Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Weidmannsheil!
Moderator: moderatorteam
- Nescio
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Laufhund
Weidmannsheil!
Ik ben het nieuwe lid Droopy de Berner Laufhund nu 11 mnd, en wil graag met andere honden speuren en luidgeven, het liefst in Zoetermeer e.o. Oja...mijn baasje heet: Wil
Wer einen Jagdhund ausbilden will braucht dazu
Einfühlungsvermögen, Ruhe und Ausgeglichenheit, Konsequenz
und Geduld. Wer eine Bracke ausbilden will braucht von allem ein
wenig mehr!!!
wenig mehr!!!
-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
- Aantal honden: 1
Re: Weidmannsheil!
welkom droopy en wil
groetjes gonnie
groetjes gonnie
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
- Hamilton
- Zeer actief
welkom hier Droopy en Wil
waar komt je Berner vandaan?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
- Nescio
- Vaste gebruiker
Droopy (Aristo von Weinberg) komt uit Salgesh de Italiaanse kant van Zwitserland van een gepassioneerd jager Rinaldo Cina die uitsluitend voor de jacht fokt.Hamilton schreef:welkom hier Droopy en Wil![]()
De hond was reeds door een Zwitserse jager gereserveerd maar na 12 wkn had deze nog niet gereageerd, door bemiddeling van de eerste fokster in Nederland, nu reeds op leeftijd en fokt niet meer maar nog wel actief in de Laufhunde Club, Suzanne Wissink en snel handelen is de hond de mijne geworden.
Een buitenkansje daar het hoogst zelden is dat Berner Laufhunde reuen uit een jachtlijn naar het buitenland verkocht worden.
Er zijn weinig tot geen goede Berner Laufhunde fokkers in Nederland (gelukkig maar, het is niet zomaar een brak) uitzondering is Leo van Bellekom uit Stiens een liefhebber fokker, een geweldige kerel, ik had als enige fokker hem toegezegd Droopy als fokreu ter beschikking te stellen (nieuw bloed in Nederland), helaas moest zijn enige teef door een aandoening gesteriliseerd worden, wat hij mij met gebroken stem meldde. http://www.fandehegedyk.nl/page0.php" onclick="window.open(this.href);return false;

wenig mehr!!!
wenig mehr!!!
- Hamilton
- Zeer actief
dank je voor het verhaal, Suze ken ikNescio schreef:Droopy (Aristo von Weinberg) komt uit Salgesh de Italiaanse kant van Zwitserland van een gepassioneerd jager Rinaldo Cina die uitsluitend voor de jacht fokt.Hamilton schreef:welkom hier Droopy en Wil![]()
De hond was reeds door een Zwitserse jager gereserveerd maar na 12 wkn had deze nog niet gereageerd, door bemiddeling van de eerste fokster in Nederland, nu reeds op leeftijd en fokt niet meer maar nog wel actief in de Laufhunde Club, Suzanne Wissink en snel handelen is de hond de mijne geworden.
Een buitenkansje daar het hoogst zelden is dat Berner Laufhunde reuen uit een jachtlijn naar het buitenland verkocht worden.
Er zijn weinig tot geen goede Berner Laufhunde fokkers in Nederland (gelukkig maar, het is niet zomaar een brak) uitzondering is Leo van Bellekom uit Stiens een liefhebber fokker, een geweldige kerel, ik had als enige fokker hem toegezegd Droopy als fokreu ter beschikking te stellen (nieuw bloed in Nederland), helaas moest zijn enige teef door een aandoening gesteriliseerd worden, wat hij mij met gebroken stem meldde. http://www.fandehegedyk.nl/page0.php" onclick="window.open(this.href);return false;
en bij het laatste nest van Roos in Stiens ben ik op kraambezoek geweest!
zie hier
staan wat fotos van de pups
- Nescio
- Vaste gebruiker
Ja klein wereldje he,Hamilton schreef:dank je voor het verhaal, Suze ken ikNescio schreef:Droopy (Aristo von Weinberg) komt uit Salgesh de Italiaanse kant van Zwitserland van een gepassioneerd jager Rinaldo Cina die uitsluitend voor de jacht fokt.Hamilton schreef:welkom hier Droopy en Wil![]()
en de familie Bellekom ook ( ja, als je al meer dan 35 jaar in het brakkenwereldje rondloopt
)
en bij het laatste nest van Roos in Stiens ben ik op kraambezoek geweest!
zie hier
staan wat fotos van de pups
Het was zelfs zo dat ik een pup van het laatste nest van Roos gereserveerd had met de voorwaarde dat zij meer dan 5 pups zou werpen de andere 5 waren reeds bespoken, de dierenarts had op het laatste moment gezegd dat de worp weleens 8 pups zou kunnen worden omdat hij het aantal op de scan niet excact kon bepalen; het werden er uiteindelijk 6, de 6de heeft nog kort geleefd maar is overleden, zo kwam ik via Leo Bellekom in aanraking met Suze Wissink een Twentse nu wil het dat mijn vrouw ook een Twentse is en dat helpt. Heb nog regelmatig contact met Suze, de laatste tijd wat minder, zij heeft een erg moeilijke tijd met haar kleinzoon die terminaal is, na een periode dat na een buitengewone stamcelplaatsing de toekomst voor haar kleinzoon er zeer voorspoedig uitzag.
De link naar de foto's van het laatste nest van Roos van de Oldebraam (Suze) werkt niet, maar ik heb de foto's uiteraard gezien op de Laufhunde site: http://www.laufhunden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Zondag 21 maart is de uitgestelde Nieuwjaarswandeling (vanwege het weer) van de Laufhunde Club
ga lekker mee 'hoe meer zielen, hoe meer vreugd' is devies van de club en Stovare zijn meer dan welkom als rasbroeders.
wenig mehr!!!
wenig mehr!!!
- Hamilton
- Zeer actief
jammer dat de link niet werkt
deze misschien?
http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 63680.html" onclick="window.open(this.href);return false;
deze misschien?
http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 63680.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nescio
- Vaste gebruiker
Deze wel!Hamilton schreef:jammer dat de link niet werkt
deze misschien?
Fraaie prenten veel er van nog niet gezien, hoop dat Leo binnenkort een nieuwe teef kan vinden van net zo goede komaf als Roos.
wenig mehr!!!
wenig mehr!!!
- Hamilton
- Zeer actief
- Nescio
- Vaste gebruiker
[quote="Hamilton"]leuke avatar heb je trouwens
Ja ik heb wel wat met jachtrituelen, nooit meegemaakt overigens.

Deze foto is van een Franse site FACCC Chasseurs des Chiens Courants
Deze site is echt voor de liefhebber van jachtbrakken een van de beste die ik ken, onder het lemma Galerie staan zo'n 100 jachtfoto's met diverse soorten brakken en allerlei soorten brakkenrassen, echt het aankijken waard de foto's kunnen in groot formaat gedownload worden door je emailadres in te toetsen. Alleen jammer dat men de namen van de rassen niet bij de foto's vermeld heeft de Fransen hebben veel Laufhunde die op de Zwitserse lijken.
http://www.faccc.fr/galerie.html
Ja ik heb wel wat met jachtrituelen, nooit meegemaakt overigens.

Deze foto is van een Franse site FACCC Chasseurs des Chiens Courants
Deze site is echt voor de liefhebber van jachtbrakken een van de beste die ik ken, onder het lemma Galerie staan zo'n 100 jachtfoto's met diverse soorten brakken en allerlei soorten brakkenrassen, echt het aankijken waard de foto's kunnen in groot formaat gedownload worden door je emailadres in te toetsen. Alleen jammer dat men de namen van de rassen niet bij de foto's vermeld heeft de Fransen hebben veel Laufhunde die op de Zwitserse lijken.
http://www.faccc.fr/galerie.html
wenig mehr!!!
wenig mehr!!!
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Wat leuk! Ik woon vlakbij Stiens. ik heb er 19 jaar gewoond. Volgens mij heb ik wel eens laufhunden zien lopen....Die foto bij de dierenarts: dat is ook onze dierenarts waar wij altijd naar toe gaan.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK