Ik heb voor Nilo een paar maand geleden een fietskar gekregen. Was eigenlijk zo een voor kinderen, maar stukken goedkoper. Het enige verschil is dat hier een soort bankje in zit, maar daar heeft Nilo geen problemen mee, hij ligt of op of voor het bankje. Nog een verschil is dat deze een sluiting met klittenband heeft. Dus geen rits. En daar ligt het probleem.
Nadat we hem een paar keer hadden gebruikt om naar het bos te fietsen, ging Nilo dat ding herkennen als 'yes, we gaan naar het bos

' en werd hij heel druk! De klittenband sluiting krijgt hij dan zo open en ondanks dat hij aan een tuigje zit, dat binnen in is vastgemaakt aan de kar, stond hij ineens naast de fietskar toen ik met hem voor het stoplicht stond
Maar nu durf ik de fietskar dus al heel lang niet meer te gebruiken, omdat het natuurlijk best gevaarlijk is als hij er zo uit kan. Ik hoop dat er toch iets van een oplossing is te vinden, of aan de fietskar zelf of aan Nilo's training. Maar ik weet zo niet wat want hij word enthousiast als we fietsen en dan kan ik natuurlijk alleen belonen met mijn stem.
Iemand nog ideeen?