ze sneller drogen en minder risico lopen op kouvatten. Ze worden alleen in de winter geschoren, 's zomers niet, dus ik denk niet dat je het kunt vergelijken.
Afbeelding
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

fleurie schreef:Ik weet niet of het veel scheelt voor de warmte, paarden zweten heel erg, zeker als ze moeten werken met een dikke wintervacht, op de plaatsen waar ze het meest zweten worden ze soms geschoren, zodat ze sneller drogen en minder risico lopen op kouvatten. Ze worden alleen in de winter geschoren, 's zomers niet, dus ik denk niet dat je het kunt vergelijken.
Idd, de vacht isoleert ook gelijk he. En honden raken alleen hun warmte kwijt door te hijgen en via de voetzooltjes. Dus ik zal me drukker maken als je hond meer meer aan het hijgen is ;)
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”