Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wahya

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Wahya
Actief
Mijn ras(sen): Alaskan malamute

Wahya

Ongelezen bericht door Wahya »

Hoi,

Mijn nickname is Wahya, naar onze pasgeboren Alaskan Malamutepup (eigen fok)

Ik heb al jaren honden, waarvan ook al weer jaren Alaskan Malamutes. Tot nog toe heb ik van dit ras altijd herplaatsers gehad. Wahya is mijn eerste pup, van dit ras dan.

Verder heb ik 13 jaar les gegeven aan een hondenschool waar ik coördinator van was. Gediplomeerd enz. Zo af en toe geef ik nog steeds, op verzoek, gedragsbegeleiding.

Ik heb twee zonen (14 en 12) en ben docent Nederlands aan een EOA (Eerste Opvang Anderstaligen) Ik ben een soort van half samenwonend. Grijns.

Mijn malle mutsen heten Bronx en Fey en zij zijn de paps en mams van het nest dat vorige week dinsdag is geboren.

In mijn huis wonen ook nog 4 fretjes (Apollo, Artemis, Poseidon en Herakles) en 2 valkparkieten ( Jezus en Boeddha)
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: Wahya

Ongelezen bericht door Hilde »

Een heel huis vol dus. Welkom hier en veel lees en schrijfplezier :ok:
Afbeelding
Wahya
Actief

Ja, inderdaad, een vol huis. Zeker met dit nest erbij. :mrgreen:
Hilde
Zeer actief

Ik vraag me af hoe zo'n Alaskan Malamute nou is om samen mee in huis te leven, ik denk dat jij me daar beter antwoord op kan geven? En let niet op mijn spelfouten, controleer wel extra nu ik weet dat ik met een docent Nederlands in gesprek ben, zit zelf nog op school :engel:
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Welkom :D
essieonline
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Bullmastiff en Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door essieonline »

Welkom op dit forum en veel plezier :E:
Afbeelding

Een natte lebber en heel veel pootjes van Bentley ;)
Wahya
Actief

Tnx voor het welkom en Hilde pas maar op hoor, voor je het weet ben ik aan het corrigeren. :mrgreen: Nee hoor, gelukkig heb ik niet zo'n last van beroepsdeformatie. Ik geef natuurlijk les aan kinderen tussen de 12-16 jaar die net in Nederland zijn. Ik ben gewoon aan taalgebruik als: 'ik was gisteren niet op school, omdat ik ben geweest bij dokter.' Verder ben ik geen 'juf' maar een 'joef'. Muis = zoiets als moois. Dus wat dat betreft, haha.

Alaskan Malamutes zijn geweldig om mee samen te leven. Het zijn honden die vaak natuurlijker gedrag laten zien dan de gemiddelde andere rassen (op wolfhonden na dan).

Vaak hoor je dat ze niet alleen zouden kunnen zijn. Ik heb er werkelijk nog nooit problemen mee gehad, hoewel een aantal van de herplaatsers die ik heb gehad bij de vorige eigenaar wel problemen gaven.

In huis zijn ze rustig, vooropgesteld dat ze voldoende beweging krijgen natuurlijk. Ik heb in het verleden ook een husky gehad, maar ik heb echt sterk een voorkeur voor de Alaskan Malamute.

Als ik een verschil zou moeten aangeven met pakweg een Duitse Herder, dan zou ik zeggen:

'Door het trainen met een Duitse Herder ontwikkel je een goede baas-hondrelatie. In het geval van een Alaskan Malamute moet er al een goede baas-hondrelatie zijn en dan wilt hij best gaan zitten als jij het zegt.'
Hilde
Zeer actief

Ik ben ook nog maar 15 hoor, dus als ik uit het buitenland zou komen, zou ik best bij je in de klas kunnen zitten, haha. Ik vind het prachtige honden, ik hoop dat we snel foto's krijgen te zien :ok:
Afbeelding
Binkie
Actief

Ongelezen bericht door Binkie »

welkom
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”