Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

inlopen schoentjes????

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

ghost
Zeer actief
Mijn ras(sen): Noa

inlopen schoentjes????

Ongelezen bericht door ghost »

Noa heeft door zijn allergie last van fistels in zijn achterpootjes. :jank:
Nu ligt er ook nog een pak sneeuw en wordt er flink gestrooid en de pekel veroorzaakt pijn aan z'n pootjes. Echt zielig, dus heb ik vorig jaar al schoentjes gekocht. Van die goedkope, en die gaan niet lang mee....

Dus heb ik bark'en boots (ruffware) besteld. Nieuwe schoenen zijn natuurlijk stroef en ik ga ervanuit dat deze ingelopen moeten worden....toch?!?!?! Hij heeft ze nu drie dagen aangehad en krijgt bij z'n wolfsklauw een klein rood plekje :(: (smeer al honingzalf erop)
Ik heb al een wattenschijfje (gaatje erin, wolfsklauw erdoor en stukje leucoplast om 't op de plaats te houden) gebruikt om de druk te verlichten, daaroverheen en sokje en natuurlijk de schoentjes niet te strak!!!!! Iemand nog andere tips????? :roos:

De schoentjes sluiten boven de wolfsklauw maar zorgt natuurlijk toch voor minder bewegingsruimte van deze teen... :scratch:

dankjewel alvast
Afbeelding
Sjloap zach leeve Noa (20-09-2001- 30-03-2012)
boefke
Vaste gebruiker

Re: inlopen schoentjes????

Ongelezen bericht door boefke »

Wat vervelend allemaal zeg!
Had hij er bij de goedkope schoentjes geen last van?
Als het te maken heeft met wrijving dan kun je misschien proberen om de wolfsklauwtjes helemaal te fixeren?
Ik ga dan nu even bij m'n eigen na: ik heb sportschoenen die me redelijk ruim zitten.
Doe ik daar een dunne sok in dan schuur ik met m'n hak tegen de achterkant van de schoen , maar doe ik er een dikkere sok in dan zit alles stevig vast en heb ik nergens last van.
Hopelijk wordt het weer vanaf nu ook weer wat beter want ik geloof dat iedereen het wel beu is.
Vooral als je ook nog eens van deze problemen erbij krijgt!
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”