Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voorstellen en vraagje

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
steady

voorstellen en vraagje

Ongelezen bericht door steady »

Beste hondeneigenaren,

Sinds vorig jaar hebben mijn vriendin en ik een hondje. Op dat moment hadden we voldoende tijd en was steady niet vaak lang alleen.
mijn vriendin is meer gaan werken en nu zit steady minimaal 3 dagen in de week 8uur alleen en 2 dagen 4 uur alleen. Dan ook nog zo nu en dan in het weekend een paar uurtjes als we boodschappen doen etc..

Nu zijn we gaan twijfelen of we hem niet beter naar een gezin kunnen doen waar hij niet zoveel alleen is. We hebben eventueel al iemand gevonden.

In de avonden spelen we genoeg met hem en laten hem elke dag zo'n 5 keer uit. Hij lijkt niet ongelukkig maar hij kan wel stout zijn als we er niet zijn. Niet in de zin van kapot maken van meubels, maar we kunnen geen schoenen laten staan, hij pakt wat hij pakken kan als het voor hem maar versleepbaar is.
benieuwd naar jullie mening?

gr
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Re: voorstellen en vraagje

Ongelezen bericht door Renske »

Welkom op dit forum!

Kun je niet iets doen aan de lange dagen? Bijv. een uitlaatservice of dagopvang inschakelen? Zo te lezen verveeld hij zich en gaat zichzelf dan vermaken.
Ook zou je hem daarnaast een kong (of kong time) kunnen geven tegen het vervelen, zie bijv.hier voor de kong met tijdschakelaar
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Je hond zit idd best veel alleen maar ik zou op basis van wat je nu beschrijft je hond zeker niet herplaatsen.
ondeugend zijn is toch niet zó erg, ik zou het huis gewoon goed hondenproof maken dus alle losse dingen goed wegleggen :wink: Daarnaast zou ik de gordijnen dicht doen ( minder prikkels) de radio aanzetten ( brengt meer leven in huis) en wat leuk actief speelgoed neerleggen.
Als je hond ineens gaat slopen, janken, onzindelijk word op de momenten als jullie weg zijn dan zou ik wel maatregelen nemen, niet meteen herplaatsen maar je kunt ook zoeken naar een uitlaatservice of dagopvang.
Afbeelding
steady

Renske schreef:Welkom op dit forum!

Kun je niet iets doen aan de lange dagen? Bijv. een uitlaatservice of dagopvang inschakelen? Zo te lezen verveeld hij zich en gaat zichzelf dan vermaken.
Ook zou je hem daarnaast een kong (of kong time) kunnen geven tegen het vervelen, zie bijv.hier voor de kong met tijdschakelaar

Dankje voor je reactie.

Een uitlaatservice hebben we al naar gekeken. Maar naast dat we het geen prettig idee vinden zijn de kosten ook wat hoog. Fam of vrienden gaat helaas ook niet lukken.
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

welkom!

En je zou bijv ook 1 dag per week een uilaatservice kunnen laten komen, dan zit ie nog maar twee dagen per week zo lang alleen.

Als je in de avonden en weekenden maar genoeg tijd in de hond steekt, dan zou het niet zo'n probleem zijn. Plof je echter als een zoutzak op de bank dan is het niet zo'n goed plan. En dan idd niet in het weekend een dag weggaan en de hond thuis laten, maar er lekker op uit gaan met de hond. Dat verdient ie!
Renske
Zeer actief

steady schreef:
Renske schreef:Welkom op dit forum!

Dankje voor je reactie.

Een uitlaatservice hebben we al naar gekeken. Maar naast dat we het geen prettig idee vinden zijn de kosten ook wat hoog. Fam of vrienden gaat helaas ook niet lukken.
Geen prettig idee, dat kan een kwestie van wennen zijn. Als je de kosten er niet voor over hebt, dan zou ik zorgen dat je hond dus voldoende uitdaging heeft overdag. Je schrijft dat je vriendin meer is gaan werken, dus het lijkt me dat er meer inkomsten zijn dan een jaar geleden?
Een andere optie is 's morgens voordat je weg gaat echt heel moe maken, zowel lichamelijk als geestelijk. En dan mogelijk icm de kong time die ik noemde.
Wat voor type hond is steady?
steady

Steady is een maltezer met iets erdoorheen.
Maar een uitlaatservice voor een dag zou een optie kunnen zijn. Stellen zij nog eisen aan de hond?
Ik was bang dat ik veel reacties zou krijgen dat het zielig zou zijn en dat hij idd beter af zou zijn bij mensen die alle tijd voor hem hebben.
Het is dus niet slecht/ongezond voor de hond.
Hij is alleen wat ondeugend, en is verder zindelijk alleen heel af en toe doet een poepje.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Als een uitlaatservice te duur is kun je misschien iemand anders inschakelen om de hond uit te laten? Heb je niet een familielid een vriend of een buur die 'smiddags even een lekker stuk met de hond wil lopen?

Herplaatsen kan altijd nog wel. Eerst zou ik nog wat andere mogelijkheden uit proberen.
Renske
Zeer actief

steady schreef:Steady is een maltezer met iets erdoorheen.
Maar een uitlaatservice voor een dag zou een optie kunnen zijn. Stellen zij nog eisen aan de hond?
Dat kun je het beste vragen aan de uitlaatservice waar je gebruik van wilt maken.
steady schreef:Ik was bang dat ik veel reacties zou krijgen dat het zielig zou zijn en dat hij idd beter af zou zijn bij mensen die alle tijd voor hem hebben.
Het is dus niet slecht/ongezond voor de hond.
Hij is alleen wat ondeugend, en is verder zindelijk alleen heel af en toe doet een poepje.
Vrijwel iedereen werkt van de mensen die op dit forum komt. Over het algemeen wordt 3 dagen alleen als het max. gezien wat kan, maar daarbij is het dus wel gewenst om het aangenamer te maken. Als je wilt, dan wordt je hierin creatief. Ik weet niet of jullie aan vaste werktijden gebonden zijn? Anders zou de een bijv. wat eerder kunnen beginnen en de ander wat later, waardoor de 8 uur richting 7 kan? Halve dagen is voor een hond over het algemeen geen probleem.
Het is niet alleen meer tijd met de hond, maar ook wat doe je met je hond? Als de hond meer alleen is, en je doet er daarnaast weinig mee wanneer je thuis bent, of ga je nog activiteiten ondernemen. Ik zie het dus niet als ondeugend, als de hond zichzelf gaat vermaken als hij alleen is, ik zie het als verveling.

Soms zijn er ook wel oudere mensen in de buurt die zelf geen hond meer willen hebben, maar het mogelijk wel gezellig vinden om af en toe op een hondje te passen. Je zou daarvoor misschien een briefje bij de supermarkt op kunnen hangen. Ook zou je kunnen vragen of iemand in de buurt, die zijn eigen hond bijv. uitlaat, die van jullie op een bepaalde dag. dagen mee wil nemen en dat dat andersom evt. op een andere dag gebeurd.

Wat je ook kunt doen is eens een camera neerzetten. Dan kun je er achter komen wanneer hij 'ondeugend' is en zo mogelijk beter aan een oplossing werken.
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”