Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pet towel
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Pet towel
Ik heb er een gehad en was er erg tevrden over.
Neemt idd veel meer water op dan een handdoek en je kunt hem uitwringenen blijven gebruiken terwijl je er mee bezig bent.
Nooit spijt gehad van de aanschaf.
Neemt idd veel meer water op dan een handdoek en je kunt hem uitwringenen blijven gebruiken terwijl je er mee bezig bent.
Nooit spijt gehad van de aanschaf.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Muk
Die dingen hebben wij ook, erg handig als je trektochten maakt. Neemt veel vocht op en neemt heel weinig ruimte in.
Nu maken wij geen trektochten meer en liggen die dingen nutteloos ergens te verstoffen. Dus mocht je ze willen hebben, dan wil ik ze wel toesturen (als ik die dingen nog ergens kan vinden). Het zijn precies dezelfde lappen (van het merk Rubytec) van hetzelfde materiaal als de pet towel. Kun je ze eerst testen en mocht het bevallen dan kun je er altijd nog je geld aan verbrassen.
Nu maken wij geen trektochten meer en liggen die dingen nutteloos ergens te verstoffen. Dus mocht je ze willen hebben, dan wil ik ze wel toesturen (als ik die dingen nog ergens kan vinden). Het zijn precies dezelfde lappen (van het merk Rubytec) van hetzelfde materiaal als de pet towel. Kun je ze eerst testen en mocht het bevallen dan kun je er altijd nog je geld aan verbrassen.
-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Ik gebruik ze ook ben er erg tevreden over!
Je kan ze inderdaad goed uitwringen, daarna zijn ze echt bijna weer droog.
Op een show zijn ze vaak voor een leuk prijsje trouwens
Je kan ze inderdaad goed uitwringen, daarna zijn ze echt bijna weer droog.
Op een show zijn ze vaak voor een leuk prijsje trouwens
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Bij mijn flatcoat altijd gebruikt tot tevredenheid ...... alleen wel oppassen als ze te nat de koker in gaan dat je geen "schimmel" op de zeem/doek krijgt.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Ik gebruik de zeem (blauw) in een koker van de action, voor 0,99 cent ook zeer effectief
(is niet zoals een huishoudzeem, iets zachter)
En de groeten van de mannen 

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Hier ook een tevreden gebruiker.
Soms rij ik met de auto naar het strandje van de rivier en als ik even niet oplet, neemt zeker Sandy op het moment dat ze eigenlijk de auto weer in moet, nog effe een laatste duik.
Dan krijg ik ze echt zo droog dat er geen spetters meer afkomen als ze zich uit schud.
Ze schijnen er tegenwoordig ook in een groter formaat te zijn en dat zou ideaal zijn met die natnekken van mij
.
Maar voorlopig voldoet mijn standaard formaatje nog prima en ik wring wel een keer extra.
Soms rij ik met de auto naar het strandje van de rivier en als ik even niet oplet, neemt zeker Sandy op het moment dat ze eigenlijk de auto weer in moet, nog effe een laatste duik.
Dan krijg ik ze echt zo droog dat er geen spetters meer afkomen als ze zich uit schud.
Ze schijnen er tegenwoordig ook in een groter formaat te zijn en dat zou ideaal zijn met die natnekken van mij
Maar voorlopig voldoet mijn standaard formaatje nog prima en ik wring wel een keer extra.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ik heb er ook twee en ik gebruik ze nooit. Vind ze te klein en onhandig dat je ze iedere keer weer terug in de koker moet doen. Ik pak dus altijd een gewone, grote handdoek, die ik dan in zijn geheel over James heen gooi. Maar voor alleen poten is het misschien wel handig

Hee Monique, welk strandje aan de rivier? Ik ben gek op nieuwe, rustige plekjes, dus als je nog iets weetMoniqueDM schreef:Soms rij ik met de auto naar het strandje van de rivier en als ik even niet oplet, neemt zeker Sandy op het moment dat ze eigenlijk de auto weer in moet, nog effe een laatste duik.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Dat is voor jou bekend.*Charlotte schreef:Hee Monique, welk strandje aan de rivier? Ik ben gek op nieuwe, rustige plekjes, dus als je nog iets weetMoniqueDM schreef:Soms rij ik met de auto naar het strandje van de rivier en als ik even niet oplet, neemt zeker Sandy op het moment dat ze eigenlijk de auto weer in moet, nog effe een laatste duik.
Het strandje bij "Het Vissertje"
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ah, die! Ik dacht dat je daar alleen lopend naartoe gingMoniqueDM schreef:Dat is voor jou bekend.
Het strandje bij "Het Vissertje".
Heb je zin om eens in de Elzen te gaan wandelen, doordeweeks 's ochtends?
Sorry Nanna voor het gebruiken van je topic
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ik vind ze geweldig
Hier twee erg gek op water zijnde labjes en als ik een beetje mijn best doe heb ik ze helemaal droog voor ze de auto ingaan.
Dat is mij met een gewone handdoek nog nooit gelukt.
Ik heb er pas ook mijn auto mee afgezeemd, dat resultaat vond ik ook wel mooi
Hier twee erg gek op water zijnde labjes en als ik een beetje mijn best doe heb ik ze helemaal droog voor ze de auto ingaan.
Dat is mij met een gewone handdoek nog nooit gelukt.
Ik heb er pas ook mijn auto mee afgezeemd, dat resultaat vond ik ook wel mooi
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Normaal altijd wel, maar sinds er bij Donna forse artrose aan haar rechter elleboog is geconstateerd, moet ik haar wat meer in de smiezen houden qua beweging.*Charlotte schreef:Ah, die! Ik dacht dat je daar alleen lopend naartoe gingMoniqueDM schreef:Dat is voor jou bekend.
Het strandje bij "Het Vissertje".
![]()
Als ze de ene dag de halve dijk overhoop heeft gegraven, dan doen we het de volgende dag ietsje rustiger aan, want anders krijgt ze de rekening van haar gegraaf gepresenteerd.
En op zo'n "rustigere dag" wil ik dan wel eens de auto pakken, maar dan lopen we nog een dik uur tot 1½ uur hoor.
Maar ik moet haar dus, als het ware, soms tegen zichzelf in bescherming nemen, anders gaat ze continue haar eigen grens over.
En in de zomer, als het 's-ochtends vroeg al warm is, is het ook ideaal om naar dat strandje te rijden.
Ze plonsen dan gelijk de plomp in zodat ze lekker afgekoeld aan de wandeling kunnen beginnen.
Ja hoor, al jij de weg weet in de Elzen, want voor mij is iedere boom daar hetzelfde en ik verdwaal hopeloos :N:*Charlotte schreef:Heb je zin om eens in de Elzen te gaan wandelen, doordeweeks 's ochtends?
Sorry Nanna voor het gebruiken van je topic
Dus geef maar een gil!

- Mary
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Microvezel doeken werken ook goed.
Die kun je gewoon bij de blokker kopen.
Die kun je gewoon bij de blokker kopen.

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
-
Marion.
Te klein Charlotte? Hoe klein is de jouwe dan? De mijne gaat makkelijk over het lijf van mijn honden, meestal wring ik zelfs tussen de honden door niet eens uit*Charlotte schreef:Ik heb er ook twee en ik gebruik ze nooit. Vind ze te klein en onhandig dat je ze iedere keer weer terug in de koker moet doen. Ik pak dus altijd een gewone, grote handdoek, die ik dan in zijn geheel over James heen gooi. Maar voor alleen poten is het misschien wel handig![]()
Ik heb hem trouwens al 10 jaar ofzo, en ben er nog steeds erg blij mee.
- krullie
- Zeer actief
hier ook verschillende towels..
heerlijk..
na in de regen gewandeld te hebben..
pet towel in goed warm water en dan drogen..
dan gaat het heeel snel en zijn ze weer snel droog en schoon..
met een beetje handzeep uitspoelen en voila..klaar..
geen natte handdoeken...heeeerlijk..
heerlijk..
na in de regen gewandeld te hebben..
pet towel in goed warm water en dan drogen..
dan gaat het heeel snel en zijn ze weer snel droog en schoon..
met een beetje handzeep uitspoelen en voila..klaar..
geen natte handdoeken...heeeerlijk..
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
ik heb er 2, vind ze echt heel goed voldoen aan de eisen... alleen het afspoelen/uitwringen en opvouwen om in het kleine doosje te wrikken vind ik altijd te veel werk
maar het lukt wel altijd...
We hebben een kleine en een grote en het scheelt veel blubber en wassen

- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
EschaenStefanie schreef:ik heb er 2, vind ze echt heel goed voldoen aan de eisen... alleen het afspoelen/uitwringen en opvouwen om in het kleine doosje te wrikken vind ik altijd te veel werkmaar het lukt wel altijd...
Dit lees ik vaker als nadeel van een pet towel, maar ik vraag mij echt af wat mensen er dan mee doen dat het zoveel moeite kost
Ik vouw 'm in vieren, wring 'm uit, en als hij nog netjes gevouwen is kun je 'm zo oprollen en zonder moeite terug in de koker doen.
Dus ik snap het probleem eigenlijk helemaal niet
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Ik zweer er ook bij.
Ik bewaar het alleen niet in de koker, vind het dan gaan stinken.
Voor dat ik ze gebruik maak ik ze eerst even nat onder de kraan en dan doen ze het weer optimaal.
Ik bewaar het alleen niet in de koker, vind het dan gaan stinken.
Voor dat ik ze gebruik maak ik ze eerst even nat onder de kraan en dan doen ze het weer optimaal.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
-
Sita
- Zeer actief
Dat wordt dus op de winner een pettowel halen. Met drie honden vliegen de handdoeken er door heen. Krijg ze niet meer droog en echt schoon zien ze er ook niet meer uit :N:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Hier ook naar volle tevredenheid een pettowel gebruiker, al ruim acht jaar. Ik heb de grootste maat en gebruik het gewoon voor alle drie de honden. Tussendoor uitwringen en bij veel modder tussendoor uitspoelen, na gebruik uitspoelen, goed uitwringen en weer terug in de koker. Het erin doen is geen probleem, even goed vouwen en rollen en je doet hem er zo in, eventueel met een paar tikjes..
Ik heb ook zo'n dunner, goedkoper ding. Werkt ook goed maar is kleiner, dus vaker wringen.
Ik heb ook zo'n dunner, goedkoper ding. Werkt ook goed maar is kleiner, dus vaker wringen.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ze zijn ideaal voor het drogen, ik vind alleen dat ze een beetje zuur gaan ruiken.
En ik stop dat ding echt af en toe in een sopje
En ik stop dat ding echt af en toe in een sopje

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik ben ook tevreden erover.
Nou hebben we maar één echte zwemmer momenteel, maar dan nog, na de regen is het erg handig.
Nou hebben we maar één echte zwemmer momenteel, maar dan nog, na de regen is het erg handig.
- BellaDonna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna
Ik gebruik de microvezel (sport)handdoeken van de Xenos, veeeel goedkoper en die nemen ook erg veel vocht op en drogen supersnel 
- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Iemand zei al iets over doekjes van de Action, maar ook bij kampeerwinkels heb je doekjes precies zoals deze voor veel minder geld. Ik heb een poosje bij een hele grote goedkope kampeerwinkel gewerkt waar ze ze ook voor één of twee euro verkochten. Voor mensen, maar precies hetzelfde ding. Misschien ook een idee om te kijken.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Dus ik heb al jaren zonder het te weten een Pet Towel in huis en ik maar denken dat ik er een wilde kopenxAmberx schreef:Iemand zei al iets over doekjes van de Action, maar ook bij kampeerwinkels heb je doekjes precies zoals deze voor veel minder geld. Ik heb een poosje bij een hele grote goedkope kampeerwinkel gewerkt waar ze ze ook voor één of twee euro verkochten. Voor mensen, maar precies hetzelfde ding. Misschien ook een idee om te kijken.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik had die microvezel dingen ook, maar vond ze weinig verschil hebben met een gewone handdoek en dat heeft de pet towel wel.
heb je er al een besteld Nanna?
heb je er al een besteld Nanna?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- krullie
- Zeer actief
de pettowel is een soort zeem.
en de microvezeldoek is een handdoek met hoge absorptie
vermogen.
ik heb zo een microdoek wel in nood in de auto..
maar de zeem is gewoon makkelijker..
die berg je haast droog weer op.
en de microvezeldoek is een handdoek met hoge absorptie
vermogen.
ik heb zo een microdoek wel in nood in de auto..
maar de zeem is gewoon makkelijker..
die berg je haast droog weer op.
-
Marion.
Precies. Je rolt hem zo op en dan heeft hij zat ruimte in die kokerrose schreef:EschaenStefanie schreef:ik heb er 2, vind ze echt heel goed voldoen aan de eisen... alleen het afspoelen/uitwringen en opvouwen om in het kleine doosje te wrikken vind ik altijd te veel werkmaar het lukt wel altijd...
Dit lees ik vaker als nadeel van een pet towel, maar ik vraag mij echt af wat mensen er dan mee doen dat het zoveel moeite kost![]()
Ik vouw 'm in vieren, wring 'm uit, en als hij nog netjes gevouwen is kun je 'm zo oprollen en zonder moeite terug in de koker doen.
Dus ik snap het probleem eigenlijk helemaal niet
-
*Jolanda*
Ik heb er ook eentje (gekregen bij magic). Moet eerlijk zeggen dat ik `m nooit gebruik maar heb `m vorige week terug gevonden en misschien moet ik `m eens voor Timber gebruiken.
Heb volgens mij alleen wel een klein formaatje en dat vind ik wel redelijk klein hoor...
Heb volgens mij alleen wel een klein formaatje en dat vind ik wel redelijk klein hoor...
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Ahum..
Waarom moet die handdoek weer terug in de koker? Handig opbergen ofzo of heeft het een andere toegevoegde waarde?