Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe slaapt jouw grote hond?
Moderator: moderatorteam
- Ilse met haar witte
- Zeer actief
hoe slaapt jouw grote hond?
een beetje mutsige vraag maar ik vraag me af hoe een grote hond het beste slaapt. In een matras waar hij "inzakt" of gewoon een zachte maar niet heel dikke ondergrond. Of maakt het totaal niet uit?
Ik heb nu een matrasachtig iets en een zachte mat, een voorkeur heeft ze niet echt denk ik. Maar beide zijn te klein geworden en vallen bijna van het vele wassen uit elkaar.
Ik heb nu een matrasachtig iets en een zachte mat, een voorkeur heeft ze niet echt denk ik. Maar beide zijn te klein geworden en vallen bijna van het vele wassen uit elkaar.
Groetjes Ilse

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
- Aantal honden: 1
Re: hoe slaapt jouw grote hond?
Ik heb twee 'bolletjes' kussens, eentje heel er vol en dus stevig en eentje wat slapper gevuld, ik zie bij de honden geen voorkeur voor een van de kussens.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Gillebil in de bench, met deken
en DuCain op een bolletjes kussen , wel vaak 2 op elkaar, ( ik moet ze nodig bijvullen)
en DuCain op een bolletjes kussen , wel vaak 2 op elkaar, ( ik moet ze nodig bijvullen)
- Ilse met haar witte
- Zeer actief
En Gillebil is ook geen klein poeske toch?S@ndr@ schreef:Gillebil in de bench, met deken
wat weegt ze?
Groetjes Ilse

-
S@ndr@
- Zeer actief
Gillebil is Van Gils en Hij weegt nu ongeveer 39 kilo 
-
tineke
Rio bij voorkeur op bed of op de bank ,manden ed zijn niet echt aan hem besteed helaas.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Buster slaapt het liefst op de bank. helemaal languit, vaak op de rug en het liefst luid snurkend
en anders in het kleine mandje van Luca. waar hij eerst zich in oprolt, dan zich uitrekt, en dus enkel nog met de kont in het mandje licht.
er zijn helaas heeeel weinig mandjes/ligdekens waar Buster echt helemaal languit in kan. dus krijgt de bank de voorkeur.
moet toch eens op het duitse doggen forum kijken, wat voor manden hun gebruiken
Buster heeft liever geen ``inzak``mand. liever iets waar hij op kan liggen, maar wel zacht is. en waar hij languit in kan. liefst iets van leer wat niet zo warm wordt. in de winter is stof wel goed.
we hebben een keer een ligzak gehad. ik moest bijna alle vulling eruit halen, voordat hij erin wilde.
en anders in het kleine mandje van Luca. waar hij eerst zich in oprolt, dan zich uitrekt, en dus enkel nog met de kont in het mandje licht.
er zijn helaas heeeel weinig mandjes/ligdekens waar Buster echt helemaal languit in kan. dus krijgt de bank de voorkeur.
moet toch eens op het duitse doggen forum kijken, wat voor manden hun gebruiken
Buster heeft liever geen ``inzak``mand. liever iets waar hij op kan liggen, maar wel zacht is. en waar hij languit in kan. liefst iets van leer wat niet zo warm wordt. in de winter is stof wel goed.
we hebben een keer een ligzak gehad. ik moest bijna alle vulling eruit halen, voordat hij erin wilde.
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Liefst op de bank of in bed 
Maar mocht dat niet mogelijk zijn, hebben de dames beiden een dekbed en fleece met kussen (op de vloer)
Niet dat ze verwend zijn hoor, echt niet 
Maar mocht dat niet mogelijk zijn, hebben de dames beiden een dekbed en fleece met kussen (op de vloer)
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Geef 'm eens ongelijktineke schreef:Rio bij voorkeur op bed of op de bank ,manden ed zijn niet echt aan hem besteed helaas.
- Ilse met haar witte
- Zeer actief
maar dat had ik niet gemist op je onderschrift...S@ndr@ schreef:Gillebil is Van Gils en Hij weegt nu ongeveer 39 kilo
Waarom slaapt de een op en deken en de ander op een kussen? Voorkeur van de hond of een andere reden?
Groetjes Ilse

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nora (Labrador, 29kg) heeft zo'n bank actige mand op pootjes, met leuning voor haar hoofd en een kussen er in. Die vind ze erg fijn. Voor haar is het vooral belangrijk dat ze haar hoofd ergens op kan leggen. Nilo (Toller, 21kg) kan eigenlijk overal wel slapen. Het liefst schopt hij een kussen van de bank en gaat daar op liggen.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Luca slaapt s nachts of in zn bench op een fleecedekentje, of op de grond op een gewone deken, of lekker op de bank. Alle 3 vind hij even lekker 
-
S@ndr@
- Zeer actief
De een slaapt in een bench en kan het dus op een kussen heel warm krijgen ( heeft een snelle stofwisseling) een deken kan hij zelf aan de kanten graven ,een kussen wordt moeilijker.Ilse met haar witte schreef:maar dat had ik niet gemist op je onderschrift...S@ndr@ schreef:Gillebil is Van Gils en Hij weegt nu ongeveer 39 kiloVond het wel leuk....
Waarom slaapt de een op en deken en de ander op een kussen? Voorkeur van de hond of een andere reden?
hij moet in de bench want voor eten breekt hij zo ongeveer mijn hele huis af
2 DuCain is een hond die pijnlijke heupen en knieën heeft daardoor in een dwanghouding loopt en dus ook de rest van zijn lijf gaat voelen, dus slaapt die zachter.
verder sloopt die niks meer vanaf de tijd dat ie 9 maanden was, ook niet voor eten
Dat is dus geen voorkeur voor een hond, maar per geval goed nadenken .
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Jan wisselt 's nachts tussen de mand met dekentje erin en het vloerkleed en Gina slaapt 's nachts op een vetbed in de bench.
Overdag liggen/slapen ze daar waar het hun uitkomt en dat is meestal Jan aan mijn voeten en Gina in de mand of in de bench.
Overdag liggen/slapen ze daar waar het hun uitkomt en dat is meestal Jan aan mijn voeten en Gina in de mand of in de bench.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Diego en Ivan slapen normaal gesproken in de bench op een handdoek.
In huis slapen ze op de bank, op de vloer, oud dekbed op de grond of op bed.
In huis slapen ze op de bank, op de vloer, oud dekbed op de grond of op bed.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Nawosh is zo groot (heeft zo'n lang lichaam) dat er eigenlijk geen kussens te vinden zijn waar ze op past.
Ik heb in de kamer een 2 persoons dekbed te liggen dat ik dubbelgevouwen heb en waar ik een leuke hoes/overtrek
omheen heb gedaan. Vaak ligt ze hierop maar tegenwoordig wurmt ze zich ook regelmatig in de bocht om in een veel te kleine
kuststof mand te kruipen
eigenlijk voelt ze zich af en toe maar een heel klein schoothondje namelijk
Romis ligt graag op een dik kussen, hij is nog een maatje kleiner en heeft sowieso een kortere rug.

Ik heb in de kamer een 2 persoons dekbed te liggen dat ik dubbelgevouwen heb en waar ik een leuke hoes/overtrek
omheen heb gedaan. Vaak ligt ze hierop maar tegenwoordig wurmt ze zich ook regelmatig in de bocht om in een veel te kleine
kuststof mand te kruipen
Romis ligt graag op een dik kussen, hij is nog een maatje kleiner en heeft sowieso een kortere rug.

Groetjes, Marjan
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Voor beiden een Biabed, die ik ongeveer 5 jaar geleden heb aangeschaft. Kostte toen wel wat, maar tot op heden nog geen grammetje spijt van gehad.
Ze liggen er overdag in, slapen er 's nachts in. Een aanrader.
Het biabed is 's winters lekker warm en 's zomers lekker koel. Vervangbare dekhoezen dus als ze kapot zijn kun je ze gewoon vervangen.
Eén keer in de zoveel tijd neem ik ze af met een groene zeepsopje en ze zijn weer oké.
Ze liggen er overdag in, slapen er 's nachts in. Een aanrader.
Het biabed is 's winters lekker warm en 's zomers lekker koel. Vervangbare dekhoezen dus als ze kapot zijn kun je ze gewoon vervangen.
Eén keer in de zoveel tijd neem ik ze af met een groene zeepsopje en ze zijn weer oké.
-
Job
- Zeer actief

https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik heb 2 oude babymatrasjes en 1 bolletjeskussen.Een van de matrasjes is redelijk dun en juist daar liggen ze het liefste op 

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Bibeltje
- Actief
- Mijn ras(sen): podenco
chowchow/mix - Locatie: Kortenaken/Odrimont
- Contacteer:
Voor onze bouvier, Roeltje, die indertijd zo rond de 70 kg woog hadden we een halve matras.
Had er overtrekken voor, en daarop fleecedekens of vetbedden.
Hier slapen ze op hun kussen, met een antislipmat eronder en een fleece die ik elke dag ververs
Had er overtrekken voor, en daarop fleecedekens of vetbedden.
Hier slapen ze op hun kussen, met een antislipmat eronder en een fleece die ik elke dag ververs
Do take your time,because your soul
Will be mine, the day you die

Will be mine, the day you die

- Ilse met haar witte
- Zeer actief
Nawosh schreef:Nawosh is zo groot (heeft zo'n lang lichaam) dat er eigenlijk geen kussens te vinden zijn waar ze op past.
kuststof mand te kruipeneigenlijk voelt ze zich af en toe maar een heel klein schoothondje namelijk
![]()
Het is geen gezicht!
Groetjes Ilse

- Ilse met haar witte
- Zeer actief
Wat me opvalt is dat veel grote honden niet op enorme kussens ed liggen.
Ik heb moeite een kussen of iets dergelijks te vinden in Gaia's formaat.Biabed lijkt me ook heel goed en makkelijk maar is net niet groot genoeg. Het moet meer dan 1 bij 1 meter zijn en als het zo groot is heb ik er weinig zin in de hoes er om de dag of twee af te sleuren en er weer op te doen. Dat trekt mijn rug niet. Ik zoek nog even door maar denk al wel wat gevonden te hebben.
Ik heb moeite een kussen of iets dergelijks te vinden in Gaia's formaat.Biabed lijkt me ook heel goed en makkelijk maar is net niet groot genoeg. Het moet meer dan 1 bij 1 meter zijn en als het zo groot is heb ik er weinig zin in de hoes er om de dag of twee af te sleuren en er weer op te doen. Dat trekt mijn rug niet. Ik zoek nog even door maar denk al wel wat gevonden te hebben.
Groetjes Ilse

- Bonnie F
- Zeer actief
Z ligt meestal gewoon op het linoleum......
Soms op zijn vetbed. Hij heeft het liever koel.
Soms op zijn vetbed. Hij heeft het liever koel.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Freek op de bank en boven in een mand met een dik kussen, voor Baco heb ik niets
Die ligt meestal buiten op de tegels en binnen op de grond, hij ligt nooit op een kleed, wel geproberd maar hij houd het 1 minuut vol en gaat dan weer languit op de grond liggen.
Die ligt meestal buiten op de tegels en binnen op de grond, hij ligt nooit op een kleed, wel geproberd maar hij houd het 1 minuut vol en gaat dan weer languit op de grond liggen.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik heb gewoon een groot dik stuk schuimrubber gehaald op de markt of bij een stoffenzaak, leg daar een dekbed op met overtrek, vetbed erop en klaar.
Dekbed heb ik er 2 van, regelmatig even in de was en de droger en klaar alweer.
Maar mijnheer ligt even zo vaak in het veels te kleine mandje van Perry.

En kleine frutsel Perry op zijn plaats
:

Voor mijn Mastiff & Bullmastiff vroeger had ik gewoon een matras liggen. Stuk skaileer er om heengemaakt (zelfs wel eens gewoon met ducktape als een kadootje ingepakt
). Ook wel eens een oude doorligmatras uit het ziekenhuis op de kop getikt, of een matras met ondoorlaatbare hoes uit het cellenblok
. Hoeslaken eromheen en klaar. Ze liggen er heerlijk op en het kost niets.
Dekbed heb ik er 2 van, regelmatig even in de was en de droger en klaar alweer.
Maar mijnheer ligt even zo vaak in het veels te kleine mandje van Perry.

En kleine frutsel Perry op zijn plaats

Voor mijn Mastiff & Bullmastiff vroeger had ik gewoon een matras liggen. Stuk skaileer er om heengemaakt (zelfs wel eens gewoon met ducktape als een kadootje ingepakt
Gr. Aniek

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Ik geloof dat er bij dog's companion een behoorlijk groot hondenkussen verkrijgbaar is maar volgens mij was de prijs net zo groot :N:Ilse met haar witte schreef:Wat me opvalt is dat veel grote honden niet op enorme kussens ed liggen.
Bovendien is het een "bolletjeskussen" en daar zijn niet alle honden weg van.
Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst trouwens!
Groetjes, Marjan
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Max (83kg) slaapt op een matras of op de bank en dat bevalt hem prima.
Ze delen alles dus voor Macho (32kg) geld hetzelfde.
Ze delen alles dus voor Macho (32kg) geld hetzelfde.
-
heidie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Hiet staat een bench voor de franse bull, een houten mand maat babymatras die erin ligt en een grote bench met dekens... Ze liggen vaak voor de bank op de grond