Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dreft
Moderator: moderatorteam
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Dreft
Eh.. nee, tenzij hij werkelijk zo vettig smerig is ;-( olie ofzo.Lellibel schreef:Ik heb ergens (misschien wel hier?) gehoord of gelezen dat het heel goed is om je hond met dreft te wassen. Bevestiging? Is dit werkelijk goed?
Kies altijd voor een hondenshampoo en bij gebrek daaraan aan een babyshampoo.
Mocht hij echt gewassen MOETEN worden omdat hij ergens door heen heeft gerold, dan in mijn ogen nog liever een shampoo voor volwasseren dan dreft.
Suzanne
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Dreft is absoluut niet goed voor de huid. Het is wel heel goed als je dreadlocks wil, omdat dreft enorm ontvet en daar wordt het haar droog en stug van. Maar niet op je hond gebruiken hoor, tenzij je een komondor hebt ofzo 
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Een australische leeuwhondjesfokker gebruikt een drupje afwasmiddel in de gewone shampoo om een ontvettende shampoo te creëeren om overtollige vetten,olieën,achterblijvende verzorgingsproducten weg te wassen om de zoveel maanden (haar honden hebben echt supervachten). Maar dan wel eindigen met een gewone shampoo. Zo'n drupje dat kan geen kwaad (doe ik sinds kort ook), maar ik zou geen hond helemaal wassen met dreft. 
-
hercujess
Slecht is het niet per definitie hoor. Ik heb hier ook een fles Dreft in mijn trimsalon staan. Het gros van de honden wordt gewoon met hondenshampoo gewassen, maar vettige honden en vlooienbalen gaan in de (verdunde) Dreftof ik doe ook een drupje Dreft door de shampoo. Voor een keer niet erg, mits je geen hond hebt met een gevoelige huid. Ja, het ontvet, maar de vetlaag op de huid is binnen een dag weer hersteld.
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3
Klopt deden ze op mijn stageplaats ook, en groene zeep..Sanner schreef:In de trimsalon gebruikten we dat wel eens bij honden die een erg vette vacht hadden. Ook zeggen ze dat het werkt tegen vlooien.
Ik geloof niet dat het heel slecht is voor een keer, maar ik zou het niet vaker gebruiken.

-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik zou mijn honden NIET met Dreft kunnen wassen want als ik een afwas met dreft doen heb ik de volgende dag de vellen aan mijn handen hangen..............bij andere afwasmiddelen heb ik dat niet.
Ik ken iemand die sunlightzeep gebruikt om een vacht echt schoon te krijgen. Dit is ook gebruikt door iemand die van ons een bonte newf heeft gekocht en die na een maand quarantaine geel uit de kennel kwam omdat hij niet gewassen mocht worden na aankomst in Nieuw Zeeland.
Ik ken iemand die sunlightzeep gebruikt om een vacht echt schoon te krijgen. Dit is ook gebruikt door iemand die van ons een bonte newf heeft gekocht en die na een maand quarantaine geel uit de kennel kwam omdat hij niet gewassen mocht worden na aankomst in Nieuw Zeeland.
Sandra

-
Flippie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Een echte Midas (labrador x border collie) & nu ook een heuse Noah (herder x stabij)
Dreft heb ik nog nooit gehoord, maar ik ken wel hondeneigenaars die zweren bij groene zeep. Zelf was ik de honden bijna nooit, maar als het écht moet dan gebruik ik babyshampoo.
-
hercujess
Afwasmiddel inderdaad. Olievogels worden er ook mee gewassen en wij moeten in principe onze handen ook elke dag in het afwaswater kunnen steken.
-
*Jolanda*
Timber heb ik laatst voor de helft met dreft gewassen.
Hij was in naar wat het leek de modder gaan liggen. Echter thuis aangekomen kreeg ik de bende niet uit zijn vacht.
En toen ik beter na ging denken wist ik dat ze met graafmachines in het bos bezig zijn geweest op die plek dus de kans was groot dat er ook olie bij in zat en andere troep. Dus ik heb toen wel even de dreft gepakt en hij was zo schoon
Hij was in naar wat het leek de modder gaan liggen. Echter thuis aangekomen kreeg ik de bende niet uit zijn vacht.
En toen ik beter na ging denken wist ik dat ze met graafmachines in het bos bezig zijn geweest op die plek dus de kans was groot dat er ook olie bij in zat en andere troep. Dus ik heb toen wel even de dreft gepakt en hij was zo schoon
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik heb Ody 1 keertje met Dreft gewassen, omdat ze in een vis gelegen had. We waren met de boot weg en dan slaapt ze ´s nachts in ons bed, dus daar had ik echt geen trek in.
Hoewel ze best een gevoelige huid heeft, is er geen reactie gekomen, maar ik kan me niet voorstellen dat het goed is.
Hoewel ze best een gevoelige huid heeft, is er geen reactie gekomen, maar ik kan me niet voorstellen dat het goed is.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......