Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vragen over halsband Chihuahua
Moderator: moderatorteam
-
Muisje
- Vaste gebruiker
Vragen over halsband Chihuahua
Hallo,
Al een hele lange tijd zijn we bezig met de aanschaf van een hond.
Steeds komen we er niet uit, twijfelen heel erg over welk ras maar we zijn er nu zo goed als uit dat het een Chihuahua gaat worden.
Ik heb er zelf inmiddels veel over gelezen en ik denk dat het de juiste hond is.
Ik heb inmiddels ook informatie gelezen over halsbanden en tuigjes voor de hond en ik zou jullie heel graag iets willen vragen:
* Welk maat halsband zou ik het beste voor een Chihuahua pup kunnen kopen? Zou ik het beste een XS of ook wel een S
halsband kunnen kopen voor een pup of is een S te groot?
* Ik heb ook gezien dat sommige mensen een tuigje om doen bij een Chihuahua.
Zou het ook mogelijk zijn om een tuigje bij een Chihuahua pup om te doen? of is een halsband prettiger voor de pup?
* Ik heb gezien dat je ook halsbanden voor Chihuahua's op internet kunt kopen.
Zou ik ook mogen vragen of jullie ook goede ervaringen hebben met een bepaalde winkel op internet waar je spullen voor de Chihuahua kunt kopen en wat ook een fijne en betrouwbare winkel is?
Alvast hartelijk bedankt.
Muisje
Al een hele lange tijd zijn we bezig met de aanschaf van een hond.
Steeds komen we er niet uit, twijfelen heel erg over welk ras maar we zijn er nu zo goed als uit dat het een Chihuahua gaat worden.
Ik heb er zelf inmiddels veel over gelezen en ik denk dat het de juiste hond is.
Ik heb inmiddels ook informatie gelezen over halsbanden en tuigjes voor de hond en ik zou jullie heel graag iets willen vragen:
* Welk maat halsband zou ik het beste voor een Chihuahua pup kunnen kopen? Zou ik het beste een XS of ook wel een S
halsband kunnen kopen voor een pup of is een S te groot?
* Ik heb ook gezien dat sommige mensen een tuigje om doen bij een Chihuahua.
Zou het ook mogelijk zijn om een tuigje bij een Chihuahua pup om te doen? of is een halsband prettiger voor de pup?
* Ik heb gezien dat je ook halsbanden voor Chihuahua's op internet kunt kopen.
Zou ik ook mogen vragen of jullie ook goede ervaringen hebben met een bepaalde winkel op internet waar je spullen voor de Chihuahua kunt kopen en wat ook een fijne en betrouwbare winkel is?
Alvast hartelijk bedankt.
Muisje
-
*Jolanda*
Re: Vragen over halsband Chihuahua
Een tuig is vaak wat prettiger voor welke hond dan ook. Er komt dan geen druk op de keel te staan als de hond bijvoorbeeld even trekt aan de lijn. Daar is een Chihuahua geen uitzondering op.
Echter zou ik eerst eens op zoek gaan naar een goede fokker die verantwoord zijn honden fokt alvorens te gaan kijken naar een halsband/ tuig.
Krijg nu enigsinds het idee dat je eerst een leuke halsband wilt hebben om er vervolgens een pup bij te kopen. (but correct me if I`m wrong)
Echter zou ik eerst eens op zoek gaan naar een goede fokker die verantwoord zijn honden fokt alvorens te gaan kijken naar een halsband/ tuig.
Krijg nu enigsinds het idee dat je eerst een leuke halsband wilt hebben om er vervolgens een pup bij te kopen. (but correct me if I`m wrong)
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Als je echt een chihuahua wil zou ik lekker aan de fokker (een goeie, met stamboom!) vragen wat hij/zij adviseert.
Ik zou trouwens zelf nooit een chi als eerste/enige hond willen, ik zou doodsangsten uitstaan met zo'n mini-hond op straat en in het park, maar goed, als je het aandurft moet je het natuurlijk gewoon doen.
Ik zou trouwens zelf nooit een chi als eerste/enige hond willen, ik zou doodsangsten uitstaan met zo'n mini-hond op straat en in het park, maar goed, als je het aandurft moet je het natuurlijk gewoon doen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik zou me denk ik drukker maken over het juiste adres voor een gezonde Chihuahua en het uitzoeken van een fokker die niet denkt mee te profiteren van de hype die Chihuahua heet, dan je nu al gaan druk maken over halsbandjes en tuigjes. Die zijn er ook nog wel te koop op het moment dat je pup geboren wordt of zelfs een paar weken later.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
In de rasstandaard staat dat je ze in een tas rond hoord te dragen en niet aan riem of tuigje.
Jurkjes en jasjes zijn ook een must.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
- Aantal honden: 1
:lol: :lol:
nee hoor :

Muisje: Ga eens kijken bij een chihuahuafokker en stel daar je vragen. Een chihuahua is gewoon een hond als alle anderen, alleen een beetje kleiner. Als je alvast een tuigje of halsbandje wilt aanschaffen, kies dan een XS'je dat zal voor een chihuahuapup wel goed zijn. En als hij groter groeit koop je weer gewoon een groter halbandje/tuigje, net als bij iedere andere pup die uit zijn halsbandje groeit. Let er wel op dat voor een puppie het tuigje/halsbandje niet te stug of te zwaar moet zijn, hij moet er immers nog helemaal aan wennen.
nee hoor :

Muisje: Ga eens kijken bij een chihuahuafokker en stel daar je vragen. Een chihuahua is gewoon een hond als alle anderen, alleen een beetje kleiner. Als je alvast een tuigje of halsbandje wilt aanschaffen, kies dan een XS'je dat zal voor een chihuahuapup wel goed zijn. En als hij groter groeit koop je weer gewoon een groter halbandje/tuigje, net als bij iedere andere pup die uit zijn halsbandje groeit. Let er wel op dat voor een puppie het tuigje/halsbandje niet te stug of te zwaar moet zijn, hij moet er immers nog helemaal aan wennen.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
bouvierpoedel schreef:In de rasstandaard staat dat je ze in een tas rond hoord te dragen en niet aan riem of tuigje.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oh ik ben geschokt Josefien.
Een wawa zonder bontjasje en schoentjes in de koude sneeuw laten lopen.
Pure mishandeling.
Hij rent zeker heel hard naar huis.??

Een wawa zonder bontjasje en schoentjes in de koude sneeuw laten lopen.
Pure mishandeling.
Hij rent zeker heel hard naar huis.??
Wat je zegt ben je zelfffff 

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
- Aantal honden: 1

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
LongFields schreef:Ik zou me denk ik drukker maken over het juiste adres voor een gezonde Chihuahua en het uitzoeken van een fokker die niet denkt mee te profiteren van de hype die Chihuahua heet, dan je nu al gaan druk maken over halsbandjes en tuigjes. Die zijn er ook nog wel te koop op het moment dat je pup geboren wordt of zelfs een paar weken later.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Daar heeft hij/zij al een topic over aangemaaktLongFields schreef:Ik zou me denk ik drukker maken over het juiste adres voor een gezonde Chihuahua en het uitzoeken van een fokker die niet denkt mee te profiteren van de hype die Chihuahua heet, dan je nu al gaan druk maken over halsbandjes en tuigjes. Die zijn er ook nog wel te koop op het moment dat je pup geboren wordt of zelfs een paar weken later.
Ik heb eigenlijk altijd alleen een riempje gebruikt. XS natuurlijk, hahahaha!
Heb verschillende tuigjes geprobeerd wat uitgelopen is op een drama.
-
Muisje
- Vaste gebruiker
Hartelijk bedankt voor jullie reacties!
Ik zal opzoek gaan naar een goed adres/fokker.
Ik vind het ook erg leuk om er ook al mee bezig te zijn in zijn geheel.
Ik was laatst in de dierenwinkel voor de katten thuis en zag daar veel verschillende halsbanden.
Het was erg druk dus ik kon er niets over vragen maar vroeg me toen toch af welke maat ik voor een Chihuahua zou moeten kopen.
Ik zou het wel leuk vinden om af en toe al iets voor de hond te kopen zoals een mandje en misschien een halsband.
In gevoel gaat het dan ook extra leven, ook al zou het nog even kunnen duren voordat we een Chihuahua in huis krijgen.
Ik dacht ook ik vraag maar zoveel mogelijk informatie over alles dan ben ik al goed op de hoogte.
Muisje
Ik zal opzoek gaan naar een goed adres/fokker.
Ik vind het ook erg leuk om er ook al mee bezig te zijn in zijn geheel.
Ik was laatst in de dierenwinkel voor de katten thuis en zag daar veel verschillende halsbanden.
Het was erg druk dus ik kon er niets over vragen maar vroeg me toen toch af welke maat ik voor een Chihuahua zou moeten kopen.
Ik zou het wel leuk vinden om af en toe al iets voor de hond te kopen zoals een mandje en misschien een halsband.
In gevoel gaat het dan ook extra leven, ook al zou het nog even kunnen duren voordat we een Chihuahua in huis krijgen.
Ik dacht ook ik vraag maar zoveel mogelijk informatie over alles dan ben ik al goed op de hoogte.
Muisje
- Yoshi
- Vaste gebruiker
De tuigjes van puppia zijn zeer geschikt voor kleine rassen zoals een chihuahua. Als pup is het instaptuigje met klittenband op de rug wel heel handig. XS is vrij klein, maar ligt er ook aan hoe grote pup je krijgt. Dit kan varieren van 500 gram tot 1,5 kilo ongeveer met 8 weken. Toen mijn hondje 1 kilo was, kreeg ze de xs van puppia aan.
Tip: kijk eens op chihuahuaforums, zoals chihuahuaforum.nl en op f2.chihuahua.nl/forum. De laatste wordt beheerd door een goede fokker.
Tip: kijk eens op chihuahuaforums, zoals chihuahuaforum.nl en op f2.chihuahua.nl/forum. De laatste wordt beheerd door een goede fokker.
Groetjes van Yoshi, Yane en Ne-yo