Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vlooien
Moderator: moderatorteam
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
vlooien
Een vlo op je hond zou tig vlooien in huis moeten zijn volgens de informatie. Nu vraag ik me af als je de hond behandeld dan gaan die vlooien toch weg omdat ze niets meer hebben om te overleven?
Of kunnen ze heel lang zonder dier leven?
Ik heb nu tapijt en hond behandeld, nadat er een paar vlooien gezien waren. Ga hem Programm geven en heb Tapijtspray gebruikt.
Ik heb een kennis met camper, toen had haar hond wel 10 vlooien, er af gehaald en niks vlooienplaag daarna hoor. Keer Frontline verder niks. Dus veel ophef voor niks???
Een plaag hoor ik wel eens van iemand in huis kan heel lang duren voor die weg is, maar als je de dieren behandeld hoe weet je dat dan??????
Of kunnen ze heel lang zonder dier leven?
Ik heb nu tapijt en hond behandeld, nadat er een paar vlooien gezien waren. Ga hem Programm geven en heb Tapijtspray gebruikt.
Ik heb een kennis met camper, toen had haar hond wel 10 vlooien, er af gehaald en niks vlooienplaag daarna hoor. Keer Frontline verder niks. Dus veel ophef voor niks???
Een plaag hoor ik wel eens van iemand in huis kan heel lang duren voor die weg is, maar als je de dieren behandeld hoe weet je dat dan??????
-
Ayurveda
- Zeer actief
Re: vlooien
Idd, hee lang overleven die coconnetjes!!!
dus ja het is heel belangrijk niet alleen je dier maar ook je huis te behandelen!!!
dus ja het is heel belangrijk niet alleen je dier maar ook je huis te behandelen!!!

-
AnneMarie
- Zeer actief
getver, dat valt ook niet mee...
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik dacht dat Programm alleen de vlooien onvruchtbaar maakte, of is dat ondertussen vernieuwd?AnneMarie schreef:Ik heb nu tapijt en hond behandeld, nadat er een paar vlooien gezien waren. Ga hem Programm geven en heb Tapijtspray gebruikt.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
-
AnneMarie
- Zeer actief
Ja dat klopt, nu hij geen vlooien meer heeft (vlooienshampoo was afdoende) heb ik dit gegeven en het huis gesprayd.
Mocht ik dan nog vlooien aantreffen, heb ik Bolfo Gold liggen. Dat mag kennelijk samen.
Mocht ik dan nog vlooien aantreffen, heb ik Bolfo Gold liggen. Dat mag kennelijk samen.
- Arianne
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Standaard ruwharige teckel
Hebben jullie ervaringen met middelen die echt effectief zijn en ook tegen nieuwe vlooien werken. Fred heeft (of had?) vlooien, ik heb hem met frontline behandeld (en hiervoor excell). Resultaat: de vlooien zijn dood. één keer hondenschool met als resultaat weer nieuwe vlooien. Ik heb er laatst met de hand twee uitgepakt. weer vlooivrij en na hondenschool weer opnieuw vlooien
Nu is hij weer even vlooivrij
Maar elke keer als hij krabt denk ik gelijk; hij zou toch niet weer opnieuw...
Ik heb de indruk dat elke keer als hij bij de hondenschool is geweest hij weer een vlooi heeft (dit hoeft er maar 1 te zijn maar toch) .
Heb het al bij de hondenschool aangegeven of ze de mensen erop willen wijzen... Met als reactie: we kunnen het wel aangeven maar.. het is niet te controleren of mensen hun hond controleren... dat begrijp ik zelf ook wel... maar als je mensen er niet op wijst weet je zeker dat men zich hier niet van bewust is...
Maar goed: heeft iemand ervaring met vlooienspray wat ook effectief werkt tegen nieuwe vlooien???? Want steeds opnieuw de hond behandelen na 1 keer hondenschool werkt ook niet echt.....
Ik heb de indruk dat elke keer als hij bij de hondenschool is geweest hij weer een vlooi heeft (dit hoeft er maar 1 te zijn maar toch) .
Heb het al bij de hondenschool aangegeven of ze de mensen erop willen wijzen... Met als reactie: we kunnen het wel aangeven maar.. het is niet te controleren of mensen hun hond controleren... dat begrijp ik zelf ook wel... maar als je mensen er niet op wijst weet je zeker dat men zich hier niet van bewust is...
Maar goed: heeft iemand ervaring met vlooienspray wat ook effectief werkt tegen nieuwe vlooien???? Want steeds opnieuw de hond behandelen na 1 keer hondenschool werkt ook niet echt.....
-
AnneMarie
- Zeer actief
De nieuwste is Advantix, dit werkt echt goed. Heb de tip van de dierenarts en bij mijn hond niks meer gezien sinds gebruik. Heb dan ook nog pipet tot 10 kg gebruikt terwijl hij 10,5 kg is en toch helemaal vlovrij.
Probeer dat eens zou ik zeggen
Probeer dat eens zou ik zeggen
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik behandel nooit de hond, alleen de omgeving. 
De katten behandel ik wel maar niet vaak.
De katten behandel ik wel maar niet vaak.
- Arianne
- Vaste gebruiker
Dank je. Dat kan ik proberen. weet je toevallig of het ook werkt tegen nieuwe vlooien?
Want dat is juist het probleem.. ik krijg de hond wel vlooivrij.. maar na afloop van de hondenschool zitten ze er weer.. Controleer Fred al na elke les...
Want dat is juist het probleem.. ik krijg de hond wel vlooivrij.. maar na afloop van de hondenschool zitten ze er weer.. Controleer Fred al na elke les...
- Arianne
- Vaste gebruiker
De omgeving is al behandeld. Maar alleen de omgeving behandelen als er vlooien zijn; werkt denk ik niet...
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Een goed vlooienmiddel werkt gedurende langere tijd, dus ook tegen nieuw opgesprongen vlooien 
Maar als je de omgeving niet doet, komen ze daar vandaan. Niet van de hondenschool.
Maar als je de omgeving niet doet, komen ze daar vandaan. Niet van de hondenschool.
-
AnneMarie
- Zeer actief
Dit middel werkt zeker ook tegen het oplopen van nieuwe vlooien. 4 weken. En ook tegen teken maar dat hoeft nu niet echt, in de winter en volgens mij ook nog iets als mijten ofzo, voor als je naar het buitenland zou gaan. Is dus breder werkend.
Je kunt als je hond hiermee behandeld is, gerust in een vlooienomgeving vertoeven want ze vallen dood neer.
Als je je huis niet behandeld, kunnen de vlooien gaan cocoonen tot je je hond niet behandelt hebt, en dan gaan ze zich alsnog ontpoppen. Ze kunnen dat cocoonen wel 6 mnd volhouden schijnt.
Als je alleen de omgeving behandeld kan je hond vlooien elders oplopen. Als een hond een vlo of 6-7 heeft, gaat de rest in huis zitten.
Vlooien kiezen eerst honden en katten en pas als het er teveel worden gaan ze in huis zitten.
1 vlo op de hond is vaak een veelvoud in huis.
Ik heb het huis behandeld toen hij enkele vlooien had, achteraf overdreven reactie geweest, maar toch ook wel weer een prettig idee dat er niet vanalles zit te cocoonen....
Je kunt als je hond hiermee behandeld is, gerust in een vlooienomgeving vertoeven want ze vallen dood neer.
Als je je huis niet behandeld, kunnen de vlooien gaan cocoonen tot je je hond niet behandelt hebt, en dan gaan ze zich alsnog ontpoppen. Ze kunnen dat cocoonen wel 6 mnd volhouden schijnt.
Als je alleen de omgeving behandeld kan je hond vlooien elders oplopen. Als een hond een vlo of 6-7 heeft, gaat de rest in huis zitten.
Vlooien kiezen eerst honden en katten en pas als het er teveel worden gaan ze in huis zitten.
Ik heb het huis behandeld toen hij enkele vlooien had, achteraf overdreven reactie geweest, maar toch ook wel weer een prettig idee dat er niet vanalles zit te cocoonen....
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
er bestaat geen middel wat een schild om je hond heen vormt. Vlooien worden gedood als ze in aanraking komen met het middel. Dat kan dus even duren.
Voor de hondenschool zou ik een spuitbus Knock Down van Exil in de auto leggen. Hond inspuiten voor je hem in de auto zet na de les. Als je dat een beetje demonstratief doet zal er vast ook wel iemand na gaan denken. De Knock Down spray werkt snel maar niet lang. Precies goed voor dit doel?
Voor de hondenschool zou ik een spuitbus Knock Down van Exil in de auto leggen. Hond inspuiten voor je hem in de auto zet na de les. Als je dat een beetje demonstratief doet zal er vast ook wel iemand na gaan denken. De Knock Down spray werkt snel maar niet lang. Precies goed voor dit doel?
-
AnneMarie
- Zeer actief
Mijn hond wordt ziek van Exil dus let daar even op.
Ik snap trouwens die hondenschool niet, zou dit wel ter sprake brengen!
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Exil is een merk, kijk even naar de werkzame stof waarvan hij ziek wordt?AnneMarie schreef:Mijn hond wordt ziek van Exil dus let daar even op.
- Arianne
- Vaste gebruiker
De omgevingsspray heb ik gebruikt. Maar kan geen kwaad het nog een keer te gebruiken..
Tegen de hondenschool heb ik het genoemd. Zie mijn bovenstaande reactie voor hun reactie
Die spuitbus effectief gebruiken als ik daar wegga is wel een goed idee
Misschien dat ze dan de hint begrijp en wat minder laconiek doen 
Tegen de hondenschool heb ik het genoemd. Zie mijn bovenstaande reactie voor hun reactie
Die spuitbus effectief gebruiken als ik daar wegga is wel een goed idee
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoop dat je zelf ook ziet dat dit tegenstrijdig is?AnneMarie schreef: Vlooien kiezen eerst honden en katten en pas als het er teveel worden gaan ze in huis zitten.
Als je regelmatig je huis doet, komen de vlooien niet in dat huis.
En als je je hond bijhoudt kun je ze daar handmatig afhouden.
Net wat je liever doet (het blijft gif tenslotte).
Uiteraard niet alleen als je vlooien ziet met die spuitbus in huis gaan zwaaien maar dat gewoon structureel bijhouden dus.
-
AnneMarie
- Zeer actief
Structureel gif in huis spuiten nou nee dank je