Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Paardenmelk
Moderator: moderatorteam
- MvdB
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Sharpei
Paardenmelk
Hugo heeft vanaf het voorjaar tot het eind van de zomer erg veel last van jeuk en rode plekken op z'n buik. Het ene jaar is het erger dan het andere en volgens de dierenarts heeft het te maken met pollen etc.
Dit jaar viel het gelukkig mee en we hebben z'n buik iedere keer goed ingesmeerd met een zalfje van de DA. Ook zijn we begin dit jaar begonnen met zalmolie. Ik weet niet of het daardoor dit keer minder was, maar we blijven het in ieder geval proberen.
Nu sprak ik mijn tante zaterdag en zij had het erover dat we eens paardenmelk moesten proberen. Ze gebruikt het voor haar katten en haar rottweiler. In het geval van haar rottweiler is het tegen de puistjes op haar kin. Deze gingen weg zodra ze paardenmelk gaf.
Heeft hier iemand ervaring met paardenmelk en zou het in het geval van Hugo ook een beetje kunnen helpen?
Dit jaar viel het gelukkig mee en we hebben z'n buik iedere keer goed ingesmeerd met een zalfje van de DA. Ook zijn we begin dit jaar begonnen met zalmolie. Ik weet niet of het daardoor dit keer minder was, maar we blijven het in ieder geval proberen.
Nu sprak ik mijn tante zaterdag en zij had het erover dat we eens paardenmelk moesten proberen. Ze gebruikt het voor haar katten en haar rottweiler. In het geval van haar rottweiler is het tegen de puistjes op haar kin. Deze gingen weg zodra ze paardenmelk gaf.
Heeft hier iemand ervaring met paardenmelk en zou het in het geval van Hugo ook een beetje kunnen helpen?
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Re: Paardenmelk
Alleen bij mensen, maar ik zou niet weten waarom het bij honden niet zou helpen. Een goede vriend van me is dankzij de paardenmelk zowat van zijn psoriasis af. En hij had het behoorlijk erg. Nu komt het wel weer terug af en toe, maar als hij dan weer met de paardenmelk begint dan wordt het snel weer minder. Hij heeft een soort kuur gedaan.
Ik geloof best dat er bij honden ook goede resultaten gehaald zouden kunnen worden
Ik geloof best dat er bij honden ook goede resultaten gehaald zouden kunnen worden
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
http://www.paardencentrummoerbeek.nl/pg ... oeken.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- MvdB
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Sharpei
Thanks!
Er staat ook bij het rijtje dat het goed is tegen pollen.
Het is in ieder geval het proberen waard.
In het geval van mijn tante zijn het capsules met paardenmelkpoeder heb ik begrepen.
Van de week maar even bestellen.
Er staat ook bij het rijtje dat het goed is tegen pollen.
Het is in ieder geval het proberen waard.
In het geval van mijn tante zijn het capsules met paardenmelkpoeder heb ik begrepen.
Van de week maar even bestellen.
- yvon
- Zeer actief
ik heb ook gehoord dat paarde melk echt super is
veel fokkers geven hun pups zelfs geiten melk
veel fokkers geven hun pups zelfs geiten melk
- Lydia.J
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Hoi, hoi,
ik las jullie verhalen over paardenmelk en kan het niet laten om te vermelden dat er ook in Dordrecht (Zuid-Holland) paardenmelk te verkrijgen is.
Bij Shirestal De Griendheuvel (waar ik regelmatig te vinden ben tussen de Shire's) waar deze Vriendelijke Reuzen onder anderen gebruikt worden voor het verkrijgen van paardenmelk.
Paardenmelk is steeds populairder aan het worden in de strijd tegen o.a. huidaandoeningen, zowel bij mensen als bij honden en katten.
Indien je hier belangstelling voor hebt of meer wilt weten laat je het me maar weten.
groetjes,
Lydia
http://www.degriendheuvel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ik las jullie verhalen over paardenmelk en kan het niet laten om te vermelden dat er ook in Dordrecht (Zuid-Holland) paardenmelk te verkrijgen is.
Bij Shirestal De Griendheuvel (waar ik regelmatig te vinden ben tussen de Shire's) waar deze Vriendelijke Reuzen onder anderen gebruikt worden voor het verkrijgen van paardenmelk.
Paardenmelk is steeds populairder aan het worden in de strijd tegen o.a. huidaandoeningen, zowel bij mensen als bij honden en katten.
Indien je hier belangstelling voor hebt of meer wilt weten laat je het me maar weten.
groetjes,
Lydia
- Lydia.J
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
http://www.hyndolac.nl/web-nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- S.Vink
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
En hebben jullie de paardenmelk al geprobeerd?
Ik heb nl ook 2 honden die een pollenallergie hebben en eentje die ook erg gevoelig is op zijn darmen dus ben zeer benieuwd.
Naturis vers vlees heeft ook vleesrollen met paardenmelk maar zelf toevoegen lijkt me handiger.
Hoeveel mag/moet een hond hebben?
Ik ben er inmiddels achter
Heb een pot gevriesdroogde paardenmelk gehaald en per 10 kilo mogen ze 1 maatschepje.
Doe het nu al 2 dagen door het eten en ze schijnen het of niet te proeven of vinden het erg lekker maar ze eten het in ieder geval en ben erg benieuwd naar het resultaat.
Ik heb nl ook 2 honden die een pollenallergie hebben en eentje die ook erg gevoelig is op zijn darmen dus ben zeer benieuwd.
Naturis vers vlees heeft ook vleesrollen met paardenmelk maar zelf toevoegen lijkt me handiger.
Hoeveel mag/moet een hond hebben?
Ik ben er inmiddels achter
Heb een pot gevriesdroogde paardenmelk gehaald en per 10 kilo mogen ze 1 maatschepje.
Doe het nu al 2 dagen door het eten en ze schijnen het of niet te proeven of vinden het erg lekker maar ze eten het in ieder geval en ben erg benieuwd naar het resultaat.
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Even een oud topic omhoog gehaald, maar ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die ondertussen ervaring hiermee hebben? Het schijnt erg goed te helpen bij huidaandoeningen en weerstandopbouwing. Nu wil ik het voor Izzy gaan gebruiken ivm haar demodex, alleen is het best prijzig dus vroeg me af of er ook positieve ervaringen mee zijn?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- under the red sky
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb toevallig vanavond net weer capsules besteld. Wij geven het aan onze oudste die al jaren wat vage huidklachten heeft. Zo nu en dan vlekkerig op de buik, schilfers en jeuk. Bij haar helpt het echt. Ik was een tijdje gestopt en ik merk nu toch het verschil.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Weet jij wat de prijzen zijn van poedervorm of capsules? Dit staat niet vermeld op de siteLydia.J schreef:Hoi, hoi,
groetjes,
Lydia

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Contacteer:
under the red sky schreef:Ik heb toevallig vanavond net weer capsules besteld. Wij geven het aan onze oudste die al jaren wat vage huidklachten heeft. Zo nu en dan vlekkerig op de buik, schilfers en jeuk. Bij haar helpt het echt. Ik was een tijdje gestopt en ik merk nu toch het verschil.
Waar bestel jij het en hoelang duurt het voordat je effect ziet?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- under the red sky
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik bestel bij Hyndolac, de link staat in dit topic. Het duurt bij ons wel een paar weken voordat je verbetering ziet.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ook ik haal even dit topic naar boven.
Julia heeft ontstekingen tussen haar tenen, zeer waarschijnlijk veroorzaakt door een allergie voor bepaalde planten.
Het komt elk jaar terug.
Ik wil ook paardenmelk gaan proberen om haar ervanaf te helpen, maar wat kan ik het beste nemen?
Vloeibare melk?
Capsules?
Poeder?
En waar kan ik dit goedkoop verkrijgen?
En hoe kan ik dit het beste gebruiken? Dagelijks? En hoeveel per keer voor een hond van 23kg?
Julia heeft ontstekingen tussen haar tenen, zeer waarschijnlijk veroorzaakt door een allergie voor bepaalde planten.
Het komt elk jaar terug.
Ik wil ook paardenmelk gaan proberen om haar ervanaf te helpen, maar wat kan ik het beste nemen?
Vloeibare melk?
Capsules?
Poeder?
En waar kan ik dit goedkoop verkrijgen?
En hoe kan ik dit het beste gebruiken? Dagelijks? En hoeveel per keer voor een hond van 23kg?

-
anja61
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): fransebuldog
Mijn buldogje had een allergie en rode plekjes die ook kapot waren van het krabben,
Ik ben begonnen met paardemelkpoeder door zijn eten tedoen en paardemelk creme om zijn rode plekken en rode oortjes in te smeren,
In een week tijd waren de plekjes weg en na een maand geen jeuk meer.
Ik blijf het nu standaard gebruiken ook voor de weerstand.
Ook heel goed voor puppie's om weerstand op te bouwen.
Ik ben begonnen met paardemelkpoeder door zijn eten tedoen en paardemelk creme om zijn rode plekken en rode oortjes in te smeren,
In een week tijd waren de plekjes weg en na een maand geen jeuk meer.
Ik blijf het nu standaard gebruiken ook voor de weerstand.
Ook heel goed voor puppie's om weerstand op te bouwen.
-
Mojuan
- Zeer actief
-
anja61
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): fransebuldog
Ik zou het niet weten mijn dochter bestelt altijd voor mij omdat haar dochtertje het ook gebruikt i.v.m.exeem,Mojuan schreef:Waar koop/bestel jij het? En hoeveel geef je per dag?
maar op internet paardemelk intoetsen en je komt het zo tegen.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ja ik heb het wel gevonden, maar er zijn vast verschillende soorten en merken en prijzen.
Ik wil niet teveel betalen natuurlijk.
Ik wil niet teveel betalen natuurlijk.

- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Ik ga de tip doorgeven aan iemand met een demodex hond.
Puur Pollen heeft ook hele goede resultaten.
Puur Pollen heeft ook hele goede resultaten.